Table of Contents

شیر ظرفشویی دوکاره چیست؟

 

کیفیت آب در بعضی مناطق مشکل اساسی دارد و استفاده از آنها باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌های جدی در بین افرادی می‌شود که در آن مناطق زندگی می‌کنند. از طرفی خرید آب معدنی هزینه بالایی را برای خانواده‌ها به دنبال دارد. پیشنهاد ما استفاده از شیرآلات ظرفشویی دو منظوره است که آب تصفیه شده و آب شهری را به صورت جداگانه ارائه می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم با بهترین شیر ظرفشویی دوکاره آشنا شویم و در مورد کاربرد آنها، کیفیت، مزایا و معایبشان صحبت کنیم.

انواع شیرظرفشویی دوکاره

انواع مختلفی از شیرآلات دوکاره در بازار موجود است که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اسامی زیر چند نمونه از پرطرفدارترین ظرفشویی‌های دوکاره هستند:

  • شیردوکاره شاوری: شیر شاوری به همراه شلنگ داخلی، باعث راحتی در هنگام استفاده می‌شود. این نوع طراحی در شیرهای دوکاره و برخی شیرهایی که دارای یک خروجی هستند، وجود داشته و البته در بازار بسیار پرطرفدارند.
  • شیر دوکاره فنری: این مدل با فنری که در قسمت سری خود دارد، امکان تنظیم زاویه سر شیر را به کاربر می‌دهند. معایب آنها نسبت به شیرهای دوکاره شاور، عدم استفاده از شلنگ است. این طراحی مدرن هم، جزو محبوب‌ترین‌های بازار بوده و یکی از خروجی‌های آن به دستگاه تصفیه آب وصل می‌شود.
  • شیر دومنظوره طلایی: بهترین شیر ظرفشویی دوکاره برای خانه‌های لوکس رنگ طلایی است که می‌توانید آن‌ها در بازار با طرح‌های مختلفی پیدا کنید.
  • شیر دومنظوره سفید: رنگ سفید هم در میان بهترین شیر ظرفشویی دوکاره قرار می‌گیرد اما پیدا کردن محصولاتی با این رنگ کمی سخت است. رنگ سفید به راحتی با دیگر لوازمی که در اطرافش قرار گرفته هماهنگ می‌شود.

ساختار و طرز عملکرد شیرآلات دوکاره

شیرظرفشویی دومنظوره دارای دو خروجی آب است. یکی از آنها مخصوص‌ آب شهری عادی بوده و برای استفاده‌های روزمره مانند شستن ظروف یا پر کردن قابلمه استفاده می‌شود. خروجی دیگر به طور خاص برای آب تصفیه یا فیلتر شده در نظر گرفته شده است.

معمولاً خروجی آب شهری معمولی بالاتر از خروجی آب تصفیه شده قرار می‌گیرد تا در زمان استفاده از آن مانند شستن ظروف بزرگ فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.

وقتی شیر آب تصفیه باز می‌شود، آب به سیستم تصفیه آب وصل شده و مایع شفافی که اکنون دیگر تصفیه شده است، در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. این سیستم تصفیه آب شامل حذف آلودگی‌ها و ذرات ریز، مواد شیمیایی و میکروب‌ها است.

شیرهای دو منظوره دارای اهرم یا دسته‌های جداگانه برای هر خروجی آب هستند. هر اهرم، جریان آب را از خروجی مربوطه کنترل می‌کند تا کاربران بتوانند بین آب شهری عادی یا آب تصفیه شده حق انتخاب داشته باشند. دسته مربوط به خروجی آب تصفیه شده معمولاً اندکی کوچکتر است تا به راحتی قابل تشخیص باشد.

شیرهای تصفیه آب نیازمند اتصال به سیستم تصفیه آب هستند. این سیستم‌ها می‌توانند در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شوند و فیلترهای کربنی ساده یا آلودگی‌های پیچیده‌تر را از بین ببرند. سیستم تصفیه عموماً زیر سینک یا در نزدیکی آن نصب می‌شود.

ساختار و طرز عملکرد شیرآلات دوکاره

مزایای شیر ظرفشویی دو منظوره

بهترین شیر ظرفشویی دوکاره دارای مزایای بسیار زیادی است که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. از بین بردن کلر: شیرآلات تصفیه‌دار باکیفیت کلر موجود در آب را از بین می‌برند. کلر نه تنها طعم بدی را به آب می‌دهد، بلکه برای سلامتی بدن نیز مضر است.
  2. از بین بردن آلاینده‌ها: شیرآلات دومنظوره آلاینده‌های مضر و آسیب‌رسان به بدن انسان را از بین می‌برند و آب را برای آشامیدن و پخت غذا آماده می‌کنند.
  3. بهینه‌سازی مصرف: با داشتن شیر ظرفشویی دومنظوره، نیازی به نصب جداگانه دستگاه تصفیه آب و شیر مخصوص آن در سینک نیست و می‌توانید بدون اشغال فضای اضافی از آب تصفیه ‌شده برای استفاده در ظرفشویی استفاده کنید.
  4. صرفه‌جویی در هزینه‌ها: عدم نیاز به نصب جداگانه دستگاه تصفیه، حذف هزینه‌های جداگانه نصب و خرید ابزارآلات مخصوص جزو مزایایی است که با خرید این محصولات از آنها بهره‌مند خواهید شد.
  5. دسترسی آسان به آب سالم: با استفاده از شیر ظرفشویی دومنظوره و حرکت دادن تنها یک اهرم، آب آشامیدنی سالم و گوارا را دریافت خواهید کرد.

با توجه به مزایای فوق، شیر ظرفشویی دومنظوره برای مصارف مختلف و به ویژه برای افرادی که دسترسی به آب پاکیزه ندارند، مناسب است.

معایب شیرآلات ظرفشویی دوکاره

با وجود مزایایی که گفته شد، بهترین شیر ظرفشویی دوکاره هم ممکن است دارای معایبی باشد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. از بین رفتن خلوص آب تصفیه شده: با وجود دو مجرای خروجی برای آب تصفیه شده و آب شهری در شیر دومنظوره، باز هم ممکن است خلوص آب تصفیه شده، از بین برود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است پس از باز کردن مجرای آب تصفیه شده، اجازه دهید کمی آب برود و سپس از آن بنوشید. این فرایند باعث هدر رفتن آب خواهد شد و از این نظر می‌توانیم آن را یکی از معایب این مدل از شیرآلات بدانیم.
  2. قیمت بالا: شیر دومنظوره قیمت بالایی نسبت به سایر شیرآلات دارد که البته این موضوع با وجود آنچه که به ما ارائه می‌دهد، کاملا قابل قبول است.

کاربرد شیرظرفشویی دو منظوره

اگر آب لوله کشی شیرظرفشویی منطقه شما کیفیت پایینی دارد، باید آب آشامیدنی که به صورت روزانه مصرف می‌کنید را تصفیه کنید. برای این کار می‌توانید از یک شیر تصفیه اضافه روی سینک استفاده کنید یا از همان ابتدای نصب شیر دو منظره را انجام دهید.

نصب‌کردن شیرهای دومنظوره چگونه است؟

نصب شیرهای دو منظوره برای تصفیه آب به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. برای نصب این مدل شیرآلات، نیازمند شیر دو منظوره، لوازم جانبی نصب (مانند لوله‌ها، اتصالات، واشرها)، دستگاه تصفیه آب (اگر قبلاً نصب نشده است)، و ابزارهای دیگر خواهید بود.
  2. برای شروع، قبل از نصب شیر دو منظوره، باید آب را قطع کنید. این کار را می‌توانید با قفل کردن شیر اصلی آب ساختمان انجام دهید.
  3. شیر دو منظوره را روی سینک یا نزدیکی آن قرار داده و با کمک لوازم جانبی آن را متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات به درستی و بدون نشت انجام شده باشند.
  4. اگر دستگاه تصفیه آب را قبلاً نصب کرده‌اید، آن را به شیر دو منظوره متصل کنید. از اتصالات مناسب و درست استفاده کنید و مطمئن شوید که همه قطعات محکم و بدون نشتی سر جای خود قرار گرفته‌اند.
  5. اکنون می‌توانید آب را وصل کرده و عملکرد این شیر را تست کنید.
  6. در نهایت، در صورت وجود هر گونه نشتی یا مشکل دیگر، بهتر است به یک تکنسین حرفه‌ای مراجعه کنید.

نصب‌کردن شیرهای دومنظوره چگونه است؟

کلام آخر…

در این مطلب به معرفی بهترین شیر ظرفشویی دوکاره، امکانات، مزایا و هر آنچه که برای انتخاب آن‌ها نیاز دارید، پرداختیم شیرآلات دو منظوره با امکان استفاده جداگانه از آب تصفیه شده و آب شهری، جایگزینی مناسب برای شیرآلات معمولی در خانه‌ها و آشپزخانه‌ها به حساب می‌آیند. با خرید مدل‌های مختلف این شیرآلات، می‌توانید دکوراسیون محیط مورد نظر خود را زیباتر کنید و از نوشیدن آب سالم و گوارا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *