Table of Contents

5 راه هوشمندانه برای بهبود عادت های خواب

چطور بهتر بخوابیم؟

آیا دوست دارید بدانید که چطور خواب بهتری داشته باشید؟ همه ما به خوبی می دانیم که اگر خواب کافی در شب نداشته باشیم احساس خستگی و ناتوانی در روز بعد خواهیم داشت، به ویژه وقتی در هر حال کار کردن هستیم. از طرفی، نداشتن خواب کافی می تواند باعث بروز تاثیرات شدیدتر در سلامت روحی و جسمی ما شود.

برخی معتقدند که خواب به اندازه غذا و آب برای بدن ضروری است. در این مقاله، ما با کمک کارشناس خواب، ۵ راه که باعث بهبود سلامت شما می شود، به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین برای دیدن آخرین مدل های شیرآلات بهداشتی و خرید مایع ریز اتوماتیک سایت آریان فراز پرسام را ببینید.

۱- داشتن خواب کافی باعث بهبود سلامت روحی می شود .

احتمالا همه ما در طول زندگی زودرنج شدن بخاطر کمبود خواب را تجربه کرده ایم. بنابراین، شاید چندان غافلگیر کننده نباشد که خواب چه نقش مهمی در سلامت روح و روان شما بازی می کند.

1- داشتن خواب کافی باعث بهبود سلامت روحی می شود .

نتایج تحقیقات نشان دادند که اصلاح وضعیت خواب، منجر به بهبود علائم افسردگی و اضطراب خواهد شد. در حقیقت به علت کمبود استراحت در طول شبانه روز سطح ترشح هورمون هایی مانند استرس، کورتیزول و همچنین عدم کنترل بر رفتار نیز افزایش می یابد. مجموعه عواملی که باعث ناپایدار شدن شرایط روحی در افراد خواهد شد. همچنین از آنجایی که بهداشت هم جزء مهم ترین ارکان داشتن یک زندگی سالم از نظر روحی و جسمی محسوب می شود، انتخاب صحیح شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز اهمیت بالایی خواهد داشت.

۲- داشتن خواب کافی در تنظیم وزن مهم می باشد .

همانطور که داشتن شیرآلات ساختمانی با کیفیت بر روی سطح زندگی تاثیر می گذارد، کاهش خواب و عدم استراحت کافی نیز عملکرد منفی بر روی سوخت و ساز بدن شما خواهد داشت. تنها پس از چهار روز، کمبود خواب باعث کاهش توانایی بدن در تولید انسولین خواهد شد. در نتیجه تولید چربی از جریان خون با مشکل مواجه خواهد شد. به این ترتیب بدن شروع به ذخیره چربی می کند. بعلاوه، عدم خواب شبانه کافی تاثیر مخربی بر قابلیت های تصمیم گیری مغز و کنترل اشتها می گذارد، به همین دلیل نه گفتن به غذا بسیار سخت تر خواهد شد.

۳- خواب کافی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

افرادی که از بی خوابی مزمن رنج می برند، سیستم ایمنی ضعیف تری داشته و در برابر بیماری ها و التهابات از توانایی کم تری برخوردار هستند. در حقیقت، بر اساس تحقیق صورت گرفته در آلمان، داشتن خواب با کیفیت، منجر به بهبود عملکرد سلول های ایمنی بدن که سلول های T نامیده می شوند، خواهد گردید.

3- خواب کافی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

مطالعات همچنین نشان دادند که عدم خواب کافی باعث می شود تا ما در برابر بیماری ها آسیب پذیری بیشتری داشته باشیم. در طرف مقابل با بهبود وضعیت خواب، نقاهت پس از بیماری سرعت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این بهره مندی از شیرآلات بهداشتی مطابق فناوری های روز نیز راهی مهم برای کاهش بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود.

۴- خواب کافی برای سلامت قلب مفید است .

اساسا داشتن خواب کافی برای حفظ سلامت قلب ضروریست. در حقیقت، افرادی که خواب شبانه روزی کافی ندارند، با خطر بیماری های قلبی و عروقی بیشتری نظیر فشار خون، گرفتگی عروق کرونر و سکته قلبی مواجه هستند. ارتباط بین عدم خواب کافی با بیماری های فوق، به علت افزایش سطح پروتئین CRP در بدن می باشد، افزایش این پروتئین یکی از علائم وجود التهاب در بدن شناخته می شود، فرایندی که باعث بروز بیماری های قلبی و مشکلات گردش خون خواهد شد. در ضمن نقش شیرآلات هوشمند باکیفیت را نیز در بالا رفتن سطح زندگی افراد فراموش نکنید.

۵- خواب یک مُسکّن درد طبیعی است.

مصرف قرص های مسکن را فراموش کنید، چرا که داشتن خواب کافی درمان بسیار موثری برای دردهای شما می باشد. مطالعات بسیاری انجام شده که ثابت کرده ارتباط مستقیمی بین عدم خواب کافی و افزایش حساسیت در برابر درد وجود دارد. دلیل این امر به خاطر بروز اختلال در بخش های مختلف مغز و کاهش تحمل پذیری افراد در هنگام احساس درد می باشد.

5- خواب یک مُسکّن درد طبیعی است.

در حقیقت، حتی پس از یک شب بی خوابی، نقطه ای از مغز که مسئول مخابره احساس درد می باشد، دچار مشکل می شود، در حالی که سایر مناطق مغز باید کمک کنند تا وضعیت بدن به حالت طبیعی باز گردد. بطور خلاصه، با کاهش کیفیت خواب، تحمل درد شما نیز کاهش خواهد یافت. در پایان حتما از سایت آریان فراز پرسام برای دیدن آخرین مدل های شیرآلات بهداشتی دیدن فرمایید.