Table of Contents

8 راهنمای کارگشا برای کاهش مصرف آب و هزینه در منزل

روش هایی برای کاهش مصرف آب و هزینه

هیچ شکی نیست که طبیعت و البته جیب شما، بابت خواندن این مقاله که راه های ساده صرفه جویی در مصرف آب را به شما می آموزد، ممنونتان خواهد بود.

شاید شما هم در مورد روز زمین شنیده باشید، روزی که در آن مردم سعی می کنند تا به طبیعت احترام گذاشته و کم تر آن را تخریب نمایند. اما نکته جالب توجه این است که همه تنها فقط یک روز به اهمیت طبیعت پی می برند در حالی که با از بین رفتن منابع آب، آن ها دیگر جایگزینی ندارند. وقتی مقاله ما را بخوانید ابتدا فکر می کنید که چقدر مطالب ساده و پیش پا افتاده ای را مطرح کرده ایم، اما همین عناوین سطحی باعث بوجود آمدن تغییرات مهمی در آینده خواهند شد. لازم به ذکر است برای خرید دست خشک کن اتوماتیک یا شیرآلات بهداشتی می توانید به وبسایت آریان فراز پرسام مراجعه نمایید.

شیرهای اضافه را ببندید.

هر کاری که در طول روز انجام می دهید، از مسواک زدن، اصلاح صورت تا شست و شوی ساده دست ها، لازم است که به مصرف آب توجه کنید. شاید باور نکنید مصرف آب روزانه توسط شیرآلات بهداشتی چیزی حدود دو گالن بر دقیقه می باشد. بنابراین تنها با بستن شیر آب به راحتی می توانید از هدر رفتن حجم زیادی آب جلوگیری نمایید.

نشتی شیرها را متوقف کنید.

نشتی شیرها را متوقف کنید.

به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب، تمام شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود را بررسی و از نداشتن نشتی مطمئن شوید. تصور کنید همین قطرات اندک آب که از شیرهای خانه ها چکه می کنند، در طولانی مدت به چه مقدار آب افزایش می یابد. به همین ترتیب اگر شیر توالت مشکل نشتی داشته باشد، حجم هدر رفتن آب به مراتب بالاتر خواهد رفت.

استفاده مجدد

هنگام شست و شوی سبزیجات و میوه ها زیر شیرآلات بهداشتی ، آبکش را درون یک ظرف قرار دهید، با این کار می توانید از آن آب مجددا استفاده کنید. در نتیجه به همین سادگی قادر خواهید بود تا از آب ذخیره شده برای شست و شوی حیاط یا آبیاری گیاهان استفاده نمایید. همچنین با قرار دادن یک هوله زیر دوش حمام، می توانید آب ریخته شده را جذب کرده و در داخل یک سطل خالی نمایید.

ماشین های شست و شوی خود را نیمه پر رها نکنید.

ماشین های شست و شوی خود را نیمه پر رها نکنید.

نیمه پر کار کردن ماشین های شست و شو باعث هدر رفتن حجم زیادی آب خواهد شد. پس حتی الامکان تا تکمیل شدن آن ها صبر کنید.

هنگام ظرف شستن سینک را از آب پر کنید.

به جای این که برای هر ظرف جداگانه شیرآلات توکار خود را باز کنید، سینک را یک مرتبه پر کرده و ظرف ها را به سادگی در آب آغشته به مایع ظرفشویی، تمیز کنید. بعد از از بین رفتن لکه های چربی و تکه های غذا، به سرت ظروف را آبکشی نمایید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط EPA، با همین روش ساده می توانید از هدر رفتن حجم بزرگ آب جلوگیری نمایید.

استخر خود را بپوشانید.

استخر خود را بپوشانید.

وقت هایی که قصد استفاده از استخر منزل را ندارید، آن را بخوبی بپوشانید. با این کار تبخیر آب کاهش یافته و به مقدار کمتری برای جایگزینی در آینده نیاز خواهید داشت.

مخزن ذخیره آب در نظر بگیرید.

با قرار دادن یک ظرف یا سطل زیر ناودان یا شیروانی، می توانید آب حاصل از باران را به سادگی ذخیره کنید. به این ترتیب آب ذخیره شده را جهت آبیاری گیاهان باغچه استفاده کنید. بعلاوه با تعبیه فیلتر، پس از تمیز شدن آب، می توانید آن را برای دوش گرفتن استفاده کنید.

منزل خود را به وسایلی با بهره وری بالا مجهز کنید.

منزل خود را به وسایلی با بهره وری بالا مجهز کنید.

همانطور که می دانید ماشین ها شست و شو، توالت ها و شیرآلات ساده قدیمی مصرف آب بالاتری در مقایسه با نمونه های جدید دارند. پس در صورت امکان، آن ها را با تجهیزاتی جدید و کم مصرف تعویض نمایید.

 
منبع : https://www.dwell.com/article/quick-tips-conserve-save-water-home-a72f85ae-5c244402