Table of Contents

طریقه تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب

نصب دستگاه تصفیه آبی که از کارتریج فیلتر آن‌ها در زیر سینک است و آب تمیز را از طریق شیرآلات ساختمانی روی سینک انتقال می‌دهند، یک پروژه نسبتا آسان است که خودتان می‌توانید آن را انجام دهید. انجام این کار ساده شامل نصب واحد فیلتر در کابینت و اتصال لوله‌های پلاستیکی به لوله‌های آب سرد موجود است که با استفاده از دریچه‌های مخصوص انجام می‌گیرد.

در حال حاضر، انواع مختلفی از فیلترهای آب در بازار موجود هستند. از جمله این دستگاه‌ها، می‌توان به دستگاه دو کارتریج و سیستم‌های اسمز معکوس اشاره کرد که اساسا به همان روش کار می‌کنند، اما یک مخزن ذخیره‌سازی زیر سینک نیز دارند که آب تمیز را نگه‌ می‌دارد. این مخزن به تله سینک متصل است.

نحوه ی تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب

طبق تجربه متخصصین سایت آریان فراز پرسام، فیلترهای داخلی این سیستم تصفیه را باید به طور دوره‌ای تعویض کنید. بهتر است این کار را دو بار در سال انجام دهید. تغییر در بو، طعم و یا شدت جریان آب نشانه‌های قطعی نیاز به تعویض کارتریج فیلتر هستند. مراحل نصب و یا تعویض به صورت زیر است:

۱- نصب فیلتر تصفیه آب : دیسپنسر را سوار کنید.

بیشتر دیسپنسرها طوری طراحی شده‌اند که در سوراخ اضافی بالای سینک قرار بگیرند، اما اگر این سوراخ از قبل روی سینک شما وجود ندارد و یا اینکه مسدود شده است، باید سوراخ دیگری ار در سینک یا میز با دریل ایجاد کنید. این سوراخ باید فاصله مشخصی از شیرآلات توکار شما داشته باشد، پس دستورالعمل‌های سازنده را برای مکان و اندازه سوراخ بررسی کنید. فقط در سینک‌های فولادی که ضد زنگ هستند سوراخ ایجاد کردن مجاز است.

1- نصب فیلتر تصفیه آب : دیسپنسر را سوار کنید.

اگر یک سینک تمام چینی یا سرامیکی دارید، برای نصب دیسپنسر روی کانتر را سوراخ کنید. برای سوراخ کردن سینک استیل ضد زنگ، یک قطعه اره مدرج تیتانیومی و یک بطری کوچک روغن مخصوص اره تهیه کنید و با دقت سوراخ را ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید ویدئوهای راهنما را در پلتفرم‌های مختلف جستجو کنید تا مطمئن شوید که به درستی این کار را انجام می‌دهید. برای سوراخ کردن کاشی‌های گرانیتی، مرمر، چینی، سرامیک یا سفال از مته‌های هندسی نوک الماسی استفاده کنید.

۲- یک دریچه زینی نصب کنید.

از طریق دریچه زینی به خط تامین آب سرد موجود راه باز کنید. برای نصب شیر زین، ابتدا جریان آب را ببندید و سپس شیر آب را باز کنید تا لوله به طور کامل تخلیه شود. با پیروی از دستورالعملی که همراه سیستم به دست شما رسیده است، یک سوراخ کوچک در لوله تامین آب ایجاد کنید. دستگیره دریچه را بچرخانید تا لانسی که برای سوراخ کردن لوله طراحی شده است نمایان شود و شیر را روی لوله قرار دهید تا لانس در سوراخ قرار بگیرد. صفحه پشتی سوپاپ را وصل کرده و مهره‌ها را محکم کنید تا در جای خود قفل شود و سپس لانس را پیچ کنید.

۳- نصب فیلتر تصفیه آب – واحد فیلتر کارتریج را نصب کنید

واحد فیلتر کارتریج را تقریبا بین لوله آب سرد و دیسپنسر قرار دهید. مطمئن شوید که فاصله مشخص شده را بین سیستم و پایین کابینت در نظر گرفته باشید تا برای تعویض کارتریج فضای کافی داشته باشید. به یاد داشته باشید که تجهیزات مربوط به شیرآلات بهداشتی حساسیت خاصی دارند و در نظر گرفتن فاصله مناسب برای داشتن امکان تعمیرات بسیار مهم است. دستگاه را با پیچ‌های ارائه شده به پشت کابینت یا دیوار محکم کنید.

۴- دستگاه را وصل کنید.

نصب دستگاه را با برش یک لوله پلاستیکی برای رسیدن به فاصله بین شیر زینن و سیستم تصفیه شروع کنید. آن را به اندازه‌ای کوتاه کنید که خم نشود، اما به اندازه‌ای بلند باشد که در صورت نیاز، امکان نصب یک اتصال فشرده جدید در انتهای لوله در آینده وجود داشته باشد.

4- دستگاه را وصل کنید.

لوله را به داخل اتصالات فشرده‌سازی فشار دهید و آن را روی شیر زین قرار دهید. در انتها با کمک یک آچار قابل تنظیم آن را سفت کنید.

۵- نصب فیلتر تصفیه آب – واحد فیلتراسیون را به لوله تامین آب وصل کنید.

انتهای مخالف لوله را در یک اتصال فشاری دیگر قرار دهید و آن را بر روی درگاه ورودی واحد فیلتراسیون نصب کنید. مهره را با دست خود محکم کنید و سپس با یک آچار قابل تنظیم بچرخانید تا به اندازه کافی محکم شود. تقریبا با یک چرخش این عمل انجام می‌پذیرد.

۶- دستگاه پخش آب را وصل کنید.

در نهایت، یک قطعه لوله را برش دهید تا آب از درگاه خروجی سیستم به آب ریز منتقل شود. اتصالات فشرده‌سازی را در هر دو انتها قرار دهید و مهره‌ها را روی دستگاه پخش‌کننده و سیستم رزوه کنید. منبع آب را روشن کنید و دریچه آب را باز نگه‌دارید. اجازه دهید آب حدود ۵ دقیقه جاری شود تا ذرات کربن یا حباب‌های هوا خارج شوند.

اکثر سازندگان فیلتر آب توصیه می‌کنند قبل از استفاده، اجازه دهید آب حدود ۲۰ ثانیه جاری شود. استاندارد خاصی برای این کار وجود ندارد اما برای این که آب خارج شده هدر نرود، می‌توانید توسط یک ظرف آن را جمع کرده و برای آبیاری گل‌ها و گیاهان خانگی خود استفاده کنید.

منبع : https://www.hometips.com/diy-how-to/water-filter-installation.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *