Table of Contents

مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی و ساختمانی و روش تعمیر آن‌ها

این که در طول روز شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خانه خود را نادیده بگیرید تا زمانی که دچار خرابی شوند، کاری است که اغلب افراد انجام می‌دهند. اما توجه داشته باشید که اصولا مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی زمانی اتفاق می‌افتد که شما اصلا انتظارش را ندارید و باعث استرس گرفتن و نگرانی شما می‌شود.

کاربرد شیر آب این است که جریان آبی که از منبع خارج می‌شود را کنترل کرده و بتواند به طور موثر این جریان را در بخش‌های مختلف خانه توزیع کند. بسته به اندازه خانه شما، شیرهای آب دچار مقدار فرسودگی متفاوتی می‌شوند. قبول کنید که غیر ممکن است یک روز را بدون دست زدن به شیر آب بگذرانید. به همین دلیل است که خرید یک شیر غیر استاندارد، باعث ایجاد مشکلات زیادی در حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما می‌شود و باید برای جلوگیری از این مشکلات و افزایش هزینه‌های خود، در انتخاب و خرید شیرآلات حمام خود دقت کنید. ما در این بخش برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در رابطه با شیرآب در خانه خود داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

۱- زنگ زدگی و فرسودگی کلی

مطمئن باشید که هر زمان روکش شیر شما دچار زنگ زدگی شده باشد، بخش داخلی آن نیز درگیر شده است. زنگ زدگی می‌تواند بر سلامت و کیفیت لوله‌کشی آب نیز تاثیر بگذارد و طعم آب را تغییر دهد.

1- زنگ زدگی و فرسودگی کلی

زنگ زدگی و رسوب آهک، یک مشکل عادی و عمومی شیر آب است که با استفاده مداوم ایجاد می‌شوند.  شما نمی‌توانید جلوی زنگ زدگی را بگیرید مگر این که شیرآلات شما ضد زنگ باشند. هر زمان که شیرآلات شما درگیر زنگ آهن شود، باید به فکر تعویض آن با یک مدل جدیدتر باشید.

۲- مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی – فشار کم

مشکل رایج بین تمامی شیرهای قدیمی در رابطه با هواکش‌های کوچک آن‌ها است. سوراخ‌های کوچک هواکش با خاک و زباله مسدود می‌شوند و جریان آب را به خوبی منتقل نمی‌کنند. نشتی لوله‌ها و انسداد مسیر جریان آب نیز باعث کاهش فشار آب می‌شود. اگر لوله‌ها سالم هستند و به درستی کار می‌کنند، به احتمال زیاد مشکل اصلی انقباض یا انسداد شیر آب شما است.

۳- آب از شیر خارج نمی‌شود.

در مورد شیرآلات قدیمی، این مشکل مربوط به دریچه‌های داخلی است. در طراحی‌های محصولات نوین و استانداردی که ما در سایت آریان فراز پرسام با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، حداقل یک دریچه داخلی دایره‌ای شکل وجود دارد که آلودگی‌ها و رسوبات را به دام می‌اندازد.

3- آب از شیر خارج نمی‌شود.

در نمونه‌هایی که دارای چندین محفظه هستند، عملکرد بهتری وجود دارد اما همچنان خطر تجمع رسوبات را نمی‌توان نادیده گرفت. شیر قطع و وصل را باز کنید و اگر پس از باز کردن آن جریان آب را مشاهده نکردید، باید شیر آب و محفظه‌های آن را تمیز کنید.

۴- چکه کردن شیر آب

چکه کردن یا نشتی شیر آب، رایج‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکل شیرآلات خانگی است. جدا از هدر رفتن آب و افزایش مقدار قبض آب، تجمع آب در سینک ممکن است باعث سرریز شدن آب شود و به مبلمان، کابینت‌ها و حتی تجهیزات الکترونیکی شما آسیب وارد شود. معمولا به دلیل جابجایی یا پاره شدن واشر این شرایط ایجاد می‌شود. این واشرهای سیلیکونی می‌توانند به مرور زمان سفت و خورده شوند. واشرهای آسیب دیده در ابتدا قطرات کوچکی را نشتی می‌دهند. بهتر است بلافاصله قبل از این که فشار آب به شیرآلات بهداشتی آسیب برسانند، واشرها را به طور کامل تعویض کنید.

۵- مشکلات مربوط به نصب تجهیزات و شیرآلات

مشکلات مربوط به نصب نامناسب زمانی گریبان‌گیر شما می‌شوند که خودتان اقدام به نصب تجهیزات کرده باشید. توجه داشته باشید هنگام نصب شیرآلات دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کرده و نکات آن را دقیقا پیاده کنید. قبل از شروع نصب تمامی ابزارهای لازم را آماده کنید.

5- مشکلات مربوط به نصب تجهیزات و شیرآلات

اگر دستورالعمل‌ها واضح نیست، به صورت آنلاین جستجو کنید و یا از یک شخص متخصص در مورد فرآیند نصب سوالات خود را بپرسید. مشکلات نصب ممکن است با شل شدن قطعات هنگام نصب ایجاد شوند. شاید هم هنگام مونتاژ اجزا، قطعات کوچک را نادیده بگیرید یا گم کنید. ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه، کمک گرفتن از یک لوله‌کش و متخصص است.

۶- مشکلات رایج شیرآلات بهداشتی – صداهای عجیب و بلند شیر آب

شیر آب خانه شما ممکن است صدای سوت، جیغ و یا حتی پچ پچ داشته باشد. این صداها نشان می‌دهد که سیستم لوله‌کشی شما درگیر یک مشکل است و نیاز به بررسی توسط یک کارشناس لوله‌کشی دارد. معمولا علت ایجاد چنین اصواتی شل بودن واشر است، اما اگر سفت کردن واشر یا تعویض آن به اندازه کافی مشکل را برطرف نکرد، ممکن است مشکل از بخش دیگری مانند لوله‌ها باشد.

۷- پاشیده شدن آب به محیط

برخی شیرآلات مدرن دارای یک واحد شلنگ با پخش اسپری باشند که برای شستن ظروف غذا استفاده می‌شوند. با این حال، این بخش به مرور زمان خراب شده و به یک منبع مشکل تبدیل می‌شود. ممکن است دستگاه نشت کند، شل شود یا به سادگی از کار بی‌افتد. پیچ قطعات را باز کرده و رسوبات و تجمع مواد معدنی را بررسی کنید. اگر آهک و سایر رسوبات معدنی در اسپری وجود دارد، بهتر است آن را برای چند ساعت در محلول آب و سرکه سفید قرار دهید و سپس شستشو دهید تا تمامی رسوبات حذف شوند.

منبع : https://orangecoastplumbing.net/2017/08/7-common-household-faucet-problems/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *