Table of Contents

ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق نشیمن

نورپردازی اتاق نشیمن به روشی متفاوت

ما در سایت آریان فراز پرسام، ایده‌های بسیار زیادی برای تغییرات مقرون به صرفه دکوراسیون داخلی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. مطمئناً ، همه ما دوست داریم یک اتاق نشیمن با پنجره هایی از کف تا سقف داشته باشیم که فضای ما را با نور طبیعی سرازیر کند، اما واقعیت این است که همه ما بودجه لازم برای تهیه چنین تجملاتی را نداریم. بنابراین برای چیدن مبلمان اتاق نشیمنی که حداقل نور خورشید را دریافت می‌کند، استفاده از لوازم روشنایی شیک، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. خوشبختانه انواع بسیاری از لوازم دکوری برای ایجاد روشنایی در هر اتاق وجود دارد و می‌توانید با انتخاب درست، بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

قبل از بررسی دقیق انواع نورپردازی، در نظر داشته باشید برای خرید مایع‌ ریز اتوماتیک، می‌توانید از طریق وبسایت ما اقدام کنید. انواع لوازم روشنایی عبارتند از: لوسترهای چشم نواز، لامپ‌های رومیزی مجسمه‌ای، دیوارکوب‌های نوری و انواع آباژورها. ما ایده‌های کاربردی و در عین حال شیک نورپردازی اتاق نشیمن را جمع‌آوری کرده تا برای روشن کردن فضای شما راهکارهای مختلفی را به نمایش بگذاریم. این ایده‌ها محدودیت متراژ یا میزان تاریکی را کاملا نادیده گرفته و بسیار نتیجه بخش هستند.

فاکتورهای مهم در انتخاب لوازم نورپردازی مناسب

هنگام بررسی روشنایی و نیازهای تزئینی خود باید سه مسئله‌ی بسیار مهم را در نظر بگیرید: نورپردازی عمومی ، روشنایی مورد نیاز ، نور جانبی و تزئینی
فاکتورهای مهم در انتخاب لوازم نورپردازی مناسب

هر سه این مسائل در کنار هم موثر هستند و موجب می‌شوند اتاق نشیمن شما جلوه‌ی خاصی پیدا کند. فرقی ندارد که شما به عنوان صاحب‌خانه ایده‌ها را بررسی می‌کنید یا به عنوان مستاجر به دنبال یک راه حل مقرون‌ به صرفه هستید، این ایده‌ها برای همه کاربردی هستند. برخی از این ایده‌ها قابلیت استفاده شدن در بخش‌های دیگر خانه مانند سرویس‌های بهداشتی و یا حتی آشپزخانه را هم دارند بنابراین قبل از خرید شیرآلات توکار ساختمانی و نصب آن‌ها، ایده‌ها را بررسی کرده و برای زیباتر شدن خانه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنید.

نورپردازی توکار را انتخاب کنید.

وقتی به نور زیادی احتیاج دارید اما نمی‌خواهید فضا را با تجهیزات نورپردازی اشباع کنید، بهتر است از نورپردازی توکار استفاده کنید. اغلب از این نوع نورپردازی در سقف استفاده می‌شود و با ابزارهای سقف پوشانده می‌شوند. تمرکز این نوع نور از بالا به پایین و به طور مستقیم است.

از این نوع نورپردازی در فضاهای بزرگتر به صورت تکمیل کننده سیستم روشنایی استفاده می‌شود. در بسیاری از طراحی‌های آشپزخانه نیز در بخش زیرین کابینت‌ها و حتی بالای محل نصب شیرآلات بهداشتی، از نورپردازی توکار استفاده می‌‌شود، بنابراین این ایده قابلیت اجرا شدن در تمامی بخش‌های خانه‌ی شما را دارد.

یک چراغ رومیزی را در اتاق استفاده کنید.

چراغ های رومیزی به محض وصل شدن می توانند فضای اتاق نشیمن را فوراً روشن کنند. طرحی را انتخاب کنید که به عنوان یک قطعه هنری مجسمه ای ساخته شده باشد و از میز شما یک ویترین کناری شیک بسازد. چراغ های رومیزی نیز در گروه “نورپردازی کاری” قرار می گیرند زیرا در روشنایی فضای میز یا محوطه مطالعه نقش عملکردی دارند و همچنین می توانند به عنوان نورپردازی خلقی نیز عمل کنند. علاوه بر این، اگر به دنبال افزودن رنگ و شخصیت به اتاق نشیمن خود هستید، یک چراغ رومیزی با لامپ رنگی متفاوت و یا یک شکل سرگرم کننده می‌تواند این امر را محقق کند.

یک چراغ رومیزی را در اتاق استفاده کنید.

اگر اتاق نشیمن شما در مجاورت با آشپزخانه یا میز جزیره آشپزخانه است، بهتر است تمام المان‌های فلزی این دو بخش مثل چراغ رومیزی، میزهای فلزی یا پایه مبلمان و حتی شیرآلات ساختمانی را در کنتراست رنگ مناسب انتخاب کنید. لامپ های رومیزی می توانند سایر مناطق خانه را نیز نورانی کنند. اگر مساحت فضای شما کمتر است، به جای نورپردازی سقف ، یک چراغ رو میزی را در اتاق ناهارخوری در نظر بگیرید تا فضایی شبیه به فضای کافه را ایجاد کند. روش دیگر این است که برای نورپردازی اتاق به جای شمع ، یک لامپ را روی طاقچه پنجره قرار دهید ، یا یک جفت چراغ رو میزی بلند را در بخش بالای شومینه قرار دهید.

انتخاب نورپردازی و لامپ دقیقا به اندازه انتخاب یک جواهر کار دقیقی است. وجود یک چراغ زیبا می‌تواند نمای کلی اتاق را بهبود ببخشد، بنابراین چراغی را انتخاب کنید که با بقیه دکوراسیون اتاق شما همخوانی داشته باشد.

با المان‌های هنری فضا را روشن کنید.

آثار هنری خود را با نورپردازی‌های خاص، در مرکز توجه قرار دهید. از هر ابزاری برای داشتن نور متمرکز می‌توانید استفاده کنید و المان‌های هنری موجود در فضا را مشخص کنید. با این کار خود به خود بخش‌هایی از فضای شما از تیرگی و خفگی خارج شده و روح می‌گیرد. برای برجسته سازی عکس های قاب دار و پرچم ها ، از چراغ های عکس در قفسه های کتاب نیز استفاده کنید.

چراغ پایه‌دار زمینی را به برق وصل کنید.

وسایل نوری مانند لوستر، نیاز به سیم‌کشی مستقیم برق دارد اما چراغ‌های پایه‌دار را می‌توانید به نزدیک‌ترین پریز اتاق وصل کنید. ویژگی قابل انتقال بودن این چراغ باعث شده است که یک روش مفید برای مستاجرها باشد. اگر شما صاحب‌خانه هستید و دوست ندارید دیوارها را سوراخ کنید، بهتر است از همین چراغ‌ها استفاده کنید. با قرار دادن این چراغ‌ها در جای درست و استراتژیک، نورپردازی خانه خود را افزایش دهید. این چراغ‌ها هم جنبه‌ی تزئینی دارند و هم جنبه‌ی روشنایی پس موقع انتخاب آ‌ن‌ها حتما هماهنگی با محیط را در نظر بگیرید.

چراغ پایه‌دار زمینی را به برق وصل کنید.

تیم آریان فراز پرسام، به عنوان نمایندگی بسیاری از برندهای مشهور در بخش شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، توصیه دارد اگر اتاق نشیمن شما کم نور اما بزرگ می‌باشد، از این نوع چراغ استفاده کنید. در انتخاب یک چراغ پایه‌دار که متناسب با سبک شما باشد ، اگر به دنبال ظاهری مدرن هستید، اشکال و ویژگی های ساده ای مانند پایه باریک و رنگ‌هایی مانند سیاه، طلایی، نقره‌ای و یا سفید را در نظر بگیرید تا از تزئین بیش از حد فضای باقی مانده خود جلوگیری کنید.

ترکیب همه ایده‌ها

برای داشتن نورپردازی تمام عیار، تمام عناصری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را باهم ترکیب کنید. در نمونه‌ای که مشاهده می‌کنید، چراغ‌ آباژور رو میزی در بخشی از اتاق نشیمن قرار گرفته است و نور قابل تنظیم اتاق را فراهم می‌کند. شمع‌های روی کنسول و شومینه درخشش محیط را افزایش می‌دهند.

نورپردازی دکوری را اضافه کنید.

داشتن یک المان نورپردازی برجسته با بافت و شکلی که کنتراست اتاق شما را تامین کند، عامل اصلی تمایز و زیبایی محیط خواهد بود. شاید این المان، یک لوستر پر زرق وبرق و یا  مجموعه‌ای از شمع‌ها  باشد، در هر صورت این نورپردازی‌های تزئینی می‌تواند روحیه شما و فاکتور زیبایی یک اتاق را به شدت افزایش دهد.

نورپردازی دکوری را اضافه کنید.

اگر در بخش‌هایی مانند سرویس بهداشتی خود، از المان‌های خلوت و مینیمالیست مانند وان‌های ساده و یا طبقه‌های منظم استفاده می‌کنید، می‌توانید از این ایده‌ی نورپردازی نشیمن در سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید. خرید شیرآلات توکار و نصب درست آن‌ هم یکی دیگر از المان‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت چرا که از شلوغ شدن فضا جلوگیری می‌کند.

منبع : https://www.mydomaine.com/living-room-lighting-ideas-4767891
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *