Table of Contents

ایده های جذاب برای استفاده حداکثری از فضاهای کوچک

نکاتی برای استفاده مناسب از فضاهای کوچک

اغلب اوقات اینطور به نظر می رسد که اندازه خانه به هیچ وجه اهمیت ندارد، چرا که هیچ وقت برایمان کافی به نظر نمی رسد. اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک می باشد، شاید فکر کنید جا دادن تمام وسایلی که متعلق به شماست با وجود محدودیت هایی که در اختیار دارید، کار بسیار دشواریست. خوشبختانه در این مقاله ما قصد داریم این مشکل شما را حل کنیم. پس با ما همراه باشید تا تعدادی ایده فوق العاده برای استفاده حداکثری از مکانی کوچک را به شما بیاموزیم. همچنین در صورتی که تمایل به خرید مایع ریز اتوماتیک و شیرآلات ساختمانی دارید، می توانید از سایت آریان فراز پرسام استفاده کنید.

۱- نمایش وسایل

1- نمایش وسایل

اگر در خانه گلدان های زیادی دارید اما بدلیل کمبود فضا با مشکل مواجهید، استفاده از قفسه بندی یا زیرگلدانی های مخصوص می تواند بهترین راه حل باشد. به این ترتیب کانتر کنار شیرآلات بهداشتی و سینک ظرفشویی یا میزهای خانه خلوت شده و در عوض جلوه بهتری به خانه خواهید بخشید. همانطور که گفتیم استفاده از قفسه بندی هم دیگر گزینه مفید می باشد که اگر گیاهان رونده را بر روی آن ها قرار دهید، بر زیبایی اتاق هایتان خواهید افزود.

۲- از فضای پشت درب ها غافل نشوید.

یکی از بخش های خانه که شاید کمتر تا الان به آن فکر کرده اید، فضای پشت درب ها می باشد. فقط کمی در این باره فکر کنید: پشت درب ها مکانی فوق العاده می باشد که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، در حالی که موقعیتی عالی برای ذخیره وسایل در اختیارتان قرار می دهند. بنابراین می توانید با نصب قفسه در بالای درب یا مدل های پارچه ای، بسیاری از وسایل مربوط به آن اتاق را جای دهید.

۳- استفاده از قفسه های دیواری

3- استفاده از قفسه های دیواری

آیا در خانه دیوار سرتاسری دارید؟ پس با استفاده از قفسه های سرتاسری فضایی بسیار عالی برای جا دادن کتاب، گلدان، و چیزهایی از این دست تنها بر روی یک دیوار، در اختیار خواهید داشت. قفسه بندی دیواری باعث می شود تا محیطی که در آن زندگی می کنید کاملا مرتب و آزاد شده و از طرفی خانه بزرگتر به نظر برسد. البته چنین قفسه هایی را در آشپزخانه و بالای شیرآلات بهداشتی و ساختمانی جهت جای دادن وسایل مربوطه می توانید بکار ببرید.

۴- فضایی مخصوص ایجاد کنید.

اگر حتی اندکی فضا برای قرار دادن نیمکت در ورودی خانه دارید، با تعدادی سبد یا آویز می توانید حداکثر فضای ذخیره سازی را بوجود بیاورید. یکی دیگر از جاهایی که کم تر دیده می شود زیر سینک ظرفشویی و شیرآلات بهداشتی می باشد، که بهترین استفاده ها را می توان از آن کرد. به این ترتیب می توانید به زیبایی کفش ها، کیف ها و سایر وسایلی که روزانه از آن ها استفاده می کنید را در یک جا قرار دهید. از مزیت های مهم چنین طراحی این است که محیط خانه تمیز نگه داشته شده و از طرفی فضای کافی  برای جا دادن تمام وسایل خود را پیدا خواهید کرد.

۵- آویزان کردن گیره

5- آویزان کردن چنگک

اگر شما شغل دورکاری دارید، فضایی تمیز و مرتب بر روی کارآیی بشدت تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب حسی مانند کار در دفتر را پیدا خواهید کرد. پس اگر می خواهید کوچکترین وسایل مثل مداد رنگی ها، کاغذها و ابزار نقشه کشی را بدون بهم ریختن میزکار در اختیار داشته باشید، آویزان کردن چنگک یا گیره روشی مفید می باشد.

۶- خارج از چهارچوب فکر کنید.

اگر شما هم مانند ما فضای زیر سینک و شیرآلات بهداشتی، حمام یا کابینت داروها دارید، اما همچنان از کمبود جا رنج می برید، بد نیست به فضای اضافه پنجره فکر کنید. مکانی که به راحتی می توانید تعداد زیادی وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار دهید.

۷- استفاده از قفسه های توکار

7- استفاده از قفسه های توکار

زمانی که دیگر فکرتان برای جا دادن وسایل کار نمی کند، تنها گزینه باقی مانده قفسه بندی توکار می باشد. این سبک از طراحی نه تنها راه حلی خلاقانه برای نگه داری وسایل مورد نیاز می باشد، بلکه با این کار می توانید وسایل دکوری زیبا را در آن ها قرار دهید. قفسه بندی های تو کار را می توانید در جاهایی مانند پایین شیرآلات بهداشتی و سینک دستشویی و حمام نیز ایجاد کنید.

۸- صندوقچه ها طرح هایی فوق العاده هستند.

شاید بکار بردن صندوقچه کمی سنگین به نظر برسد، اما آن ها بهترین گزینه نگهداری وسایل برای افرادیست که به دنبال استفاده حداکثری از فضای کوچک خود هستند. با کمک این ابزار کارآمد می توانید تمام چیزهایی که زیاد به کارتان نمی آید را از فضاب خانه خود دور نگه دارید. در طرف مقابل، می توانید وسایل زیبای خود مثل کتاب، قاب عکس و غیره را روی صندوقچه ها قرار دهید تا از نظر بصری هم محیطی زیبا داشته باشید. از چنین صندوقچه هایی در ابعاد کوچک تر می توان در آشپزخانه استفاده کرد. بطور مثال اگر آشپزخانه با طرح جزیره ای و شیرآلات بهداشتی مدرن دارید، کنار آن امکان اضافه کردن صندوقچه ای زیبا برای جا دادن وسایل مربوط به آشپزخانه وجود دارد.

۹- فضاهای مخفی را فراموش نکنید.

9- فضاهای مخفی را فراموش نکنید.

از قدرت بخش های مخفی مبلمان منزل که فضایی فوق العاده برای ذخیره سازی وسایل در اختیارتان قرار می دهند، غافل نشوید. لوازم خانه مثل نیمکت ها، تخت خواب و یا مبل راحتی گزینه های فوق العاده ای هستند که امکانات مفیدی در اختیارتان قرار می دهند.

۱۰- هر گوشه کنار خانه را استفاده کنید.

شاید چندان به گوشه و کنار خانه را در نظر نگرفته بودید، مکان هایی که قابلیت خوبی برای استفاده دارند. مثلا طاقچه بالای شیرآلات بهداشتی حمام یکی از بخش هایی است که کاربرد بسیاری دارد. تصور کنید یک قفسه تک می تواند فضایی کوچک برای ذخیره وسایل در اختیارتان قرار دهد.

منبع : https://www.mydomaine.com/storage-ideas-for-small-spaces-5179624