Table of Contents

نحوه تعویض صندلی توالت فرنگی

آموزش تعویض صندلی توالت فرنگی

نصب یا تعویض صندلی توالت فرنگی کار نسبتا ساده‌ای است. شاید دلیل تعویض آن قدیمی بودن، آسیب دیدگی و یا حتی تغییر سبک سرویس بهداشتی شما باشد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که چند ابزار اساسی را در اختیار داشته باشید و مراحل کار را طبق مطالبی که ما در سایت آریان فراز پرسام برای شما آماده کرده‌ایم پیش ببرید. به طور کلی به خاطر داشته باشید که نصب صندلی توالت فرنگی یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین کارهایی است که می‌توانید خودتان برای تغییرات حمام انجام دهید. این کار در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

چرا باید صندلی توالت فرنگی را عوض کنم؟

صندلی‌های توالت فرنگی را می‌توان به دلایل مختلفی عوض کرد. این موارد می‌تواند شامل شکستن، ترک خوردن، ساییده شدن و یا حتی شکسته شدن محل اتصالات باشد. برخی دیگر نیز برای این که سبک تازه‌ای به حمام خود اضافه کنند این کار را انجام می‌دهند. به طور کلی لوازم بهداشتی و همچنین شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود را باید پس از مدتی با یک نمونه جدید جایگزین کنید تا بهداشت محیط خانه شما تضمین شود.

آیا همه صندلی‌های توالت یکسان هستند؟

نه، همه صندلی‌های توالت یکسان نیستند، زیرا در اشکال متفاوتی ساخته می‌شوند. بنابراین، قبل از خرید باید توالت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید نمونه درست را خریداری کرده‌اید. سه نوع مختلف از توالت فرنگی معمولا در خانه‌های مختلف دیده می‌شود: صندلی‌های سنتی نوک تیز، D شکل و یا دماغه گرد.

آیا همه صندلی‌های توالت یکسان هستند؟

صندلی‌های توالت فرنگی جدید معمولا می‌توانند متناسب با توالت‌های قدیمی یا غیر استاندارد تنظیم شوند. با این حال، چک کنید که صندلی در محل تماس یا لولا مطابق نمونه قبلی و نصب شده باشد. اغلب این صندلی‌ها بیضی شکل هستند، ولی برخی دیگر در شکل‌های مربع یا D  شکل نیز ساخته شده‌اند. بنابراین هنگام جستجوی جایگزین مناسب در یک فروشگاه ، این مورد را بخاطر داشته باشید.

نحوه اندازه‌گیری صندلی توالت فرنگی

مسلما اندازه‌گیری مهمترین بخش از مراحل تعویض صندلی توالت است، زیرا هیچ کس نمی‌خواهد صندلی نامناسب را برای توالت فرنگی خود تهیه کند. هنگام تعویض اجزای شیرآلات توکار نیز باید اندازه‌گیری‌ها دقیق باشد تا مجبور به پرداخت هزینه مجدد نشوید.

آیا استاندارد خاصی برای اندازه صندلی‌های توالت وجود دارد؟

خیر. طراحان و تولیدکنندگان توالت، اندازه استانداردی برای همه صندلی‌های توالت در نظر نگرفته‌اند. برای پیدا کردن مناسب‌ترین صندلی، باید اندازه‌های آن را داشته باشید. مراحل انجام این کار را در ادامه توضیح می‌دهیم. اندازه‌گیری‌های کلیدی وجود دارد که قطعا به آن‌ها نیاز خواهید داشت. بیشتر صندلی‌ها قابلیت تنظیم و تطابق با نمونه‌های دیگر را دارند اما برای این که دقیق‌تر مراحل انتخاب را انجام دهید، برخی از قسمت‌های قابل اندازه‌گیری را در لیست زیر ارائه داده‌ایم:

آیا استاندارد خاصی برای اندازه صندلی‌های توالت وجود دارد؟

  • فاصله بین سوراخ‌های ثابت، جایی که پیچ‌ها بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند. در حالت استاندارد این فاصله ۱۵۵ میلی‌متر است اما بهتر است آن را دقیق بررسی کنید.
  • عرض کاسه توالت در عریض‌ترین نقطه آن.
  • طول از جلوی کاسه تا دو سوراخ ثابت صندلی

با اندازه‌گیری این بخش‌ها می‌توانید یک صندلی توالت با اندازه مناسب را تهیه کنید.

آیا قبل از تعویض صندلی توالت باید اقدامات ایمنی خاصی را انجام دهیم؟

توالت‌ها و رسوبات شیرآلات ساختمانی مکان مناسبی برای رشد میکروب‌های مضر هستند و می‌توانند منبع انتشار و سرایت عفونت‌های بالقوه باشند، بنابراین قبل از شروع کار باید اقدامات ایمنی را انجام داد. هنگام تعویض صندلی نشیمن همیشه از دستکش‌های لاتکس استفاده کنید. در حالت ایده‌آل، قبل از برداشتن آن، به خوبی توالت را تمیز کنید. سپس زمانی که صندلی را به طور کامل برداشتید، توالت را تمیز کنید. از اسپری آنتی باکتریال استفاده کنید تا از پاک شدن محیط به خوبی مطمئن شوید.

برای تعویض صندلی توالت به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟

  • برای جداسازی مهره‌هایی که نشیمن را روی توالت محکم کرده‌اند، به مجموعه‌ای از انبردست یا آچار قابل تنظیم نیاز دارید.
  • همچنین ممکن است برای برداشتن کلاهک‌های پلاستیکی که مهره‌ها را پوشش می‌دهند به پیچ گوشتی سر صاف نیاز داشته باشید. بیشتر این ابزارها را می‌توان در خانه‌های خود بیابید یا با هزینه‌ی اندکی از فروشگاه‌های اطراف خریداری نمایید.
  • بسته به مدل و شرکت تولید کننده نشیمنی که خریداری کرده‌اید، ممکن است یک کیت مخصوص برای اتصال آن ارائه شود. اگر فقط قصد تعویض برخی یراق آلات را داشته باشید، احتمالا باید خودتان قطعات را جداگانه خریداری کنید.
  • در برخی از توالت‌های جدید، ممکن است پیچ‌های صندلی‌های سنتی را نداشته باشند، اما در عوض به صورت چفت و بستی ارائه شده باشند. بهتر است قبل از خریدن نمونه‌ی جدید، این موضوع را بررسی کنید.

نحوه جداسازی نشیمن قدیمی توالت فرنگی

بیشتر صندلی‌های توالت با یراق آلات به توالت متصل می‌شوند. این بخش توسط دو پیچ که معمولا توسط کلاهک‌های پلاستیکی در زیر نشیمن قرار می‌گیرند به هم متصل می‌شوند. برای دسترسی صحیح به آن‌ها ممکن است نیاز باشد تا خم شوید یا روی زمین بنشینید. اگر درپوش‌های پلاستیکی روی مهره‌ها وجود داشت، از پیچ‌گوشتی سرصاف برای جدا کردن آن‌ها استفاده کنید. درست مانند شیرآلات بهداشتی و ساختمانی که درگیر رسوبات شده‌اند، اگر نشیمن توالت برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، شاید کمی سخت‌تر بتوانید آن را از توالت جدا کنید. در اطراف کلاهک‌ها با پیچ گوشتی کمی فاصله ایجاد کنید، اما توجه داشته باشید که در این حین نباید به خود توالت آسیب برسانید.

نحوه جداسازی نشیمن قدیمی توالت فرنگی

هنگامی که درپوش‌ها را برداشتید، مهره‌های بال‌دار را با انبر دست شل کنید تا بتوانید آن‌ها را کاملا بردارید و صندلی جدا شود. شاید برای برداشتن صندلی نیاز باشد تا آن را با پیچ گوشتی جدا کنید. اگر رسوبات زیر صندلی زیاد باشد امکان دارد نتوانید آن را به راحتی جدا کنید، بهتر است مقداری روغن را به این قسمت اسپری کنید و قبل از بلند کردن صندلی تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. اگر هنوز صندلی جدا نشده است، ممکن است لازم باشد از یک اره برقی کوچک برای جداسازی استفاده کنید.

از نظر نحوه قرارگیری، برخی از صندلی‌های توالت با هم تفاوت دارند. اما اکثر آن‌ها به روشی مشابه کار می‌کنند. اگر صندلی شما متفاوت است، باید نگاهی به اتصالات آن بیندازید و نحوه جدا کردن آن را بیابید. ممکن است این کار سخت و ناخوشایند باشد، اما زیاد طول نمی‎‌کشد. فقط این فرآیند را برای دفعات بعدی به خاطر بسپارید. همانطور که قبلا گفته شد، پس از برداشتن صندلی، کل توالت را با اسپری ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

نحوه قرار دادن صندلی توالت جدید

  • هنگامی که نشیمن قدیمی را برداشتید، وقت آن است که نشیمن جدید را جا بیندازید. شما باید یراق‌آلات همراه با صندلی خود را، طبق دستورالعملی که همراه صندلی ارائه شده است مونتاژ کنید. تولیدکنندگان در حال حاضر، برای اینکه نصاب مراحل مونتاژ را به درستی طی کند، در هنگام تولید شیرآلات ساختمانی و قطعات توالت‌های فرنگی، نقشه‌ای را ارائه می‌دهند که بسیار مفید خواهد بود.
  • به طور کلی نصب صندلی جدید، فرآیندی برعکس فرآیند جداسازی آن را دارد.
  • ابتدا، اتصالات جدید را در یک ردیف قرار داده و وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که صندلی شما به طور متناسب و یکنواخت بر روی کاسه توالت قرار گرفته و آن را در مرکز قرار داده‌اید. هنگامی که از وضعیت صندلی راضی بودید، از دست یا انبردست برای محکم کردن مهره‌های بال‌دار استفاده کنید.
  • مراقب باشید که آن‌ها را بیش از حد سفت نکنید زیرا ممکن است بخواهید پس از نصب نشیمن توالت جدید، مجدد آن‌ها را تنظیم کنید. علاوه‌بر این، پیچ و مهره‌های پلاستیکی ممکن است در طی جابجایی و چرخیدن بشکنند، پس نباید سخت با آن‌ها برخورد کرد.
  • واشرهای لاستیکی را بین مهره و توالت قرار دهید تا به عنوان ضربه‌گیر یا بالشتک عمل کنند.
  • پیچ و مهره‌های هر دو طرف را با مهره بال‌دار در جای خود سفت کنید.
  • اگر درپوش‌های پلاستیکی همراه نشیمن توالت جدید وجود داشت، با فشار دادن آن‌ها روی پیچ‌ها، مرحله آخر نصب را تکمیل کنید.

با انجام تمامی این مراحل، در کمتر از چند دقیقه صندلی توالت فرنگی خود را تعویض کرده‌اید.

منبع : https://www.plumbworld.co.uk/blog/how-to-replace-a-toilet-seat
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *