Table of Contents

بهترین مکان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی کجاست؟

مکان هایی فوق العاده برای نگهداری گیاهان آپارتمانی از دید کارشناسان

اگر شما در منزل خود تعداد زیادی گل و گیاه نگهداری می کنید، احتمالا بخشی از آن ها را در جاهایی کاملا قابل پیش بینی مثل کنار پنجره یا قفسه های کتابخانه قرار می دهید. اما اگر گیاهان شما رشد قابل توجهی کرده اند و نمی دانید که چطور آن ها را جای دهید، ما در این مقاله با کمک کارشناسان قصد داریم مکان های فوق العاده اما نا متعارف برای نگهداری گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است سایت آریان فراز پرسام برای شما امکان خرید انواع شیرآلات توکار را فراهم آورده است، پس در صورت نیاز به آن مراجعه نمایید.

نکته مهم: پیش از مطالعه راهنما به این نکته توجه داشته باشید که تمام گیاهان به میزان قابل توجهی نور نیاز دارند. بنابراین اگر هر کدام از مکان های معرفی شده توسط ما پنجره یا روزنه ای برای تابش نور آفتاب نداشت، از تعبیه نورپردازی مناسب اطمینان حاصل نمایید.

مکان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی – راهرو ها

راهروها مکان هایی در خانه ها محسوب می شوند که معمولا نور زیادی ندارند، بنابراین شاید چندان برای نگهداری گل و گیاه توصیه نشوند. اما ما به شما می گوییم که با کمی خلاقیت چطور می توانید آن را به مکانی مناسب تبدیل نمایید. طراح گل و گیاه دایانا هارست بیان می کند که با ساختن قاب به همراه چراغ های LED می توانید نور سفید طبیعی برای گیاهان خود فراهم کنید. به این ترتیب حتی با وجود عدم تابش نور خورشید به داخل راهرو، قادر خواهید بود که این فضا را مملو از گیاهان زیبا و مقاوم کنید.

مکان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی - راهرو ها

همچنین آنتونی واتز موسس مجله طراحی Layer پیشنهاد می دهد که برای داشتن جلوه بیشتر گیاهان را در ارتفاع قرار دهید. به این ترتیب امکان رشد بهتر ان ها نیز فراهم خواهد شد. به یاد داشته باشید اگر تعداد زیادی گل و گیاه در منزل نگهداری می کنید، کف شور ابزار بسیار مفیدی جهت حفظ پاکیزگی اتاق ها می باشد.

در کنار دوش حمام

شاید ابتدا با دیدن این عنوان تعجب کنید! اما از یاد نبرید که بعضی گیاهان مثل خود ما علاقه زیادی به بخار آب گرم دارند. لیزا مونز طراح داخلی توصیه می کند که اگر در حمام پنجره دارید، گیاهان رطوبت دوست تهیه در آن قرار دهید. چرا که به این ترتیب گیاهتان را با کیفیت مناسب تری پرورش خواهید داد.

در کنار دوش حمام

به ویژه در فصل های سردتر سال که رطوبت محیط خانه ها پایین تر است. پس هرگز از چنین فضایی غافل نشوید! همچنین مایع ریز اتوماتیک رینا وسیله ای زیبا و کاربردی برای حمام شما خواهد بود، که می تواند جلوه زیبایی به محیط ببخشد.

مکان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی – اتاق رختشویی

یکی دیگر از مکان های مرطوب که محل مناسبی برای نگهداری گیاهان رطوبت دوست می باشد، اتاق رختشویی می باشد. مورگان واتز طراح داخلی مشهور برای چنین فضایی اینطور پیشنهاد می دهد: «نقاط زیادی در مکان هایی مثل اتاق رختشویی وجود دارند که با تعبیه قفسه ها می توانید گیاهان خود را بر روی آن ها قرار دهید.

مکان برای نگهداری گیاهان آپارتمانی - اتاق رختشویی

به این ترتیب فضا را علاوه بر کاربردی بودن به جایی آرامش بخش نیز تبدیل خواهید کرد». البته در طراحی اتاق رختشویی یکی دیگر از لوازمی که زیبایی آن را بیشتر می کند، شیرآلات توکار می باشند، که با انتخاب نمونه های مناسب، می توانید دکوراسیون فوق العاده ای طراحی کنید.

آویزان کردن از سقف آشپزخانه

آیا تابحال به گوشه و کنار آشپزخانه خود برای طراحی دکوراسیون فکر کرده اید؟ یا مثلا قرار دادن گل و گیاه در کنار شیرآلات بهداشتی؟ این دقیقا همان نکته ایست که بسیاری از ما ندیده گرفته ایم!

آویزان کردن از سقف آشپزخانه

چون در هر آشپزخانه ای تکه ای سقف وجود دارد که برای آویزان کردن گلدان بسیار مناسب است. به این ترتیب آشپزخانه شما جلوه بصری بی نظیری پیدا کرده و همه افراد خانه از آن لذت خواهند برد.

منبع : https ://www.apartmenttherapy.com/unexpected-places-to-decorate-with-plants-36880820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *