Table of Contents

راهنمای انتخاب سر دوش حمام مناسب

راهنمای انتخاب سر دوش حمام مناسب

تمام امکانات بهداشتی یک خانه، در شیرآلات بهداشتی و کاربردی بودن آن‌ها خلاصه می‌شود. به عنوان مثال، یک حمام آرامش‌بخش در روز تعطیل می‌تواند همان چیزی باشد که نیاز دارید تا هفته پیش روی خود را هوشمندانه آغاز کنید. پیشنهاد ما در سایت آریان فراز پرسام برای محقق کردن رویای حمام ایده‌آل خود، این است که با انواع مختلف سر دوش، شیر دوش و سیستم دوش آشنا شوید تا بدانید در حمام شما چه چیزی بهتر کار می‌کند.

سیستم دوش چیست؟

سر دوش، شیر دوش، شیر حمام و خود دوش، اجزای سازنده‌ی یک سیستم دوش هستند. سر دوش قطعه‌ای است که هنگام باز کردن دوش، آب از آن خارج می‌شود. شیردوش‌ها، وسیله‌ای برای کنترل دما و جریان آب دوش هستند. ممکن است برخی سیستم‌های دوش شامل سایر عناصر لوکس مانند سردوش دستی، دوش بخار و یا حتی جت‌های دیواری نیز ‌باشند. درست است که هماهنگی آن‌ها با دیگر شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خانه مهم است، اما مهم‌تر از آن، کاربرد و مطابقت فنی آن با فضای حمام و نیاز خانواده‌ است.

انواع سر دوش

به طور کلی سه نوع سر دوش در بازار موجود است:

  • سر دوش ثابت

این نوع سر دوش به طور دائمی روی دیوار و دوش نصب می‌شوند. برخی از سرهای دوش ثابت به گونه‌ای نصب می‌شوند که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم باشند. سردوش بارانی یا اسپری را می‌توان کاملا روی سقف نصب کرد که خب این مورد نیاز به یک لوله‌کشی ویژه دارد تا به صورت کامل بدن فردی که در حال دوش گرفتن هست را پوشش دهد.

  • سر دوش دستی

سر دوش دستی

این‌ نوع دوش توسط یک لوله یا شلنگ منعطف به دیوار متصل می‌شوند و دامنه حرکتی بیشتری را امکان‌پذیر می‌کنند. سردوش‌های دستی اغلب بر روی یک براکت ثابت نصب می‌شوند، که بسته به نیاز شما می‌تواند به دیوار نیز آویزان شود. سردوش دستی همچنین کاملا مناسب خانه‌هایی است که در آن کودکان و حیوانات خانگی زندگی می‌کنند. این دوش‌ها می‌توانند برای نظافت و حتی استفاده در وان نیز آسان و کاربردی باشند.

  • سر دوش و دوش دستی

اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که سر دوش ثابت یا دستی را انتخاب کنید، بهتر است از یک واحد ۲ در ۱ استفاده کنید. در این سیستم شما یک واحد دستی را در کنار دوش ثابت خواهید داشت. شیرآلات دوش حمام دیگری نیز با این ویژگی‌ها وجود دارند اما در حال حاضر این مورد در دوش و حمام کاربردی‌تر است.

شیر دوش‌ها

شیر دوش میزان دما و جریان آب را کنترل می‌کند. اهرم، صلیب یا دستگیره‌، رایج‌ترین نوع شیر دوش هستند. در این سیستم یک متعادل کننده فشار وجود دارد که از افت ناگهانی دمای آب و یا افزایش ناگهانی آن جلوگیری می‌کند. اگر سیستم دوش شما شامل وان نیز است، برای کنترل دوش و وان به یک شیر آب دیورتر نیاز دارید.

مواد سازنده و روکش‌های شیرآلات

بیشتر سر دوش‌ها از فلزاتی مانند برنج جامد و یا پلاستیک با روکش کروم یا رنگی ساخته می‌شوند. سر دوش‌های ثابت و دستی انواع مختلفی دارند تا مکمل سخت افزار و شیرهای دیگر حمام شما باشند. محبوب‌ترین رنگ‌ها و لوازم عبارتند از:

  • برنز روغنی و براق
  • کروم صیقل داده شده یا کروم برس خورده
  • نیکل برس خورده یا صیقل داده شده
  • مس
  • برنج صیقل داده شده و یا برنج ساده
  • روکش سفید براق
  • روکش سفید مات

سر دوش‌هایی با قابلیت صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی

برای صرفه جویی در انرژی ،به دنبال سر دوش هایی باشید که دارای برچسب WaterSense® باشند. این برچسب‌ نشان دهنده این است که در مصرف آب و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود. سر دوش‌هایی با این ویژگی نسبت به مدل‌های استاندارد، مصرف آب کمتری دارند. طبق استاندارهای جهانی، هیچ سر دوشی نمی‌تواند جریان آب بیشتر از ۲.۵ گالن در دقیقه و با فشار ۸۰ PSI را منتقل کند. سر دوش‌هایی طراحی شده‌اند که از این مقدار بسیار کمتر آب را انتقال می‌دهند و در عین حال نیاز مصرف کنندگان را نیز بر طرف می‌کنند. دقیقا به همین علت است که مصرف کننده هزینه‌های کمتری برای انرژی و قبض آب پرداخت می‌کند. در بسیاری از خانه‌ها، فشار آب به اندازه ۸۰ PSI نیست.

سر دوش‌هایی با قابلیت صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی

بنابراین استفاده از این دوش‌ها در لول‌های پایین‌تر می‌تواند تفاوت چشمگیری در اثر بخشی دوش ایجاد نماید. این مورد در بسیاری از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز وجود دارد و می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه مشکل کمبود فشار آب را با کمک آن‌ها برطرف کنید.  اگر احساس می‌کنید که هرگز نمی‌توانید به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شامپو را از بین موهای خود تمیز کنید، به دنبال مدلی باشید که مخصوص استفاده در خانه‌هایی با فشار آب کم طراحی شده است. برخی از سر دوش‌ها دارای یک دریچه قطع هستند که به شما امکان می‌دهد جریان آب را در حین حمام کردن متوقف کنید ، که این امر میزان مصرف آب در هر دوش را بسیار کاهش می‌دهد.

سر دوش‌هایی با الگوهای اسپری و پخش آب

پیشنهاد ما در سایت آریان فراز پرسام به شما این است که به دنبال واحدی با قابلیت تنظیم راحت الگوی پخش و اسپری آب باشد. بیشتر سر دوش‌ها دارای سه الگوی متفاوت برای اسپری آب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند:

  • مدل بارانی که شبیه به بارش باران شدید است و برای استفاده روزمره همه اعضای خانواده مناسب خواهد بود. این نوع پخش آب، پوشش وسیعی دارد.
  • الگوی خیس کننده که برای شست‌و شوی شامپو از موها مناسب است.
  • یک الگوی هدفمند نیز وجود دارد که کاملا مناسب روزهایی است که درگیر عضله درد شده‌اید. این الگو آب را به صورت تیز اسپری می‌کند.

منبع: https://www.lowes.com/n/buying-guide/choosing-a-showerhead

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *