Table of Contents

ایده های ما برای چیدمان لوازم آشپزخانه

این روش ها به شما کمک می کند فضای خود را به حداکثر برسانید و کارهای آشپزی، نظافت و تهیه وعده های غذایی خانواده را بسیار آسان تر کنید.وقتی نوبت به موقعیت یابی لوازم شما می رسد، مشکلات احتمالی زیادی وجود دارد همیشه هنگام بیرون آوردن وسایل از فر یا خودتان نمی توانید در را به درستی باز کنید و یا خود را می سوزانید؟ منظور ما را دقیقاً می فهمید!با در نظر داشتن تمام این سناریوها، ما ایده های هوشمندانه ای را برای شما فراهم آورده ایم که با استفاده از آن آشپزی در آشپزخانه راحت تر شده و از حداکثر فضای خود بهترین استفاده را می کنید.

هود اجاق گاز را پنهان کنید

نیازی نیست که هود اجاق گاز در آشپزخانه شما، مانند شیرآلات ساختمانی یکی از ویژگی های آشپز خانه باشد!
یک دستگاه استخراج با احتیاط که بالای یک اجاق گاز در طاقچه نصب شده است، از فضای نامناسب حداکثر استفاده را خواهد برد.

به سراغ تقارن در آشپزخانه بروید

اگر فضای شما اجازه می دهد لوازم خانگی مانند شیر ظرفشویی ، اجاق گاز و یخچال فریزر یکپارچه را در هر دو طرف آشپز خانه قرار دهید با این کار اطمینان حاصل می کنید که وسایل و ظروف غذایی در مکان مورد نیاز هنگام پخت و پز قرار دارند و تقارن ظاهری آرام و منسجمی ایجاد می کنند.

آشپزخانه را با طرح جزیره اجتماعی کنید.

اگر دوست دارید این جزیره بین ناهارخوری و آشپزخانه و فضای شخصی شما تقسیم بندی کند، به فکر قرار دادن اجاق گاز و شیرآلات ساختمانی بر روی جزیره باشید؛ به این ترتیب می توانید در حین آشپزی بچه ها را در حال انجام تکالیف یا گپ زدن همراهی کنید.

ماشین ظرفشویی و اجاق گاز را روی زمین بیاورید.

ماشین ظرفشویی شما باید زیر میز کار شما بنشیند، درست است؟ یا لازم نیست!
کمی بالاتر بردن آن را در نظر بگیرید، برداشتن و بارگیری آن بسیار راحت تر می شود؛ ارتفاع اجاق گاز شما نیز بسیار مهم است، آن را خیلی کم یا خیلی بالا قرار ندهید چون ممکن است برای برداشتن ظروف سنگین یا بیرون آوردن یک سینی گوشت بسیار تلاش کنید!

تمام وسایل خود را روی یک دیوار قرار دهید.

تمام وسایل خود را روی یک دیوار قرار دهید، این روش مورد علاقه طراحان آشپزخانه است!
طراحان می گویند: از آنجا که سیم کشی در یک منطقه متمرکز است، این کار برای استفاده از لوازم برقی کار شما را بسیار آسان تر کرده است و اتاق تمیزتر و باهوش تری را به شما ارائه می دهد، شما می توانید از یخچال فریزر گرفته تا، اجاق گاز، گریل، مایکروویو، دستگاه قهوه ساز، دست خشک کن اتوماتیک و… در آن قرار دهید؛ بله، بعضی از آشپزخانه ها همه آنها را خواهند داشت!

یک فضای متمرکز برای اجاق گاز ایجاد کنید.

داشتن همه لوازم در یک فضای متمرکز متکی به داشتن فضای کافی است! اگر این کار را نکردید، آنها را بر اساس نوع، خوشه بندی کنید – وسایل داغ مانند اجاق گاز، اجاق گاز و مایکروویو را کنار هم قرار دهید.
اگر این کار را انجام دادید، با یک مارک لوازم خانگی همراه باشید!
طراحان سرمایه گذاری زیادی برای اطمینان از هم راستایی کنترل پنل ها، دکمه های کنترل، نشان ها، دستگیره ها، نمایشگرها و درها انجام می دهند، (مانند: تقارن شیرآلات ساختمانی و بهداشتی) به طوری که در هر تنظیمات متقارن و ظریف به نظر می رسد.
فقط به یاد داشته باشید که همه آنها دارای صفحه نمایش دیجیتالی با ساعت هستند. همگام سازی آنها کاری عاشقانه است، اما اگر این کار را نکنید، اختلاف آن در دقیقه می تواند، بسیار حواس پرت کننده باشد!

یک منطقه برای وسایل مرطوب داشته باشید.

کریس ماسوپ ، طراح آشپزخانه در هاروی جونز می گوید: در حالت ایده آل، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی / خشک کن خود را در دو طرف سینک ظرفشویی/ شیر ظرفشویی قرار دهید.
داشتن لوله کشی در یک مکان باعث راحتی زندگی شما در هنگام کار در آشپزخانه می شود و همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل به راحتی تمام رفع و رجوع می شود!

اجاق گاز را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید.

متیو پین به هاروی جونز توصیه می کند: “اگر ممکن است اجاق را در مرکز اتاق قرار دهید”.
عملکرد اصلی آشپزخانه آشپزی است، وسایل دیگر همه برای پشتیبانی از آن هستند!
برای مثال: نمی توان دست خشک کن برقی را به جای آنکه کنار شیر روشویی قرار دهیم، کنار اجاق گاز قرار دهیم!

ماشین لباسشویی خود را به جای دیگری منتقل کنید.

اگر فضای آشپزخانه شما تنگ است، از اروپایی ها نکته بگیرید و ماشین لباسشویی خود را در حمام قرار دهید، اما قوانین سختی در این باره وجود دارد، بنابراین ما از استیو کوربت، مدیر بازاریابی در CDA راهنمایی خواستیم، وی می گوید: “برای رعایت مقررات استاندارد، ماشین لباسشویی باید حداقل ۳ متر از حمام یا شیر دوش فاصله داشته باشد!
به عبارت دیگر، شما به یک حمام بزرگ احتیاج دارید!

یخچال و اجاق شما می توانند به هم نزدیکتر باشند.

به طور سنتی، طراحان توصیه نمی کنند که یخچال و شیرآلات ساختمانی را در کنار اجاق قرار دهید زیرا برای نگه داشتن درجه حرارت و هدر دادن انرژی، باید کار زیادی انجام شود، اما اوضاع در حال تغییر است!متیو پین می گوید: “من می گویم که این تنها مسئله ای است که اگر به فنگ شویی بپردازید “فناوری پیشرفت کرده است و امروزه همه لوازم خانگی تمیز و عایق بندی خوبی دارند و نباید گرما و خنکی زیادی را حدر دهند.

مایکروویو را هم سطح چشم ها قرار دهید.

مایکروویو غالباً یک وسیله ضروری تصور می شود، اگرچه برای اعتبار دادن به آنها، مدلهای امروزی غالباً از ویژگیهایی مانند عملکرد بخار و کوره استفاده می کنند که باعث می شود غذای بسیار سالم تری تولید شود ولی همانطور که مادران یا پدران شاغل به شما می گویند، وقتی بچه ها گرسنه هستند آنها نجات دهنده هستند! اگر ترجیح می دهید فضای خود را روی میز کار لحاظ نگیرید، چرا آن را همسطح چشم ها نصب نکنید، برای برداشتن کاسه ها و ظرف هایتان هنوز به اندازه کافی ساده است و در حین پخت قادر خواهید بود، به راحتی غذا را گرم نمایید.

هود یا هوا کش خود را شناور کنید.

ترفند دیگری که مایکل رایت از آن استفاده کرده است، شامل قرار دادن دستگاه استخراج شما در یک صفحه دیواری است، مانند استفاده از شیرآلات توکار !
وی توضیح می دهد: “این یک روش آسان برای پنهان کردن هرگونه سیم کشی است، و پانل به عنوان یک برگشت بزرگ غول پیکر عمل می کند.”
شناور است یا نه، دستگاه استخراج هوا باید مستقر در بالای اجاق گاز قرار بگیرد و در حالت ایده آل باید از عرض بیشتر باشد تا بهترین کارایی را داشته باشد، بنابراین سعی کنید آن را روی دیوار خارجی خانه قرار دهید، زیرا به کانال کشی کمتری، احتیاج دارد!