Table of Contents

به دنبال ایده های روشن فکرانه برای آشپزخانه هستید؟

ممکن است هنوز عملکرد اصلی آشپزخانه آشپزی باشد، اما به طور فزاینده ای به عنوان یکی از اصلی ترین فضاهای سرگرم کننده در خانه یا حتی به عنوان یک دفتر کار در خانه، نیز بشمار می آید! علی رغم اهمیت نورپردازی آشپزخانه، گاهی اوقات می تواند (مانند انتخاب یک مایع ریز اتوماتیک)، آخرین نکته در هنگام طراحی یک فضا باشد، اما برای اینکه آشپزخانه ظاهر خوبی داشته باشد و عملکرد آن خوب باشد، باید هر منطقه به درستی روشن شود.

کارشناسان موافق هستند که بهترین زمان برای تصمیم گیری در مورد یک طرح روشنایی جدید، مرحله برنامه ریزی است؛ زیرا شما از نقشه های آشپزخانه خود به خوبی مطلع می شوید. نور مناسب می تواند فضا را کاملاً متحول کند با کمک به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه های کوچک و همچنین با سطح روشنایی مناسب، به صورت چشمگیری روحیه و احساس آشپز خانه را تغییر می دهد!

سرمایه گذاریی در طراحی اهمیت دارد که با نورپردازی مناسب، فضای ایده آل را به خوبی فراهم کند.

ایده های روشنایی برای آشپزخانه : یک سیستم روشنایی خوب آشپزخانه حداقل به چند عنصر نیاز دارد مانند: رنگ روشن، سایه، چراغ کار برای پخت و پز و آماده سازی ایمن، همراه با نور جوی برای ایجاد خلق و خو، که ویژگی های معماری را برجسته می کند!

طرح روشنایی آشپزخانه خود را کنترل کنید.

روشنایی آشپزخانه

با وجود بسیاری از منابع نوری مختلف در اختیار شما و عملکردهای مختلف برای تهیه آنها، عاقلانه است که یک سیستم کنترل انعطاف پذیر را در نظر بگیرید با یک سوئیچ خاموش و روشن ساده و در صورت امکان اطمینان حاصل کنید، که چراغ های شما به طور جداگانه کنترل می شوند تا بتوانید حالت های مختلف را با یک ضربه سوئیچ ایجاد کنند.

برای ایجاد روشنایی خلقی در مناطق آرامش بخش، چراغ های دیواری و واشرها را امتحان کنید که یک شکل ظریف از نور پس زمینه را اضافه می کنند؛ برای سقف های بلند، چراغ های جلو (تاج) مخصوص بالای کابینت آشپزخانه باعث افزایش نور عمومی می شوند، در حالی که تعداد نورافکن مورد نیاز شما را بسیار کاهش می دهند.

زیر کابینت ها را روشن کنید.

نور مخفی آشپزخانه

کریس وب، مدیر گروه آشپزخانه در B&Q ، توضیح می دهد: ” نورپردازی مناسب در آشپزخانه شما می تواند به این معنی باشد که گاهی اوقات می تواند به راحتی از دفتر خانه به مکان آشپزی تبدیل شود”.

روشنایی یکپارچه کابینت، یکی از ویژگی های طراحی خوب است که محبوبیت آن در بین مشتریان ما ثابت شده است!

این چراغ ها جایگزین زیرچراغی کابینت های دیواری می شوند و نور داخل و زیر کابینت را تأمین می کنند و برای روشن و خاموش شدن از کنترل حرکت استفاده می کنند، به این معنی که سیم های نامرتب یا سوئیچ های غیر بهداشتی وجود ندارد!

طرح خود را با چراغ های آویز کامل کنید.

نور کابینت آشپزخانه

مجموعه ای از چراغ های آویز زیبا یا یک قطعه بی نظیر بالای میز ناهار خوری به تمایز فضای غذاخوری از مناطق کار آشپزخانه کمک می کند، سبک ها از اشکال قدیمی مدرسه، صنعتی در مس براق، رو به سرامیک های برجسته در رنگ های شفاف متغیر است.

برای داشتن احساس صمیمیت، آویزها را پایین میز آویزان کنید یا آنها را در بالای جزایر آشپزخانه قرار دهید، این نه تنها منبع بسیار خوبی از نور را فراهم می کند، بلکه باعث از بین رفتن خطوط سخت کابینت ها نیز می شود!

برای انعطاف پذیری بیشتر، آویزهای مجهز به سوئیچ کم نور را امتحان کنید، بنابراین این جزیره می تواند به عنوان یک منطقه روشن برای کار یا مکانی برای جمع شدن با دوستانتان با نور کم و ملایم، انتخاب مناسبی باشد!

 از طرح های روشنایی جایگزین استقبال کنید.

نور مخفی سقف آشپزخانه

در حالی که چراغ های آویز به عنوان محبوب ترین سبک برای آشپزخانه ها باقی می مانند، روند افزوده شدن طرح های روشنایی بیشتر رو به رشد است، همانطور که فضاهای آشپزخانه با نقشه باز به مکان رایج تری تبدیل می شوند،

این تلفیق بین سبک های دکور، دنیای سبک های مختلف را ایجاد می کند.

از سبک های جدید بیشتر استفاده کنید تا به عنوان یک منبع نور مرکزی، در مناطق غذاخوری و جزایر عمل کند، در حالی که از طریق کانون توجه و نورپردازی ها روی میزهای آشپزخانه و آشپزی، می توانید نور بیشتری را جهت دهی کنید!

سبک آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.

نورپردازی آشپزخانه کوچک

ریچارد مور، مدیر طراحی در مارتین مو ، می گوید: “شما باید سبک آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.”

اتاقی با کمدها و پنجره های بزرگ شیشه ای و غیره، بهترین گزینه برای لوستر سنتی یا معاصر برای افزودن درخشش واقعی هستند!

در انتهای دیگر طیف فضاهای مینیمالیستی آرام به نورپردازی معماری جسورانه ای نیاز دارند،  سیستم روشنایی خود را برای انعکاس مواد درون سطوح آشپزخانه انتخاب کنید!

با LED روشن شوید.

نورپردازی آشپزخانه مدرن

با داشتن فرصتهای فراوان برای روشنایی، دیود های ساطع کننده نور (LED) اغلب در طراحی آشپزخانه مدرن استفاده می شوند. انتشار گرمای کم آنها باعث می شود از نظر انرژی بسیار کم و برای مناطقی که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی ندارند و یا جایگزینی آنها مانند چراغ های سقفی فرو رفته یا چراغ های روشن کننده کف مناسب است بسیار  ایده آل می باشد.

چراغ هایLED نسبت به لامپهای فلورسنت کوچکتر و راحت تر هستند، هنگام روشن شدن لرزان نمی شوند و برای روشن شدن کامل هیچ وقت مکث نمی کنند.

مایکل لینسکی، مدیرعامل Sensio ، اظهار داشت LED ها مطمئناً آینده روشنایی آشپزخانه هستند، هنگامی که آنها با گزینه های منسوخ مقایسه می شوند، مقرون به صرفه تر هستند، زیرا اگرچه هزینه اولیه ممکن است بیشتر باشد، اما صورتحساب های انرژی بسیار کاهش می یابد!

از زمین شروع کنید.

نورپردازی کف آشپزخانه

هنگام در نظر گرفتن نور، به “کف تا سقف” مکان فکر کنید!

افزودن نور پروفیل به پایین کابینت های آشپزخانه یا یک جزیره می تواند صرفاً به محیط کمک کند، اما با توجه به اینکه چگونه ایجاد فضای مهم در نورپردازی در هر اتاق مهم است، این سبک از نور تا حد زیادی باعث ایجاد فضای احساسی در آشپزخانه می شود!

اگر می خواهید واقعاً با جزیره آشپزخانه خود بیانیه ای بیان کنید، شاید برای کسانی که عاشق میزبانی و سرگرمی هستند، به عنوان جسورترین کار، بسیار مناسب باشد!

وظیفه روشنایی را بر عهده بگیرید.

 نورپردازی کابینت آشپزخانه

نورپردازی هایی که مستقیماً بالای ظرفشویی و کابینت ها قرار گرفته اند، روشنایی زیبا و متمرکز را تضمین می کنند. مطمئن شوید که آنها را تا جایی که ممکن است نزدیک لبه جلوی کابینت قرار بدهید، در غیر اینصورت فقط پشت میز کار را روشن می کنید.

نورپرداز مشهور، جان کالن، توصیه می کند که چراغ های کم نور لامپ های کم حجم یا LED زیر کابینت، به اندازه کافی باریک باشند تا بتوانند در قسمت زیرین واحدهای داخلی قرار گیرند، نورپردازی نوار LED انعطاف پذیر، که در قسمت زیرین کابیینت ها نصب شده است هم گزینه ای مناسب دیگری است!

به ارتفاع فکر کنید.

نور دیواری آشپزخانه

ارتفاع کامل چراغ ها به دو عامل بستگی دارد: قد افراد ساکن در خانه و ارتفاع سقف.

چراغ های دیواری در آشپزخانه کوچک به ویژه در مواردی که نور طبیعی کمی دارند، به خوبی کار می کنند.برای آشپزخانه با طراحی مدرن هم، می توانید با استفاده از لوازم برنج یا استیل یک پیچ و تاب از طراحی صنعتی بدهید!

فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.

چراغ مرکزی در آشپزخانه

کار در آشپزخانه فقط با یک چراغ مرکزی، به این معنا است که هر جا در اتاق هستید، پشت به نور و در سایه خود ایستاده اید.

سقف سفید مات و دیوارهای فوقانی با رنگ روشن با انعکاس نور و پخش یکنواخت تر، جلوه هر سیستم روشنایی را موثر تر می کند.

همچنین این امر توهم بزرگی و زیبایی فضا را، به طور چشمگیری افزایش می دهد!

 دوباره همان سبک را مطابقت دهید.

نور پردازی برای آشپزخانه

با یکنواخت نگه داشتن طرح اصلی، یک سبک منسجم را در کل طراحی روشنایی آشپزخانه به راحتی ایجاد کنید.

به دنبال سبک نورپردازی باشید که آویزهای سقفی کانونی را در کنار چراغ های دیواری منطبق ارائه دهد.

مطابقت با سبک به افزایش جریان طرح کمک می کند، جایی که هیچ منطقه ای از منطقه دیگر برجسته نباشد!

سوئیچ های قابل تنظیم را انتخاب کنید یا یک کنترل هوشمند تنظیم کنید تا گزینه همگام سازی روشنایی، کاملاً هماهنگ باشد.

ویژگی ها را برجسته کنید.

led در آشپزخانه

برای تنظیم صحنه برای نمایش مکان در آشپزخانه خود از چراغ های بالای سر استفاده کنید.

نورافکن های LED ساده بهترین عملکرد را خواهند داشت، به این معنی که از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

این ایده ساده برای روشنایی آشپزخانه برای فضاهای فرورفتگی که به طور طبیعی خود را به نمایش می گذارند تا اشیای تزئینی را به نمایش بگذارند، مناسب است. قفسه های شیشه ای را در فضای خود شناور کنید تا از فضای ذخیره سازی بیشتری بهره مند شوید، در حالی که اجازه می دهد نور از طریق شیشه به هر سطحی برسد!

از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید.

آشپزخانه رنگی

رنگ های گرم یا اتصالات ظاهری صنعتی قبلاً برای آویزها محبوب بوده است اما اکنون شاهد حرکت به سمت انتخاب های رنگی تر، قرمز، زرد و سبز هستیم. مشتریان می خواهند رنگ پذیرایی را به آشپزخانه اضافه کنند، که امروزه بیشتر به عنوان قطب معاشرت در نظر گرفته می شود. شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را با آشپزخانه خود به راحتی استفاده از، مایع ریز اتوماتیک ، مطابقت دهید!

تجهیزات جالب نور باعث می شود آشپزخانه شما بیش از حد بالینی به نظر برسد. شیشه های منشوری و چینی استخوانی در آشپزخانه های سبک کشور به طرز شگفت انگیزی کار می کنند، آویزهای فلزی عطر و طعم صنعتی می دهند و آویزهایی با رنگ روشن، اغلب سبک مورد نیازتان را به وجود می آورند.