Table of Contents

انتخاب بهترین مکان قرارگیری آینه‌ی حمام شما

برای هر سبک و شکل و اندازه‌ای، آینه ساخته شده است.

آینه‌های حمام از ابعاد مختلفی مورد استقبال طراحان و صاحبان خانه قرار می‌گیرند. بر خلاف انسان‌ها، آن‌ها همیشه به شما اطلاع می‌دهند که چیزی سبز رنگ در دندان شما چسبیده است، هرگز شما را به خاطر خیره‌شدن قضاوت نمی‌کنند و ظرفیت بی‌پایانی را ارائه می‌دهند. از آینه در هر فضایی و برای هر هدفی استفاده شود، به آن فضا روح و زندگی اضافه خواهد شد. آینه‌ها می‌توانند نور فضا را افزایش دهند، فضا را بزرگتر نشان دهند و حتی نقش پنجره را نیز در فضاهایی که پنجره وجود ندارد ایفا می‌کنند. بنابراین ما در تیم تحقیقاتی وبسایت آریان فراز پرسام ۶ ایده برای انتخاب آینه حمام را با شما به اشتراک گذاشته تا بتوانید انتخابی دقیق و آگاهانه داشته باشید. با شناخت این ۶ سبک آینه، می‌توانید هر فضایی را صرف نظر از اندازه، شکل، سبک یا بودجه‌ای که در اختیار دارید، ارتقا دهید.

آینه دیواری با ارتفاعی از کف تا سقف حمام

 مصالحی مانند آجر و سنگ ابعاد زیادی از فضا را درگیر خود می‌کنند و در حمام کوچک ، استفاده از دیوارها برای برقراری ارتباط ضروری است. در حمام های کوچک اما ممکن است وجود دیوار اضافی منجر به خفه شدن فضا شود. در این شرایط اگر از یک آینه دیواری از کف تا سقف استفاده کنید، فضا کاربردی‌تر و بزرگتر به نظر خواهد رسید. این روش عناصر معماری پر زرق و برق حمام شما مانند شیرآلات ساختمانی و قفسه‌ها را نیز پررنگ‌تر جلوه خواهد داد.برای افزودن رنگ به فضا فقط کافی است در کنار آینه دیواری بزرگ خود از لوازمی مانند صابون‌های رنگی و فانتزی، حوله‌های رنگی و حتی قفسه‌های کوچک اما زیبا استفاده کنید.

آینه‌های رومیزی

این باور که باید در حمام از آینه‌های دیواری استفاده شود، یک باور محدود کننده است. طراحان همیشه هم الگوهای تکراری را انتخاب نمی‌کنند و گاهی نیز نسبت به نیاز فضا، خلاقیت به خرج می‌دهند. اگر فضای کافی برای تعبیه یک کمد ذخیره سازی لوازم حمام خود را دارید، بهتر است روی آن یک آینه‌ی رومیزی قرار دهید و فضای حمام خود را لوکس و پرزرق و برق‌تر جلوه دهید.

آینه‌های رومیزی

با این روش هم از فضای موجود استفاده کرده‌اید، هم یک آینه‌ی بسیار کاربردی برای امور روزانه را به حمام خود افزوده‌اید. اگر قصد خرید شیرآلات توکار دارید و اولویت شما با شیرآلات است، امکان استفاده از این آینه‌ها برای شما وجود ندارد. در واقع بهتر است این نوع آینه به طور کلی از شیرآلات فاصله داشته باشند.

آینه‌های تا شده در کنج یا آینه‌ی کنجی

اغلب طراحان علاقه‌مند به بهروه‌وری حداکثری از فضا هستند. بخش‌های رنگی و قسمت‌های تزئینی کوچک و بزرگ، خواسته‌ی صاحب خانه ها است. برای تلفیق این دو هدف، بهتر است از آینه‌های کنجی استفاده شود. آینه‌هایی که در امتداد هم و در کنج دیوار نصب می‌شوند تا هم دیوار را به خوبی پوشش دهند، هم منعکس کننده قوی نور باشند و هم اینکه به راحتی برای افراد قابل استفاده باشند. اگر در فضای حمام یا دستشویی خود بخش مناسبی برای نصب شیرآلات بهداشتی و آینه را ندارید، بهتر است کنج دیوار را انتخاب کنید، سفارش ساخت یک کمد یا سینک مناسب کنج را ثبت کنید و در آخر یک آینه‌ی کنجی متناسب با اندازه سینک یا کمد خود تهیه نمائید.

سینک دوقلو با آینه‌ی سراسری و یک تکه

اینکه سینک یا روشویی شما دوقلو می‌باشد به این معنا نیست که شما باید صرفا دو آینه جداگانه بالای هر دو سینک استفاده کنید. می‌توانید دو آینه را به صورت متقارن در کنار هم استفاده کنید اما برای ایجاد تکامل در طراحی بهتر است از یک آینه‌ی سراسری بالای هر دو سینک استفاده نمائید.

سینک دوقلو با آینه‌ی سراسری و یک تکه

یک آینه بزرگ، فضا را یکدست و بزرگتر جلوه می‌دهد. توصیه ما این است که  از یک قاب برنزی ساده برای آینه سراسری خود استفاده کنید تا حمام شما را درخشان‌تر نشاند دهد. اگر از شیرآلات توکار ساختمانی در نزدیکی مکان نصب آینه استفاده کرده‌اید، بهتر است قاب آینه را متناسب با رنگ شیرآلات انتخاب نمائید. اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید پشت آینه خود کمد مخفی ایجاد کنید.

کابینت‌ها و سینک‌های آینه‌ای

اگر کمبود فضا در حمام خود دارید، بهتر است از یک کابینت آینه‌ای دیواری در قسمت بالایی سینک و روشویی خود استفاده کنید. در یک حمام شیک، استفاده از این نوع کابینت باعث افزایش مدرنیته می‌شود. آینه‌ها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند پس سعی کنید هنگام انتخاب کابینت، تناسب رنگ آن را با شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود بررسی کنید.

آینه‌های دوقلو

سینک‌های دوقلو یا دوگانه، آینه‌های دوقلو هم می‌خواهند. دو آینه با ابعاد یکسان و با طراحی و شکل یکسان را بالای هر سینک نصب کنید. این کار باعث می‌شود فضای دیواری که آینه روی آن نصب شده است، روشن‌تر و بزرگتر دیده شود. اگر به تقارن هم علاقه ندارید می‌توانید از دو آینه با طرح و اندازه مکمل استفاده کنید. به طوری که یک هارمونی زیبا متناسب با دیگر وسایل شما ایجاد شود.

آینه‌های دوقلو

اگر قصد خرید مایع ریز اتوماتیک و دیگر تجهیزات بهداشتی مانند شیرآلات، دست خشک کن و یا حتی سشوارهای مختلف را دارید، بهتر است به مشاورین فروش ما در تیم آریان فراز تماس گرفته و از اطلاعات و راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

منبع: https://www.housebeautiful.com/room-decorating/bathrooms/g28434868/bathroom-mirror-ideas/
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *