Table of Contents

مقایسه شیرآلات Pull-Down و Pull-Out

طبق تحقیقاتی که ما در بخش توسعه سایت آریان فراز پرسام داشتیم، متوجه شدیم که هر دوی این شیرآلات محبوبیتی زیادی در بین مصرف‌کنندگان دارند. با این حال برخی افراد هنوز هنگام تصمیم‌گیری برای خرید بهترین مدل شیر آب، دچار تردید می‌شوند. مزایا و معایب کلی برای هر دو شیرآلات Pull-Down و Pull-Out وجود دارد، اما اغلب برندها تمایل دارند هنگام ساخت مدل‌های خود تمرکز بیشتری روی شیر آب‌های Pull-Down داشته باشند. همین مورد می‌تواند باعث مردد شدن مشتریان شود.

چون آن‌ها به دنبال یک شیر آب Pull-Out هستند اما نمی‌توانند شیری با ویژگی‌های مورد علاقه خود را بیابند. در واقع نگرانی اصلی برای پیدا کردن شیر آب Pull-Out با تمام ویژگی‌های مورد نظر نیست، بلکه یافتن یک شیر آب Pull-Out با ویژگی‌های مشابه و قیمت مناسب است بنابراین ما در این مقاله به مقایسه شیرآلات Pull-Down و Pull-Out میپردازیم تا شما عزیزان خرید آگاهانه تری در آینده داشته باشید.

بهترین انتخاب بین شیرآلات Pull-Down و Pull-Out چیست؟

بازگرداندن شیرآلات بهداشتی و ساختمانی هم برای مصرف‌کننده و هم برای شرکت سازنده و یا فروشندگان، بار بسیار سنگینی است. با کمک این راهنما شما می‌توانید یک تصمیم قاطعانه و درست در هنگام انتخاب شیر مورد نظر خود بگیرید. در ادامه ما به بررسی لیستی از مزایا و معایب شیرهای پول داون و پول اوت خواهیم پرداخت.

شیرآلات Pull-Down

شیرهای پول اوت در بخش آشپزخانه چندان رایج نیستند و در برخی از خانه‌ها جای دیگری برای نصب آن‌ها در نظر گرفته شده است. شیرهای پول اوت چه از نظر زیبایی و چه از بعد فروش، در رتبه دوم لیست شیرهای منعطف قرار می‌گیرد. بین شیرآلات Pull-Down و Pull-Out ، شیرهای Pull-Out به دلیل طراحی هوشمندانه‌ای که دارند، برای نصب در مناطقی که دارای سینک‌های کوچک هستند، بسیار کاربردی است.

شیرهای پول اوت اغلب قوس بالایی دارند و با ارائه پشتیبانی چرخشی ۱۹۰ یا ۳۶۰ درجه، دسترسی بیشتری به مصرف‌کننده می‌دهد. دهانه آن کوتاه‌تر است پس دیگر مشکل عدم قرارگیری شیرهای آب با قوس بالا در وسط سینک نیز حل می‌شود.

شیرآلات Pull-Down

البته همین قوس ضعف بزرگی در طراحی این نوع شیرآلات بهداشتی محسوب می‌شود زیرا هنگام استفاده از آن مجبور می‌شوید سر اسپری را برای پر کردن یک گلدان آب به سمت پایین بکشید. از آنجایی که شیرهای پول اوت برای صرفه‌جویی در اشغال کردن فضا طراحی شده‌اند، این مسئله شاید در مورد سینک‌های کوچک و بزرگ چندان مهم تلقی نشود.

شیرآلات Pull-Out

بین شیرآلات Pull-Down و Pull-Out مطرح‌ترین مدل در صنعت شیرآلات آشپزخانه، شیر پول داون است که سالانه میلیون‌ها عدد از آن‌ها در جهان فروخته می‌شود. این شیرآلات زیبا با قوس بالای خود خیلی سریع کیفیت طراحی آشپزخانه شما را افزایش می‌دهند و در طرح‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. یعنی به راحتی با خرید یک شیر پول داون می‌توانید از تمام مرزها خسته‌کننده طراحی عبور کنید و کیفیتی رضایت‌بخش را تجربه کنید.

این شیرآلات دارای بهترین سرهای اسپری موجود در بازار هستند که با بسیاری از عملکردها سازگاری دارند و این مورد در شیرهای پول اوت گنجانده نشده است. اگر به دنبال یک شیرآب آشپزخانه ثابت هستید، به طور کلی از این نوع شیرآلات ساختمانی فاصله بگیرید. کاربران مدرنی که یک آشپزخانه‌ی پیشرفته را طراحی می‌کنند، می‌دانند که باید برای هر شرایطی انتخاب کاربردی داشته باشند. اگر سینک شما کوچک است مشکلات مشخصی هنگام استفاده برای شما پیش می‌آید، به همین دلیل است که اندازه‌گیری دقیق سینک و شیرآلات هنگام استفاده از سبک‌های منعطف بسیار مهم است.

شیرآلات Pull-Out

موقعیتی که می‌خواهید شیر شما در آن به حالت ساکن قرار گیرد، مستقیما در وسط سینک است. در این مورد هیچ شکی نیست. برای جبران فضای اشغال شده، اکثر مدل‌ها دارای عملکرد چرخشی هستند، اما همه قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را ندارند. این آپشن شاید در نظر اول چندان مهم به نظر نرسد، اما وقتی فضای شما محدود باشد، ۱۸۰ درجه چرخش بیشتر می‌تواند یک ویژگی رفاهی خیلی مطرح محسوب شود.

کدام شیر آب بین شیرآلات Pull-Down و Pull-Out در آینده پیشتاز خواهد بود؟

شیرهای پول اوت دارای مزیت قابل کنترل بودن شلنگ و کمتر در معرض دید بودن آن هستند. در طی سال‌هایی که تجربه فروش این نوع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی را داشته‌ایم، این مشکل توسط تولیدکنندگان برندهای بزرگ برطرف شده است و تولیدکنندگان کوچکتر نیز از آن‌ها الگو گرفته و این اصلاحات را لحاظ کرده‌اند. بنابراین اکنون تفاوت عمده‌ای بین شیر آب‌های پول اوت و پول داون وجود ندارد. شاید خانه‌هایی که فشار آب ضعیفی دارند با شیرهای پول داون مشکلاتی داشته باشند که بسیار طبیعی است.

کدام شیر آب بین شیرآلات Pull-Down و Pull-Out در آینده پیشتاز خواهد بود؟

مطمئن باشید که در سال‌های آینده مشکل ضعیف بودن فشار آب در شیرآلات پول داون با گسترش تکنولوژی حل می‌شود، زیرا شرکت‌های بزرگ و برجسته داخلی و خارجی همچنان به توسعه و افزایش نوآوری در تولیدات خود ادامه می‌دهند و حتی ممکن است این نوع شیرآلات را برجسته‌تر و کارآمدتر از نمونه‌های پول اوت تولید کنند.

گفته‌های ما به این معنا نیست که شیرهای پول اوت در حال منسوخ شدن هستند، فقط می‌گوییم که شیرهای پول داون نسبت به امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند در آینده نیز مانند امروز بخش عمده بازار را به دست بگیرد.

منبع : https://www.kitchenfaucetcenter.com/pull-out-vs-pull-down-which-kitchen-faucet/

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *