Table of Contents

نحوه نصب قفسه‌های حمام برای سازماندهی حداکثری فضا

صرف نظر از اندازه حمام شما، لازم است مطمئن شوید که از هر سانتی متر فضای خود استفاده بهینه کرده‌اید. یعنی باید ایده‌های شیک و پرطرفدار حمام را بشناسید و آن‌ها را متناسب با فضای حمام شخصی خود شخصی سازی کنید. کابینت یا کمدهای حمام محل نگهداری حوله‌ها و لوازم بهداشتی هستند. برخی از این کابینت‌ها زیر سینک و یا به عنوان کاور سینک و تجهیزات شیرآلات روشویی استفاده می‌شوند. همه در حمام به این بخش‌ها و قفسه‌ها نیاز دارند تا رفاه بیشتری را تجربه کنند. گزینه‌های بسیار زیادی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند و این میزان تنوع باعث می‌شود که صاحب خانه‌ها نتوانند به راحتی گزینه متناسب با فضای خود را انتخاب کنند. به همین دلیل ما در سایت آریان فراز پرسام، تعدادی از ایده‌های کاربردی و مورد نیاز را جمع آوری کرده و با شما عزیزان به اشتراک گذاشته‌ایم.

کابینت و قفسه‌های توالت فرنگی

قفسه‌های بالای توالت اغلب در دسته‌ی کم مصرف‌ترین نمونه‌های قفسه‌ها و فضاهای ذخیره سازی قرار می‌گیرند. اما شما می‌توانید با نصب آن‌ها، فضایی مازاد برای نگهداری لوازمی مانند دستمال توالت و اقلام حمام داشته باشید. با نصب یک کابینت، سبد یا قفسه بالای توالت، می‌توانید این نوع نگهدارنده را در حمام خود داشته باشید. توصیه می‌کنیم اگر فضای کوچکی در اختیار دارید حتما از این سبک قفسه‌ها استفاده کنید.

نصب قفسه‌ها بالای توالت فرنگی

برخی از افراد نمونه‌هایی را برای خود می‌سازند و برای ساخت آن‌ها از قفسه‌های قدیمی و پایه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. در نظر بگیرید که این روش به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه ممکن، بیشترین فضای ذخیره سازی را بدست آورید.

قفسه‌های حمام

در حالی که قطعاً می‌توانید قفسه‌های حمام را در فضای بالای توالت قرار دهید ، می‌توانید از آنها در قسمت‌های دیگر حمام نیز استفاده کنید. قفسه‌ها با اشکال و سبک‌های مختلفی ساخته شده و در دسترس هستند. از قفسه‌های کنجی گرفته تا تخته‌های چوبی بلند که در بین دیوارها قرار می‌گیرند، در مدل‌های متنوعی و با متریال مختلفی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید حوله‌ها، دستمال توالت، شمع و اقلام تزئینی مختلف را در این قفسه‌های باز نگهداری کنید

قفسه‌های کنجی و یا آویز به دوش حمام

از آنجایی که این قفسه‌ها تمامی لوازم را در معرض نمایش قرار می‌دهند، دسترسی و پیدا کردن لوازم در هنگام نیاز به آن‌ها، بسیار ساده و سریع خواهد بود. فقط باید توجه داشته باشید که فضا را شلوغ و نامرتب نگه ندارید. اگر از این قفسه‌ها در نزدیکی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود استفاده می‌کنید، بهتر است نمونه‌های ضد زنگ را تهیه کنید و لوازمی که رطوبت در کارایی آن‌ها تاثیر ندارند را داخل این نوع قفسه‌ها قرار دهید. برای داشتن فضای مجزا و مرتب‌تر، از سبد در این قفسه‌ها استفاده کنید. سبدهای حصیری بسیار زیبا و کاربردی هستند. نمونه‌های حصیری را نیز بررسی کنید.

کابینت دیواری حمام

مانند قفسه‌ها ، کابینت‌های دیواری حمام  نیز می‌توانند حوله ، دستمال توالت ، لوازم تمیز کننده یا هر چیز دیگری که حمام شما نیاز دارد را نگهداری کنند. این کابینت‌ها دارای تنوع ، اندازه و متریال مختلفی هستند، بنابراین شما در پیدا کردن کابینت‌های متناسب سلیقه و بودجه خود مشکلی نخواهید داشت.

قفسه‌های متحرک وان حمام

بسیاری از این کابینت‌ها حتی دارای نوار مخصوص نگهداری حوله هستند تا بتوانید حوله‌های خود را به راحتی آویزان کنید. نصب کابینت‌های دیواری نه تنها فضای نگهدارنده‌ی لوازم را افزایش می‌دهد، بلکه فضای کانتر را نیز آزاد می‌کند و ظاهر و دسترسی به لوازم حمام را بهبود می‌بخشد.

کابینت های لنین

کابینت‌های لنین می‌توانند حوله ، دستمال و ملافه حمام شما را در خود جای دهند. آن‌ها اغلب بلندتر و باریک‌تر از کابینت‌های دیواری عادی هستند.
قفسه‌های حوله نگهدار

اکثر کابینت‌های لنین دارای در یا کشو هستند ، اما برخی از آن‌ها همچنین دارای قفسه‌های قابل تنظیم برای سفارشی سازی کامل فضای حمام شما هستند. بهترین قسمت این است که اکثر کابینت‌های لنین کاملاً مونتاژ شده‌اند ، بنابراین می‌توانید بلافاصله بعد از سفارش و انتقال به خانه خود، از آن‌ها استفاده کنید.

کابینت‌های برای دارو و لوازم پزشکی

این نوع کابینت، اغلب به عنوان یک راه‌حل مدرن و کاربردی برای نگهداری وسایل، نادیده گرفته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به صورت بسیار کاربردی و زیبا به فضای حمام شما اضافه شوند. اکثر مدل‌ها دارای گنجایش بالا بوده و یک آینه بر روی سطح خارج خود دارند. بنابراین اگر فضای کافی برای نصب چندین قفسه و کابینت ندارید و یا این که به طراحی‌های مینیمال علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک نمونه از این کابینت‌ها را انتخاب کرده و درست در بالای سینک روشویی و کمی بالاتر از شیرآلات بهداشتی خود نصب کنید. سعی کنید نمونه‌ای را انتخاب کنید که آینه و شیشه‌های آن قابلیت ضد بخار را دارا باشند.

کابینت‌های برای دارو و لوازم پزشکی

این نوع کابینت هم مانند نمونه قبلی به صورت کاملا مونتاژ شده در بازار موجود هستند. برخی از آن‌ها دارای قفسه‌ها و طبقه‌های قابل تنظیم بوده تا بتوانید لوازم آرایشی خود را به صورت مرتب و زیبا در کابینت قرار دهید.پیشنهاد ما این است که نمونه‌هایی که طبقه‌های قابل تغییر را دارند تهیه نمائید.

منبع: https://www.homedepot.com/c/ai/bathroom-storage-ideas/9ba683603be9fa5395fab9013c31cca6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *