Table of Contents

شش نکته ای که باید هنگام انتخاب سینک ظرفشویی در نظر بگیرید!

شش نکته ای که باید هنگام انتخاب سینک ظرفشویی در نظر بگیرید!

اگر به دنبال یک سینک ظرفشویی جدید هستید، احتمالاً متوجه شده اید که گزینه های زیادی را برای انتخاب پیش رو دارید. شاید این گزینه ها ماننده شیرآلات ساختمانی خیلی زیاد به نظر برسد، اما با وجود این مقاله راهنما می توانید نفس راحتی بکشید! چون سایت آریان فراز پرسام برای کمک به شما شش نکته ای که باید هنگام انتخاب سینک ظرفشویی در نظر بگیرید را فراهم نمودیم!

۱- مواد سینک ظرفشویی

 تعیین بهترین مواد سینک برای آشپزخانه شما شامل در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی است، زیبایی شناسی البته مهم است، اما بودجه، دوام و سهولت تمیز کردن نیز باید در نظر گرفته شود!

1- مواد سینک ظرفشویی

فولاد ضد زنگ و شومینه از مواد متداول در سینک ظرفشویی ها هستند، اما گرانیت کامپوزیتی به دلیل دوام، سهولت در نظافت و زیبایی ظاهری، به سرعت محبوبیت خود را کسب کرده است. برای کسانی که به دنبال یک تجربه شگرف هستند، گزینه های مواد شامل مس، کوارتز، سنگ طبیعی و فولاد ضد زنگ رنگی بسیار مناسب است.

۲- نصب سینک ظرفشویی

نصب سینک ظرفشویی بر روی سایر عناصر آشپزخانه شما تأثیر می گذارد، مانند میز پیشخوان و کابینت، گزینه های نصب شامل، انتگرال و پیشبند است که گزینه های دوم را می توان به عنوان drop-in یا همانطور که در اینجا مشاهده می شود، نوع undermount نصب نمود. اگر چه هر دو نوع موافقان و مخالفانی دارد،برای سینک ظرفشویی از لحاظ مادی با مناسب ترین بودجه همراه است، زیرا نصب آن، ساده ترین بخش در این دسته است و می توان هزینه آن را، در صفحات پیشخوان لمینت هزینه کرد!

2- نصب سینک ظرفشویی
در انتهای بالایی از طیف قیمت یک سینک انتگرال وجود دارد که از همان مواد پیش ساخته، ساخته شده است تا با آن یکپارچه به نظر برسد!

۳- پیکربندی سینک ظرفشویی

یکی دیگر از موارد مهم این است که شما به چه تعداد حوضچه ظرفشویی (لگن سینک) نیاز دارید؟ اگر بیشتر ظرف ها را با دست می شوید، احتمالاً سینک ظرفشویی دو یا سه ظرفه را ترجیح می دهید به خاطر داشته باشید، که شستن وسایل بزرگتر در سینک ظرفشویی بزرگ یک کاسه بسیار آسان تر است!

3- پیکربندی سینک ظرفشویی

اگر یک خانوار بزرگ دارید و غالباً آشپزی می کنید، ممکن است چندین لگن برای سینک ظرفشویی مفید باشد، اما داشتن سینک ظرفشویی بیشتر و لوله کشی مربوط به آن به معنی هزینه نصب بالاتر است، همچنین برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و اطمینان از باقی ماندن فضای کافی برای استفاده از آشپزی، به آشپزخانه ای با ابعاد سخاوتمندانه احتیاج دارد!

3- پیکربندی سینک ظرفشویی

 ۴- عمق کاسه سینک ظرفشویی

شاید شما ممکن است به این فکر کنید که، کلمه “عمیق تر”، در زمانی که صحبت از سینک ظرفشویی آشپزخانه شما می شود موثرتر است، اما لزوما اینطور نیست!
 4- عمق کاسه سینک ظرفشویی

به عنوان مثال، یک سینک ظرفشویی فوق العاده عمیق فضای کابینت بیشتری را اشغال می کند، مخصوصاً اگر دفع مواد زائد مواد غذایی هم در آن لحاظ شده باشد و همچنان خصوصا افراد قد کوتاه یا کوتاه قد، ممکن است برای مدت طولانی کار با یک سینک ظرفشویی بسیار عمیق برایشان بسیار ناراحت کننده باشد! اما دیگران، مانند تنبل ها؛ ممکن است یک مخزن عمیق پیدا کنند که برای مخفی کردن ظروف کثیف ایده آل باشد!

 4- عمق کاسه سینک ظرفشویی

۵- اندازه سینک ظرفشویی

بعد مهم دیگری که باید هنگام انتخاب سینک در نظر بگیرید عرض است، عرض از چپ به راست اندازه گیری می شود و دامنه آن معمولا ۲۴ تا ۳۶ اینچ است.
5- اندازه سینک ظرفشویی

اندازه سینک ظرفشویی متناسب با بودجه شما یک استراتژی واضح است، اما همچنان باید اندازه آشپزخانه و اینکه آیا می خواهید آن را نزدیک پنجره یا عنصر ثابت دیگری قرار دهد، نیز مد نظر قرار دهید و به عبارت دیگر، شما می خواهید سینک ظرفشویی، متناسب با آشپزخانه باشد!

5- اندازه سینک ظرفشویی

۶- موقعیت مکانی سینک ظرفشویی

درست مانند املاک و مستغلات، مکان همه چیز است! در حالت ایده آل، کسی که کنار سینک ظرفشویی ایستاده است با چیزی خوشایند روبرو خواهد شد، خواه یک منظره خوب از یک پنجره یا بقیه اتاق باشد!

6- موقعیت مکانی سینک ظرفشویی

و در پایان، اگر سینک آشپزخانه خود را زیر پنجره قرار داده اید، سعی کنید آن را زیر واحد پنجره یا زیر یکی از شیشه های پنجره چند منظوره قرار دهید، همچنین ماشین ظرفشویی، باید نزدیک آن باشد تا در حالت ایده آل، درست در کنار سینک ظرفشویی قرار گیرد و فضای آن برای درب ماشین ظرفشویی کاملاً باز شود، بدون آنکه مانع عبور و مرورتان شود!