Table of Contents

کدام سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه در سال 2022 دیگر مد نیستند؟

طبق تجربیات ما در سایت آریان فراز پرسام آشپزخانه شما، قلب خانه شما است، بنابراین لازم است تا مکانی راحت و دلپذیر برای گذراندن وقت باشد. اگر به بازسازی آشپزخانه خود در سال جدید فکر می‌کنید، آخرین چیزی که می‌خواهید داشته باشید، یک طراحی منسوخ است. ما در این بخش ۱۰ سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه که زمانی محبوبیت داشته‌اند ولی در حال حاضر دیگر ترند نیستند بررسی می‌کنیم.

۱- کانترهای کاشی‌کاری شده

کانترهای کاشی در سال‌های اخیر کمی بین مردم محبوبیت پیدا کرده‌اند، زیرا نسبت به بسیاری از متریال‌های کانتر، ارزان‌تر هستند. اما باید در نظر داشته باشید که نگهداری از این کاشی‌کاری‌ها دشوار است زیرا مستعد لکه‌های براده‌ای و دوغاب هستند. شما می‌توانید به جای کانترهای کاشی، از موادی مانند لمینت، مرمر و فولاد ضد زنگ استفاده کنید. تصور شیرآلات ساختمانی درخشان در کنار این متریال بسیار جذاب است . حتی می‌توانید بتن را نیز برای طراحی کانترها در نظر بگیرید. گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید نسبت به نیاز و بودجه خود از بین آن‌ها نمونه‌ای را انتخاب کنید.

۲- سخت افزارهای برنجی

در مورد لوازم جانبی ممکن است فلزات را بیشتر مورد توجه قرار دهید، اما لطفا از برنج براق استفاده نکنید، زیرا می‌تواند آشپزخانه شما را قدیمی نشان دهد. در عوض، سخت افزار کابینت خود را از نیکل برس خورده، شیشه یا فولاد ضد زنگ انتخاب کنید.

2- سخت افزارهای برنجی

۳- مایکروویو و فر با تعداد زیاد

به جای اینکه فضای آشپزخانه خود را با قرار دادن مایکروویو بر روی صفحات کابینت اشغال کنید، آن را در بخش‌هایی از کابینت‌ها به طور توکار و حتی زیر پیشخوان منتقل کنید. ممکن است بتوانید حتی آن‌ها را در بالای پیشخوان نیز نصب کنید. در معرض دید بودن مایکروویوها با تمام اجزای آن‌ها، آخرین چیزی است که باید در سال ۲۰۲۲ آن را به کار بگیرید.

۴- لوازم پررنگ و رنگارنگ

رنگ‌های پررنگ در آشپزخانه ترند هستند، اما از انتخاب رنگ‌های جیغ و روشن برای لوازم خانگی خودداری کنید. شما در حال حاضر یک یخچال با رنگ آووکادوی سبز یا میله‌های طلایی دهه ۷۰ را در آشپزخانه خود قرار نمی‌دهید، پس تصور کنید ظرف چند سال دیگر این وسیله سبز، قرمز و یا آبی روشن که تهیه کرده‌اید در فضای آشپزخانه شما چه ظاهر نامناسبی خواهد داشت.

4- لوازم پررنگ و رنگارنگ

اصلا قرار دادن لوازم خانگی رنگی در محیطی که شیرآلات توکار باکیفیت و لوکس براق خود را نصب کرده‌اید نیز تصور خوبی را در ذهن رقم نمی‌زند و جنبه‌ی بصری جالبی نخواهد داشت.

۵- گرانیت خالدار

گرانیت هنوز یک انتخاب محبوب برای صفحات کابینت آشپزخانه است، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که نگهداری آن‌ها آسان‌تر، ارزان‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. بسته به سبک طراحی آشپزخانه شما، می‌توانید از کوارتز، بتن یا حتی بلوک صنعتی نیز استفاده کنید.

۶- قفسه‌هایی برای آویزان کردن قابلمه

قفسه‌های قابلمه آویز به اندازه کافی در نسل‌های متفاوت استفاده شده‌اند. گرایش امروزی طراحی‌های آشپزخانه به سمت خطوط تمیز و براق است و شلوغ شدن فضا با قابلمه‌های آویزان شده باعث می‌شود آشپزخانه شما به هم ریخته نشان داده شود.

6- قفسه‌هایی برای آویزان کردن قابلمه

توصیه تیم تحقیقات سایت آریان فراز پرسام به شما این است که به جای نصب این آویزها یک قفسه قابلمه بزرگ را بر روی جزیره آشپزخانه تعبیه کنید. در ضمن اگر به جای قفسه از کابینت استفاده کنید، خیلی مدرن‌تر و زیباتر خواهد بود.

۷- تعداد زیادی قفسه‌ی باز

قفسه‌بندی تنها زمانی بسیار زیبا و عالی خواهد بود که به درستی و به اندازه انجام شود. متاسفانه در برخی از طراحی‌ها به وضوح می‌بینیم که قفسه‌های باز باعث شده‌اند که فضا سازماندهی شده به نظر نرسد. برای از بین بردن و حل موثر این مشکل، بهتر است از قفسه‌ها به تعداد کم و در کنار کابینت‌ها استفاده شود.

۸- میزهای آشپزخانه

میزهای آشپزخانه و کانترهای کاری سال‌ها است که به گوشه‌های آشپزخانه منتقل شده‌اند، اما طراحان امروزی تلاش می‌کنند تا از فضا عاقلانه‌تر استفاده کنند. بهتر است این میزها را به چشم یک انباری در گوشه آشپزخانه ببینید و یا اینکه در مواقع کمبود فضا برای آشپزی، از این منطقه استفاده کنید.

8- میزهای آشپزخانه

۹- کابینت‌های مات و شلوغ

درحالی که رنگ‌آمیزی کابینت‌های آشپزخانه ارزش صرف وقت را دارند، استفاده از روکش‌‌های مات و یا شلوغ اصلا در عصر جدید طراحی توصیه نمی‌شود. در عوض بهتر است در کنار شیرآلات بهداشتی و ساختمانی شفاف و مدرن خود، از کابینت‌هایی با رنگ‌های شفاف و تمیز استفاده کنید.

۱۰- چوب تیره

وقتی قصد دارید کابینت آشپزخانه خود را به روز کنید، تمرکز خود را روی رنگ‌های روشن قرار دهید.

10- چوب تیره

به جای روکش‌های چوبی تیره که در دهه‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، رنگ‌های چوبی روشن‌تر را امتحان کنید.

منبع : https://www.familyhandyman.com/list/kitchen-trends-on-the-way-out/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *