Table of Contents

ایده هایی از طراحان مطرح برای تغییرات دکوراسیون داخلی

تغییرات دکوراسیون داخلی خانه

فرقی نمی‌کند که قصد ایجاد تغییر دکوراسیون یک بخش کوچک را دارید یا می‌خواهید تمام خانه را از نو بچینید، در هر صورت ایده‌هایی که به ذهن شما می‌رسند محدود خواهد بود و ممکن است فرد دیگری ایده‌ی کارآمدتری داشته باشد و شما از آن بی‌خبر باشید. بنابراین ما در سایت آریان فراز پرسام، علاوه‌ بر فروش شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، ایده‌های بسیار عالی و خلاقانه از طراحان بزرگ و مطرح را جمع‌آوری کرده‌ایم. شما می‌توانید با الهام گرفتن از این ایده‌ها، گزینه‌های ذهنی خود را غربال کرده و بهترین تصمیم را برای تغییر دکوراسیون خود بگیرید.

فضای خود را تقسیم کنید.

به محیط و اتاقی که در آن هستید نگاه کنید. آیا با یک اتاق بسیار بزرگ مواجه هستید؟ اگر جواب شما بله است، به نظر می‌رسد که باید آن را به قسمت‌ها و مناطق کوچکتر تقسیم کنید. کورتنی و رابرت نووگراتز، زن و شوهری هستند که در پشت پرده‌ی فعالیت و ساخت شرکت The Novogratz فعالیت می‌کنند. آن‌ها می‌گویند:” اگر فضای باز و بزرگی دارید، تقسیمش کنید و احساس خوشایند پیروزی در چیدمان را لمس کنید.” ” سعی کنید راهی برای تجزیه فضا و ایجاد مناطق نشیمن و فعالیت‌های صمیمی پیدا کنید.”

المان‌های اتاق را به سمت نور و روشنایی ببرید.

نورپردازی در هر خانه‌ای یک ضرورت است و اگر از لوازم درست برای ایجاد آن استفاده کنید می‌توانید جلوه‌ی بسیار ویژه‌ای به دکوراسیون خود بدهید.

المان‌های اتاق را به سمت نور و روشنایی ببرید.

آلیس چیو، طراح اصلی شرکت Miss Alice Designs، توصیه می‌کند حداقل یک نور ثابت برای روشنایی فضا تعبیه کنید. نوری که قابلیت ایجاد روشنایی فضا را تا حد زیادی داشته باشد. او می‌گوید:” من دوست دارم حداقل یک وسیله روشنایی برجسته و بزرگ داشته باشم. چه آویز بزرگ روی جزیره آشپزخانه باشد، چه یک چراغ حباب‌دار بی‌نظیر در حمام.”

المان‌های نمایشی غیره منتظره اضافه کنید.

بازی کردن با المان‌ها به معنای استفاده از رنگ‌های پر جنب و جوش و چاپ‌های جسورانه نیست. می‌توانید فضاهایی را که هرگز کسی انتظارش را ندارد، با وسایل پر زرق و برق دکور کنید. دورین لورنز، طراح داخلی شرکت آلاسکا می‌گوید: ” خلق درام در مکان‌های غیرمنتظره، فضا را مجذوب کننده و به یاد ماندنی می‌کند.” بنابراین، یک لوستر در حمام خود آویزان کنید، در آشپزخانه خود آثار هنری قرار دهید، در کنار شیرآلات بهداشتی نور تعبیه کنید و  یا یک کمد را در سالن اصلی به یک کابینت بار تبدیل کنید.

ریسک کنید و از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره و دکور آن‌ها ممکن است نگران‌کننده به نظر بیاید اما اگر به درستی از آن استفاده شود، مفهومی مدرن و رسمی به یک فضا اضافه می‌کند. در حال حاضر در بخش‌های رسمی و اداری، از شیرآلات ساختمانی با رنگ‌های مشکی مات و یا براق در کنار سنگ‌های طوسی و خاکستری استفاده می‌شود.

ریسک کنید و از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

شارلین پیارالی، مالک شرکت طراحی الکترونیکی Clickable Curations می‌گوید: ” اتاق‌هایی که با رنگ‌های تیره رنگ‌آمیزی می‌شوند، علاوه بر اینکه بسیار چشمگیر هستند، صمیمی و دنج نیز به نظر می‌رسند.” رنگ‌های تیره‌تر، عمق، ابعاد و غنای یک اتاق ساده را فراهم می‌کنند.” بنابراین، یکی از اتاق‌ها را با این روش دکور کنید تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

لوازم خود را بپوشانید.

مسلما آشپزخانه بخشی از فضای داخلی خانه است که باید کامل و با بیشترین امکانات ممکن باشد. اما چیدمان برخی لوازم آشپزخانه منجر به شلوغ شدن فضا و سخت شدن ایجاد تناسب بین اجزا می‌شود. به عنوان مثال بهتر است از شیرآلات توکار ساختمانی استفاده کنید. یا به گفته‌ی کورتنی کلارک، طراح داخلی شرکت Mackenzie Collier Interiors، می‌توانید وسیله‌ای مثل هود را با روکش‌ها و طبقه‌های کابینت بپوشانید تا زیباتر به نظر برسد. کورتنی کلارک می‌گوید: ” مردم هودهای خود را با روش منحصر به فرد خود می‌پوشانند. برخی با چوب و کابینت و برخی دیگر با پنل‌های دیواری یا کاغذ دیواری.” به این ترتیب زیبایی و تناسب فضای شما دوچندان می‌شود.

از یک الگو پیروی کنید.

استفاده از الگوهای مختلف می‌تواند حس اضطراب و تشویش را در فرد ایجاد کند،اما اگر به الگوهای چاپی علاقه‌مند هستید، سعی کنید از یک الگوی واحد استفاده کرده و فضای خود را با آن پر کنید. پیارالی می‌گوید: ” اگر عاشق پارچه یا کاغذ دیواری خاصی شده‌اید، به دنبال تولیدکننده‌ای باشید که محصولات دیگری را با همان الگو تولید می‌کنند.”

از یک الگو پیروی کنید.

در صورت انجام این کار، چند قطعه و وسیله با طرح مورد نظر خود را در یک اتاق به صورت پکیج قرار دهید. پیارالی بر این عقیده است که تعهد بودن به یک الگو می‌تواند به راحتی فضایی کسل کننده را به یک فضای پر هیجان و مدرن تبدیل کند. اگر از این سبک برای دکور کردن سرویس بهداشتی‌های خود استفاده می‌کنید، با خرید مایع‌ریز اتوماتیک و نصب آن، جلوه‌های مدرن فضا را افزایش دهید. به علاوه، این روش به شما کمک می‌کند که تزئینات اتاق را به حداقل ممکن کاهش دهید.

به کمک چوب به فضای حمام خود گرما ببخشید.

سرویس بهداشتی شما به اندازه‌ی بقیه قسمت‌های خانه‌ی شما سزاوار توجه است و المان‌های چوبی می‌توانند روشی برای گرما بخشیدن به آن باشند. لیزا ملون کلوئن، طراح اصلی MC Interiors می‌گوید: ” چوب گرم و جذاب است. استفاده از چوب در حمام به ما حس استراحت، آسایش و لذت در طبیعت را منتقل می‌کند.” اگر کف حمام شما از پنل‌ها و پارکت‌های ضدآب چوبی ساخته شده است، بسیار عالی است. در غیر اینصورت، می‌توانید فضای خود را با چند وسیله جانبی مثل چهارپایه حمام ساج یا حصیر چوبی دکور کنید. فقط دقت کنید از تعداد زیادی متریال مختلف در یک محیط کوچک استفاده نکنید. با خرید شیرآلات ساده و نصب آن‌ها، سادگی و یکدست بودن فضا را افزایش دهید.

مبلمان خود را متفاوت اما در مطابقت با هم بچینید.

استفاده از یک مجموعه مبلمان ست و منطبق، تنها راه حفظ تعادل و زیبایی محیط شما نیست. در واقع شما می‌توانید از تعدادی مبلمان با طراحی متفاوت در کنار هم استفاده کنید و هماهنگی و پویایی محیط را افزایش دهید.

مبلمان خود را متفاوت اما در مطابقت با هم بچینید.

بتسی هلموت، طراح اصلی در Affordable Interior Design می‌گوید: “خرید یک مجموعه‌ی ست مبلمان برای نشیمن، مانند تسلیم شدن در برابر خدایان مبلمان است و از نظر بصری بسیار خسته‌کننده جلوه می‌کند.” ” طراحان به  دنبال چیزهایی هستند که با هم ترکیب شوند اما هرگز در حالت عادی کنار هم خوب به نظر نرسند. اگر این کار را هوشمندانه انجام دهید، فضای راحت، منحصر به فرد و زیبایی را در خانه خود خلق می‌کنید.

منبع : https://www.mydomaine.com/interior-design-ideas-5188170