Table of Contents

4 نشانه کلیدی که نشان می دهد باید شیر حمام خود را تعویض کنید

باز کردن شیر حمام یکی از اولین کارهایی است که هر روز صبح هنگام دوش گرفتن انجام می‌دهیم. ما شیر حمام را می‌چرخانیم تا دوش آب گرم به کار بیوفتد، یا شیر آب را باز می‌کنیم تا دندان‌هایمان را مسواک بزنیم و یا حتی فرزندانمان را شستشو دهیم. در واقع، ما به قدری از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود استفاده می‌کنیم که توقع داریم همیشه سالم باشند و فراموش می‌کنیم چقدر این لوازم برای زندگی ما ضروری هستند.

با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که شیر حمام شما باید تعویض شود. یک لوله‌کش محلی می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند، اما از کجا بفهمیم که زمان تعویض شیر حمام خانه ما فرا رسیده است؟ برای دانستن این موضوع باید به سوالاتی که در ادامه مطرح می‌شود پاسخ دهیم.

آیا اهرم‌ها یا دستگیره‌های شیر حمام نشتی دارند؟

شیرآلات توکار به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که برای تمام عمر در خدمت شما باشند. آن‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که ممکن است در طول سال‌ها فرسوده و خراب شوند. نشتی شیر حمام  معمولا یکی از اولین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد زمان به تعویض شیر حمام ما فرا رسیده است.

به احتمال زیاد این نشتی‌ها در جایی که شیرآب با دیوار تماس دارد ظاهر می‌شوند. آب از دیوار پایین می‌ریزد و به هدر می‌رود. رفع نشتی شیر آب ممکن است برای شما هزینه داشته باشد. گاهی اوقات نشتی شیر آب را می‌توان با جایگزین کردن یک واشر یا مهر و موم جدید برطرف کرد. این راه‌حل ممکن است برای کوتاه مدت مفید باشد اما با دیدن این نشانه، حتما به فکر تعویض شیر حمام باشید.

اهرم یا دستگیره‌های شیر حمام شما زنگ نزده است؟

آیا هر بار که دسته شیر آب را می‌چرخانید، خوردگی خشن و سفت فلز را احساس می‌کنید؟ طبق تجربیات تیم تحقیق و توسعه سایت آریان فراز پرسام، برخی از شیرآلات مستعد زنگ زدگی و خوردگی در مدت زمان طولانی هستند. اگر شیرآلات شما در معرض مواد شیمیایی خاصی قرار بگیرند، احتمال زنگ زدگی نیز بیشتر خواهد بود. خود آب نیز به مرور زمان می‌تواند باعث خوردگی شود. شیرهای آب آهنی که در اکثر خانه‌ها وجود دارند، به راحتی بخاطر سختی آب زنگ می‌زنند.

اهرم یا دستگیره‌های شیر حمام شما زنگ نزده است؟

اگر رسوبات روی دستگیره‌ها را پوشانده، بهتر است هر از چندگاهی آن‌ها را درون محلول سرکه و آب قرار دهید تا زنگ زدگی‌ها حذف شوند. نوشابه سیاه نیز برای رفع زنگ زدگی و رسوبات بسیار کار ساز است.

آیا می‌توانید تجمع مواد معدنی را بر روی شیر حمام تشخیص دهید؟

در امتداد همان رگه‌های زنگ‌زدگی، ممکن است متوجه تجمع مواد معدنی نسبتا زیادی شوید. این مواد ممکن است در داخل  شیرآلات ساختمانی یا در بخش خارجی آن‌ها وجود داشته باشند. قرار گرفتن در معرض منابع آب سخت رایج‌ترین علت تشکیل رسوبات معدنی است. پس کنترل آن از دسترس شما خارج می‌باشد. به همین دلیل باید میزان تاثیرگذاری مواد معدنی بر روی شیر آب خانه خود را مورد بررسی قرار دهید و همیشه کنترل کنید. متاسفانه این مواد معدنی تاثیر زیادی بر روی تخریب شیرآلات شما دارند. حتی می‌توانند به روکش خارجی محصول نیز آسیب برسانند. هنگامی که این تجمع مواد معدنی آشکار شود، با تعویض شیر حمام مشکل به طور کامل حل شود.

آیا شیر حمام شما مدام چکه می کند؟

آیا شیر حمام شما مدام چکه می کند

چکه کردن آب نه تنها باعث خرد شدن اعصاب شما می‌شود، بلکه روی مبلغ قبض آب شما نیز تاثیرگذار است. چکیدن مداوم نشانه وجود یک مشکل جدی در شیر آب خانه شما است. اطمینان حاصل کنید که آب کاملا بسته است تا مشخص شود که چه میزان آب از شیر چکه می‌کند. اگر این میزان قابل توجه است، بهتر است شیر آب خانه خود را تعویض کنید.

یک شیر آب جدید ممکن است برای شما هزینه اولیه زیادی را رقم بزند، اما می‌تواند در هزینه‌های بلند مدت قبوض آب و حتی برق هر ماه شما صرفه‌جویی کند. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که فقط بخاطر یک شیرآب، باعث به هدر رفتن منابع آبی شهر خود نشده‌اید. یک شیر آب جدید می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه شما و همچنین به حفظ محیط زیست به طور همزمان کمک کند.

منبع : https://www.dub-l-ee.com/4-key-signs-that-you-need-to-replace-your-bathroom-faucet/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *