Table of Contents

چطور کف پوش مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب کف پوش مناسب همواره یکی از سخت ترین قسمت های بازسازی و تغییر دکوراسیون در منازل محسوب می شود. در حقیقت، یکی از بهترین جنس هایی که به عنوان کفپوش منازل می توان استفاده کرد چوب سخت می باشد. چرا  که گرمابخش محیط خانه بوده و همچنین لطیف و بادوام است. اولین نکته برای تغییر دکوراسیون در منزل این است که تا چه قدر قصد تغییر دارید؟ بعلاوه انتخاب و جنس کف پوش یکی از مشکل ترین تصمیم گیری ها در تغییر دکوراسیون منازل محسوب می شود.

چون ویژگی هایی مثل رنگ، جنس الیاف، همچنین نیازهای خانواده و طراحی کلی که برای فضای خود در نظر گرفته اید، در انتخاب کفپوش نقش اساسی دارند. این روزها استفاده از چوب سخت در کف پوش به دلیل طبیعی به نظر رسیدن، در میان بسیاری از مالکان خانه ها محبوب و مشهور شده است.  همچنین استفاده از چوب، کار شما را برای چیدن وسایل خانه متناسب با رنگ آن ساده تر می کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا نکات مناسب و مفید را برای انتخاب چوب مناسب برای کفپوش خانه خود بیاموزید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا از سایت آریان فراز پرسام برای دیدن آخرین مدلهای شیرآلات ساختمانی توکار بازدید کنید.

چرا چوب سخت کف پوش مناسبی برای خانه است؟

دلایل متعددی وجود دارد که کف پوش چوبی از محبوبیت بالایی در میان صاحبان خانه ها در دهه های اخیر برخوردار بوده است. چرا که علاوه بر زیبایی به شما انعطاف پذیری بسیار زیادی در طراحی می بخشد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که استفاده از چوب سخت در محیط های با رطوبت بالا مثل دستشویی یا اتاق رختشویی به دلیل وجود شیرآلات بهداشتی و ساختمانی و استفاده مکرر از آب چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. امروزه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل وجود حس آرامش، دوام بالا، سهولت تعمیرات و راحتی چیدمان متناسب با رنگ چوب این مدل کفپوش ها را انتخاب می کنند.

مواردی که هنگام انتخاب کف پوش چوبی باید به آن ها توجه کنید :

کف پوش چوبی بعنوان جنسی با دوام و منعطف شناخته می شود. به طوری که دستتان را برای انتخاب و طراحی چیدمان با توجه به سلیقه شما باز می گذارد. اما وقتی که به فروشگاه برای انتخاب کف پوش مناسب مراجعه می‌کنید، در ابتدا باید به  محیطی که می خواهید از این کف پوش استفاده کنید، توجه نمایید. سوالاتی از این دست می توانند راهنمای خوبی برایتان باشند:

مواردی که هنگام انتخاب کف پوش چوبی باید به آن ها توجه کنید :

  • آیا نیاز به جنس مقاوم در برابر رطوبت دارید؟
  • به چه میزان آرامش و گرما در خانه خود نیاز دارید؟
  • چه سبک طراحی را می پسندید؟
  • و در آخر چند مرتبه در روز خانه را نظافت می کنید؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را بیابید.

انواع کف پوش مناسب خانه ی شما

ابتدا بین انتخاب کفپوش ساده یا لمینیت تصمیم گیری کنید. کف پوش های ساده یکی از محبوب ترین مدل ها برای کفپوش محسوب می شوند. چون از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و به سادگی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از طرفی کفپوش های مصنوعی یا لمینیت قرار دارند که امروزه به سرعت در حال جا باز کردن در میان خانواده ها هستند. در این مدل کف پوش ها لایه رویی از جنس چوب ضخیم بوده و زیر آن مواد ترکیبی استفاده می شود.  متاسفانه یکی از نکاتی که مورد توجه قرار نمی گیرد، پایین بودن ضخامت بعضی از لمینیت ها می باشد.

به این ترتیب نظافت و بازسازی آنها بسیار دشوارتر خواهد شد. البته استفاده از لمینیت باعث کم شدن خطر پوسیدگی در محیط هایی با آبریزش بالا مثل حمام خواهد شد. در کنار نوع کف پوش خرید مایع ریز اتوماتیک در فضاهایی مثل آشپزخانه یا دستشویی و حمام باعث زیبایی بیشتر آن ها خواهد شد.

انواع چوب کف پوش

یکی دیگر از مواردی که در تصمیم گیری شما برای تغییر دکوراسیون خانه اهمیت دارد، نوع چوب می باشد. اساسا تنوع بسیار زیادی در این زمینه وجود داشته به نحوی که می توانید با هر کدام از آنها طراحی های متفاوتی را برای خانه خود برگزینید. با این حال نباید فقط بر روی رنگ و جنس چوب ها متمرکز شوید چرا که هر کدام از آن ها ویژگی های متفاوتی را به خانه شما خواهند بخشید. به طور مثال اگر قصد  بازسازی خانه خود را دارید باید به میزان رفت و آمد در آن هم توجه ویژه نمایید.

انواع چوب کف پوش

یکی از محکم ترین چوب ها، چوب صنوبر می باشد که در میان آمریکایی ها نیز بسیار محبوب است. به این دلیل که دوام بسیار بالایی داشته و با هر نوع دکوراسیونی به سادگی هماهنگ خواهد شد. از دیگر مزایای چوب صنوبر این است که در تمام فروشگاه های مصالح ساختمانی به راحتی پیدا می شوند. بعلاوه تنوع رنگ چوب صنوبر باعث می شود که با هر دکوراسیونی هماهنگ شود. در طرف مقابل چوب گردو وجود دارد که نرم تر از چوب صنوبر بوده و از نظر رنگ بندی کمی گرم تر می باشد.

فرم رگه های چوب

یکی دیگر از موارد حساسیت برانگیز که باید مورد توجه قرار گیرد فرم رگه های چوب می باشد. در حقیقت بسته به جهت برش چوب، الگوهای متفاوتی در رگه های آن ایجاد می شود.

  • رگه صاف : این یکی از محبوب ترین و متداول ترین الگوهای موجود در بازار می باشد که بسیار کلاسیک و ساده به حساب می آید.
  • رگه بریده بریده : در این الگوی برش، چوب رگه های طویل اما ناپیوسته دارد. برش مذکور گران تر از برش صاف می باشد.
  • رگه چهار جهته : که از نظر نوع برش مشابه رگه بریده بریده بوده اما کاملا غیر یکسان به نظر می رسد. بکار بردن این سبک کف پوش باعث منحصر به فرد شدن فضای شما خواهد شد.

پرداخت کاری کف پوش

مرحله آخر انتخاب کف پوش موضوع پاکیزگی آن به میان می آید. به این ترتیب وقتی که کف پوش های تازه خود را سفارش دادید، می توانید از فروشنده بخواهید تا آن ها را پرداخت کاری نماید. مثلا انتخاب کف پوش از پیش پرداخت شده به شما این امکان را می دهد که دکوراسیون موجود را با آن ها هماهنگ نمایید. در حقیقت کف پوش های از پیش پرداخت شده باعث کاهش زمان نصب خواهند شد. در طرف مقابل کف پوش های پرداخت نشده قرار دارند.

پرداخت کاری کف پوش

در این مدل پیمانکار شما مراحل پرداخت را پس از نصب تکمیل می نماید. اگر قصد تغییر لوازم خانه را دارید، انتخاب کف پوش های پرداخت نشده بسیار مناسب تر خواهد بود. مثلا استفاده از پلی اورتان به عنوان ماده پرداخت کاری باعث افزایش دوام کف پوش ها به ویژه در مکان هایی مثل آشپزخانه خواهد شد. چرا که بطور مداوم با شیرآلات بهداشتی کار می کنید و امکان خیس شدن کف همواره وجود دارد.

هزینه نصب کف پوش

هزینه صرف شده کاملا بستگی به نوع کف پوشی که می خرید دارید. همچنین شما باید به پرداخت کاری یا خام بودن مواد هم توجه کنید، چرا که در افزایش هزینه نصب تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. به ویژه اگر بخواهید در مکان هایی مثل آشپزخانه که شیرآلات بهداشتی، سینک و کابینت در آن قرار دارند، کف پوش نصب کنید.

نصب کف پوش

انتخاب روش نصب کف پوش کاملا بستگی به نوع چوب انتخابی، عرض و ضخامت آن دارد. همچنین اگر قصد دارید خودتان کار نصب را انجام دهید، باید دستورالعمل مرتبط را حتما از فروشنده تحویل بگیرید. بعلاوه خرید ابزارآلات مورد نیاز مثل سمباده پنوماتیک، دریل، دیلم و اره می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی بکند. اصولا نصب کف پوش برای بسیاری از ما کاری سخت و طاقت فرسا به حساب می آید. بنابراین نصب صحیح آن ها اهمیت بالایی دارد. بعلاوه اگر قصد استفاده از کف پوش در محیط هایی مثل دستشویی و حمام دارید، پیش از جانمایی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، باید آب بندی ها و پرداخت کاری های لازم را انجام دهید.

منبع : https://www.thisoldhouse.com/flooring/22178036/how-to-choose-hardwood-flooring
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *