Table of Contents

5 معماری فوق العاده که سال 2021 را دگرگون خواهند کرد.

۵ معماری فوق العاده زیبا که سال ۲۰۲۱ را دگرگون خواهند کرد.

در سال های پیش رو، معماری بیش از گذشته جنبه هایی جهانی، همگام با محیط زیست و فراگیرتر پیدا کرده است: فضاهای باز، مواد طبیعی، طرح های ساده و دکوراسیونی که آرامش را ترویج می کنند. در این مقاله سعی کرده ایم نگاهی به ویزگی های جالب معماری جدید که در سال ۲۰۲۱ شاهد خواهیم بود را بیاندازیم. آیا شما هم مثل ما علاقه دارید تا آن ها را بشناسید؟ اگر تمایل به خرید مایع ریز اتوماتیک یا شیرآلات ساختمانی هستید، خواندن این مقاله را اصلا از دست ندهید.

۱- فضاهای باز

1- فضاهای باز

از سال ها پیش استفاده از فضاهای باز در معماری دفاتر کار و خانه ها جای خود را باز کرده اند. با سیطره این سیک در معماری سیالیت بین دسترسی به فضاهای مختلف در خانه از جمله آشپزخانه و شیرآلات توکار بهبود یافت. بطور مشابه، در دفاتر کاری نیز استفاده از فضاهای باز منجر به بهبود ارتباطات فردی و هماهنگی بیشتر کارکنان شده است. بعلاوه در مورد مزایای پایداری این طرح می توان گفت که فضاهای باز باعث به حداکثر رسیدن میزان نور بین فضاها شده و از طرفی محیطی یکپارچه بین بخش های مختلف در خانه یا محل کار ایجاد می کند.

۲- بزرگتر شدن ابعاد آشپزخانه

2- بزرگتر شدن ابعاد آشپزخانه
۲- بزرگتر شدن ابعاد آشپزخانه

پیش بینی های کارشناسان معماری بر این اساس است که در سال های آینده ابعاد آشپزخانه ها بزرگتر و به قلب خانه تبدیل خواهند شد. در حقیقت، با افزایش فضای آشپزخانه و بکارگیری مدل جزیره ای، مردم ناچار هستند که در انتخاب دکوراسیون و جنس شیرآلات بهداشتی و ساختمانی دقت بیشتری به خرج دهند. از مزایای آشپزخانه های اوپن می توان به افزایش روشنایی و فضا در خانه ها اشاره کرد. بنابراین اگر زمانی فضای اتاق کاهش پیدا کرد، روند مدُهای جدید در معماری نشان می دهند که سبک آوانگارد نیز در ایجاد فضای باز بسیار کمک می کند.

۳- حضور بیشتر حمام در معماری جدید

3- حضور بیشتر حمام در معماری جدید

به لطف رنگ های جدید بکار رفته مثل خاکستری یا بژ حمام به یک فضای آرامش بخش در منازل تبدیل شده است. به این ترتیب مواد طبیعی در چنین محیطی بیش از قبل بکار برده خواهند شد. بطور مثال استفاده از چوب بامبو یا موادی مشابه که طبیعی بودن فضا را در ذهن تداعی کرده و ترکیبی از کارایی و زیبایی را بوجود می آورد. همچنین بهره گیری از آینه های گرد و نورپردازی ملایم به ما کمک می کنند که به فضایی کاملا آرامش بخش دست پیدا کنیم. بعلاوه اصالت گرایی در عناصر اصلی حمام مثل شیرآلات بهداشتی، روشویی و توالت ها به ترندهای آینده شکل خواهند داد.

۴- فضاهای روشن

4- فضاهای روشن

در سال های اخیر روشنایی بیش از قبل توسط مالکان خانه ها، معماران و طراحان داخلی مورد توجه قرار گرفته اند. هم در خانه های جدید و هم در نمونه های بازسازی شده اجزایی که به پرنور شدن فضا کمک می کنند، مثل پنجره ها بسیار جالب توجه شده اند. بطور مثال ابعاد پنجره ها بزرگتر شده اند که باعث افزایش نور در محیط خانه ها خواهد شد. همچنین بکار بردن شیرآلات بهداشتی براق نیز به روشن تر شدن فضا کمک فراوانی کرده است. به این ترتیب، در عایق بندی فضا بهبود زیادی رخ داده است. به بیان ساده تر همانطور که ابعاد اجزای بکار رفته تغییر کرده، مواد اولیه برای عایق بندی بیشتر در برابر گرما و سرما، تغییر کرده اند.بنابراین، استفاده از سنگ طبیعی برای رسیدن به این هدف بسیار رواج یافته است.

۵- انتخاب دقیق دیوارها و کف

5- انتخاب دقیق دیوارها و کف

تنوع رنگ و طرح در دیوارها و کف خانه بسیار در معماری جدید محبوب شده اند. مثلا کاشی کاری متنوع، رنگ، سرامیک ها طرح چوب، سیمان صیقل خورده و سنگ طبیعی، نمونه هایی از این دست هستند. از طرفی مواد طبیعی در زمینه های مختلف از جمله خانه ها بسیار رواج یافته اند. در واقع استفاده از مواد طبیعی از نظر بحث انرژی، بسیار پایداری بیشتری دارند. در نتیجه به ما در رسیدن به فضایی آرام تر کمک خواهند کرد. کلام آخر این که ما امیدواریم مقاله به شما انگیزه لازم برای رسیدن به فضایی مناسب و خرید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی منحصر به فرد در منزل یاری برساند.

منبع : https://www.levantina.com/blog/en/5-trends-in-architecture-that-will-shape-2021/