Table of Contents

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک مدرن

اگر اهل طراحی‌های چالش برانگیز هستید، باید بگوییم که ایجاد یک اتاق نشیمن مدرن، همان چیزی است که احتمالا روح شما را راضی خواهد کرد. از آن جایی که ویژگی اصلی یک اتاق نشیمن دنج و راحت بودن آن است، وقتی اسم طراحی مدرن برده می‌شود، به راحتی می‌توان تناقض عجیب این دو گزینه را تجسم کرد. حتی این مسئله در مورد طراحی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز صدق می‌کند و ذهن مصرف کنندگان را بر هم میریزد.

اما باید بدانید که از نظر بسیاری از طراحان برجسته جهان، طراحی‌های مدرن دارای ظرافت و تمرکز بسیار خاصی بوده و قابلیت ادغام با هر سبک و سلیقه‌ای را دارند. یعنی راه‌های زیادی برای از بین بردن تناقضی که در ذهن ما ایجاد می‌شود وجود دارد. مشخصه اصلی طراحی مردن، سبک بودن، ساده بودن خطوط و البته تمیزی تمامی المان‌ها است. بهتر است این گونه بیان کنیم که در ذات دکوراسیون به سبک مدرن، هر آن چیزی که برای یک اتاق نشیمن دنج نیاز دارد، وجود دارد. با ایجاد یک تعادل ساده، به راحتی می‌توانید سیستم خانه‌ی خود را به سمت یک فضای مدرن و یا حتی یک فضای کاملا کلاسیک سوق دهید.

ما  در سایت آریان فراز پرسام، انواع طراحی‌های داخلی را بررسی کرده‌ایم و حالا پس از تحقیقات بسیار بر روی ۲۳ اتاق نشیمن شیک، المان‌های خاص طراحی مدرن که روح و جان تازه‌ای به خانه‌ی شما می‌بخشند را پیدا کرده و در ادامه به همراه شما بررسی خواهیم کرد. آماده شوید تا اتاق نشیمن سنتی خود را به فضای شیک‌تر تبدیل کنید و یا به اتاق زیر شیروانی مدرن خود، تم‌های گرم و صمیمی را اضافه کنید تا به یک فضای نشیمن ایده‌آل تبدیل شود.

مبلمان شیک در اتاق نشیمن به سبک مدرن

طراحی مدرن در واقع یک رشته مینیمالیستی است که با متریال محکم و سایه‌ها و رنگ‌های خنثی و ملایم خود را نشان می‌دهد. بنابراین، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن یک اتاق نشیمن به سبک مدرن، تهیه مبلمان مدرن شیک است. به دنبال لوازمی باشید که از متریال ناهمگونی مانند فلز و چوب ساخته شده و خطوط مشخص و سختی در هر قسمتی از آن‌ها وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که در این نوع طراحی، به طور کامل از مبلمان سخت و مدرن استفاده نمی‌شود، در کنار آن‌ها مبلمان راحتی و گرم نیز به کار گرفته می‌شود تا هارمونی زیبا و دلپذیری ایجاد شود.

المان‌های بی‌ربط را بکار بگیرید.

یک کیسه بوکس را نمی‌توان در اکثر اتاق‌های نشیمن نصب کرد، اما در یک اتاق نشیمن به سبک مدرن، امکان قرار گیری آن وجود دارد.چرا؟ چون در طراحی مدرن، هر چیزی برای راحتی شما به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن استفاده می‌شوند و تمامی لوله‌ها، سیم‌ها و ستون‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند، اصلا محدودیتی وجود ندارد که باعث شود شما نتوانید دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی خود را در نشیمن خود قرار دهید.

حتی اگر می‌خواهید دکوراسیون مدرن را به سمت آشپزخانه هم ببرید، شیرآلات توکار را از نوع فلزهایی با زمختی بیشتر انتخاب کنید. شاید در بین کابینت‌های ملیح و لوکس شما کمی سخت به نظر برسد اما در نهایت یک سیستم یکپارچه در خانه شما ایجاد خواهد شد.

بر روی قفسه‌های فلزی سرمایه‌گذاری کنید.

قفسه‌هایی که با لوله ساخته شده‌اند در هر اتاق نشیمنی قابل استفاده بوده و یک سبک مدرن عالی را خواهند ساخت. شاید مردد باشید و یا دقیقا ندانید که قفسه‌های لوله‌ای به چه شکل هستند، شکی نداشته باشید و بدانید که این نوع قفسه دقیقا مطابق با اسم آن‌ها با لوله‌های فلزی ساخته شده‌اند. لوله‌هایی که برای اتصال شیرآلات بهداشتی به سیستم فاضلاب استفاده می‌شوند و انواع زانویی‌ها مناسب این سیستم‌ها هستند.  برای کسانی که نمی‌خواهند از المانی با این حجم از مدرن بودن استفاده کنند، بهتر است از قفسه‌های صیقلی‌تر، براق‌تر و با دوام‌تر استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، فضای خانه شما را نیز کارآمدتر خواهند کرد.

بازی با فضاهای پرت و اصطلاحا منفی

لازمه‌ی داشتن فضاهای مدرن و کارآمد، به طور کلی سقف‌های بلند و دیوارهای بزرگ می‌باشد. شاید نتوانید این ویژگی‌ها را در یک اتاق نشیمن جای دهید و برای شما چالش بزرگی باشد اما برای هر چالشی، چندین راه حل وجود دارد.

یکی از این راه‌حل‌ها این است که به جای پرکردن زمین از وسایل مختلف، تمرکز خود را روی چیدمان طبقاتی آن‌ها بگذارید و فضای خالی قسمت پایینی را حفظ کنید تا اتاق شما بزرگتر دیده شود. این راه به شما کمک می‌کند که به سبک کلاسیک با چاشنی مدرن نزدیک شوید که به خودی خود، یکی از بهترین طراحی‌ها است.

طراحی‌ها و یا نقاشی‌های مورد علاقه خود را به سبک مدرن نشان دهید.

هنر می‌تواند راهی عالی برای پر کردن فضای شما باشد. اگر در حال طراحی داخلی به سبک مدرن  هستید، می‌توانید از گرافیک‌های مناسب استفاده کنید. ژانر طراحی مخصوص خانه‌ی خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. وقتی می‌گوییم ژانر طراحی مخصوص، یعنی یک در قالب طراحی مدرن، آثار هنری را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده کنید. یعنی خطوط واضح، محکم و طرح‌های نسبتا تجاری را متناسب با فضا انتخاب کنید. برخی از هنرمندان، با استفاده از انواع لوله‌های به کار رفته در نصب شیرآلات ساختمانی، سیستم‌های نورپردازی مانند چراغ مطالعه و حتی چراغ دیواری را تولید کرده و به عنوان دکوری کاربردی معرفی می‌کنند.

نورپردازی‌های خود را از نوع روکار به سبک مدرن انتخاب کنید.

بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی مدرن، دارای سقف‌های ناتمام هستند که چراغ‌ها،سیم‌ها و تیرهای آن کاملا در معرض دید قرار گرفته‌اند. اگر سقف شما چنین ویژگی‌هایی ندارد، نگران نباشید، شما می‌توانید به راحتی ظاهر این سقف را با لوازم جانبی مثل سیستم نورپردازی، بسازید.

با استفاده از چراغ‌های فلاش، که از بخش سقف بیرون می‌آیند، نورپردازی را بیشتر کرده و از وسایلی با روکش لوله یا حتی چراغ‌های آویز بسیار بلند استفاده کنید.

منبع : “https://www.mydomaine.com/industrial-style-living-room-5188566”-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *