Table of Contents

نکات حیاتی که هنگام انتخاب سینک آشپزخانه باید توجه کنید.

چگونه سینک آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟

با کمک این راهنما ما به شما کمک می کنیم که چطور سینک متناسب با ابعاد آشپزخانه و شیرآلات بهداشتی خود بیابید و جانمایی صحیح را انجام دهید. اگر به تازگی در بازار به دنبال یافتن سینک جدید برای آشپزخانه خود رفته باشید، احتمالا دریافته اید که با گزینه های متنوعی رو به رو هستید. بنابراین راهنمای ما دقیقا چیزیست که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در حقیقت برای انتخاب صحیح به شش نکته باید توجه نمایید: جنس، نوع نصب، تنظیمات، عمق مخزن، ابعاد و موقعیت. ما قصد داریم هر بخش را بخوبی برایتان روشن سازیم. همچنین در سایت آریان فراز پرسام می توانید از آخرین نمونه های شیرآلات موجود در بازار دیدن نمایید.

جنس سینک ظرفشویی

برای ارزیابی جنس سینک ظرفشویی جهت انتخاب بهترین نمونه به عوامل زیادی باید توجه کنید. البته که پیش از هر چیز زیبایی و هماهنگی با شیرآلات بهداشتی و ساختمانی که انتخاب می کنید اهمیت بالایی دارد، اما توجه به نکاتی مثل بودجه، دوام و سهولت نظافت را هرگز نباید فراموش کنید.

جنس سینک ظرفشویی

اگر چه انتخاب بسیاری از کاربران در درجه اول فولاد ضد زنگ و نسوز می باشد اما گرانیت نیز این روزها در حال جا باز کردن در بازار می باشد. دلایل این امر، دوام بالا، سهولت نظافت و زیبایی سینک های گرانیتی می باشند. همچنین برای افرادی که به دنبال طراحی های متفاوت هستند جنس هایی نظیر مس، کوارتز، سنگ طبیعی و فولاد ضد زنگ رنگی نیز در بازار یافت می شود.

نوع نصب

انواع روش نصب که قصد انتخاب آن را دارید بستگی به عواملی مثل ابعاد کانتر،کابینت ها و شیرآلات بهداشتی دارد. در اینجا شما گزینه هایی مثل سینک های توکار، یکپارچه و جلوآمده را در اختیار خواهید داشت. در مورد نمونه اخیر روش نصب مشابه سینک توکار می باشد.

نوع نصب

مانند هر انتخاب دیگری، این مدل های نصب هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. طرح های توکار کاملا مناسب با هر بودجه ای هستند چرا که نصب بسیار ساده ای داشته و در کانترهای لمینیت ارزان قیمت هم جا می افتند. در صد فهرست قیمت تمام شده، سینک های یک پارچه هستند. زیرا معمولا این سینک ها مشابه جنس به کار رفته در کانترها انتخاب می شوند.

تنظیم سینک

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، تعداد مخزن ها یا سینک های مورد نیاز می باشد. مثلا اگر معمولا ظرف ها را با دست می شویید، احتمالا سینک های دوقلو یا سه قلو را بیشتر ترجیح خواهید داد. زیرا همانطور که می دانید داشتن فضای بزرگ تر برای شست و شو بسیار کاربردی تر هستند. بنابراین اگر بطور مداوم از سینک و شیرآلات بهداشتی استفاده می کنید، سینک های دوقلو بسیار برایتان مفید خواهند بود.

تنظیم سینک

اما همانطور که احتمالا آگاه هستید داشتن سینک های بیشتر به معنای لوله کشی بیشتر و در نتیجه بالا رفتن هزینه نصب خواهد بود. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید فضای آشپزخانه می باشد که برای مواجه نشدن با کمبود جا باید سینکی متناسب با ابعاد اتاق انتخاب نمایید. البته برای زیبایی بیشتر ما به شما خرید مایع ریز اتوماتیک را نیز توصیه می کنیم.

عمق مخزن

شاید فکر کنید که هر چقدر عمق مخزن سینک بیشتر باشد برای آشپزخانه مناسب تر خواهد بود، اما این موضوع چندان ضرورتی ندارد.

عمق مخزن

بطور مثال، اگر سینکی با عمق بسیار زیاد برگزینید، فضای کابینت بیشتری را اشغال خواهد کرد، به ویژه اگر قصد نصب زباله گیر نیز داشته باشید. همچنین سینک با عمق بسیار زیاد ممکن است اعضای خانه را جهت کار کردن با شیرآلات بهداشتی به ویژه اگر چندان قد بلند نباشند با مشکل مواجه سازد.

ابعاد سینک

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب سینک ظرفشویی باید توجه شود عرض آن می باشد. عرض سینک از چپ به راست اندازه گیری شده و اندازه معمول آن ۲۴ تا ۳۶ اینچ می باشد.

ابعاد سینک

سنجش ابعاد سینک باید کاملا مطابق بودجه شما باشد اما توجه به ابعا آشپزخانه و مکان قرار گیری سینک و شیرآلات ساختمانی نیز ضروریست. به بیان ساده تر سینک باید کاملا متناسب با فضا باشد.

موقعیت

درست مانند ملکی که خریداری می کنید، موقعیت یا محل قرارگیری سینک هم بسیار اهمیت دارد. بطور مثال، بعضی افراد دوست دارند هنگام ایستادن جلوی سینک ظرفشویی و استفاده از شیرآلات بهداشتی مناظر بیرون از پنجره قابل رویت باشند.

موقعیت

پس اگر قصد نصب سینک ظرفشویی را در زیر پنجره دارید، تلاش کنید تا موقعیت آن را هم مرکز با پنجره یا حداقل زیر یکی از لنگه های پنجره در نظر بگیرید. همچنین ماشین ظرفشویی نیز باید نزدیک به سینک بوده و درب آن هم کاملا بدون ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده باز شود.

منبع: https://www.houzz.com/magazine/6-things-to-consider-when-choosing-a-kitchen-sink-stsetivw-vs~144212804
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *