Table of Contents

مزایا و معایب پانل دوش

مزایا و معایب پانل دوش

حمام های مشابه سونا در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند. علاوه براین، یک حمام ایده آل با چند سردوش، طراحی فوق العاده لوکسی است که می توانید از وجودشان پس از یک روز کاری شلوغ لذت ببرید. جمله بالا به این معناست که راه های متنوعی برای طراحی دکوراسیون حمام وجود دارد، و بر اساس میزان بودجه می توانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

از طرفی انتخاب بین پانل دوش ها و علم دوش ها نسبت به مدل های متدوال کمی متفاوت هستند، بنابراین پیش از انتخاب آن ها بد نیست که با مزایا و معایب پانل دوش آشنا شوید. همچنین سایت آریان فراز پرسام مرجع بی نظیری برای خرید شیرآلات توکار در ایران به حساب می آید، که می توانید از آن بازدید نمایید.

پانل دوش چیست؟

در حقیقت پانل دوش ها لزوما مدلی بسیار بزرگ نسبت به نمونه های دیگر می باشند. آن ها معمولا به جای علم دوش فعلی شما قرار می گیرند، در حالی که صفحه عرضی پانل دوش ها اغلب چند سانتی متر عریضتر و طویلتر نسبت به مدل های معمول هستند. در این سبک از طراحی اصولا تعدادی ماساژور هم بصورت توکار جدا از مجموعه اصلی نصب می شوند. پانل دوش ها شامل یک مجموعه یکپارچه هستند که مستقیما روی دیوار کار می شوند. لازم به ذکر است شیرآلات بهداشتی مورد استفاده در این مدل طراحی نیز باید متناسب انتخاب شود.

مزایای پانل دوش

  • نصب آسان: نصب پانل دوش ها و شیرآلات ساختمانی مرتبط به سادگی صورت می گیرد. اساسا آن ها بر روی لوله کشی فعلی حمام نصب شده و تنها نیاز به تعدادی براکت برای مهار مجموعه خواهند داشت.
  • امکان انتخاب ابعاد متناسب با فضا: از آن جایی که پانل دوش ها دارای یک محفظه هستند، به راحتی برای هر فضایی قابل اجرا خواهند بود. پس حتی خود شما هم در صورتی که آشنایی نسبی با روش نصب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی داشته باشید، می توانید این کار را انجام دهید.

مزایای علم دوش

  • صرفه جویی بیشتر در مصرف آب: به این دلیل که پانل دوش ها تنها به یک سیستم لوله کشی نیاز دارند، در مقایسه با سیستم های دوش ترکیبی هزینه کمتری را برای مصرف آب پرداخت خواهید کرد. در ضمن با خرید مایع ریز اتوماتیک و نصب آن در کنار مجموعه، می توانید بر زیبایی آن بیافزایید.
  • ماندگاری طولانی تر: اصولا این نوع دوش ها ارزان تر بوده و تعمیرشان هم آسان تر از دوش های ترکیبی می باشد. چرا که قطعات و اجزای یکپارچه دارند، پس شما با یک بار هزینه یک مجموعه کامل به همراه شیرآلات بهداشتی خریداری می کنید.

معایب پانل دوش

  • صرفه جویی بیشتر در مصرف آب: بله این موضوع می تواند هم عیب باشد و هم مزیت! در حالی که دوستدار طبیعت بودن این طراحی یک نکته مثبت می باشد، اما در حقیقت میزان آب مصرفی تفاوت چندانی با دوش های ترکیبی ندارد.
  • عدم امکان تنظیم منافذ عبور جریان آب: جدا از صفحه ای بودن دوش، جریان محدودی از منافذ عبور می کند به این معنا که با کمک شیرآلات بهداشتی قادر به تنظیم آن ها نخواهید بود.

معایب علم دوش

  • پوشش دهی محدود: حتی اگر بهترین مدل های پانل دوش با شیرآلات ساختمانی مرتبط را خریداری کنید، آن ها در واقع به یک دیوار نصب می شوند. به این معنا که جریان آب از یک دیوار می گذرد. امروزه طراحان برای جبران این نقص اسپری آبپاش زاویه دار را در کنار مجموعه پیشنهاد می دهند، اما این راهکار نیز قادر به پوشش کامل نخواهد بود.
  • بسیار متمایز هستند: در حقیقت یکی از مهم ترین مزایای پانل دوش یکپارچه بودن طراحی می باشد، اما یکی از بزرگترین مشکلات آن ها عدم انعطاف پذیری می باشد. به این معنا که برای متناسب شدن با فضای حمام ناچار به صرف هزینه های بیشتری خواهید شد تا مجموعه ای هماهنگ داشته باشید. بطور مثال ممکن است تنها شیرآلات توکار با سیستمی که انتخاب کرده اید همخوانی داشته باشد، پس باید به تجهیزات مورد نیاز آن هم فکر کنید.

منبع: https://m.homethangs.com/blog/2018/02/shower-panels-vs-shower-systems-pros-cons-help-build-perfect-shower/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *