Table of Contents

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل

انتخاب فرش مناسب منزل باید چه طور انجام شود؟

درست در زیر پای ما، جایی که اصلا هم دور از چشم نیست، وجود یک فرش می‌تواند تمام دکوراسیون اتاق را متحول کند.در این بخش از توضیحات سایت آریان فراز پرسام، می‌خواهیم نکات مربوط به خرید فرش مناسب را بررسی کنیم، زیرا همراه با انتخاب کفپوش اتاق، باید تمرکزی بر روی انتخاب فرش نیز داشته باشید. برای اینکه نتیجه مطلوبی در مورد انتخاب فرش داشته باشید، باید توجه ویژه‌ای بر روی یادگیری سایز، رنگ و سبک فرش مناسب برای هر اتاق داشته باشید.

اصول انتخاب فرش

چه بخواهید کل اتاق نشیمن خود را از ابتدا دکور کنید و چه بخواهید یک تغییر کوچک در آن ایجاد کنید، می‌توانید از یک فرش زیبا و مناسب استفاده کنید. گفته می‌شود، یک فرش نامناسب می‌تواند تمام زحمات شما را برای دکوراسیون داخلی اتاق از بین ببرد. بنابراین دانستن اصول اولیه انتخاب فرش راهی مطمئن برای داشتن یک طراحی و فضای دلنشین و زیبا خواهد بود. المان‌هایی مانند فرش، لوستر و حتی شیرآلات بهداشتی همواره تاثیر غیرمستقیم اما بسیار زیادی روی دکوراسیون هر خانه‌ای دارند.

۱- سایزبندی هنگام انتخاب فرش مناسب :

اول از همه به خاطر داشته باشید که اندازه یک فرش از طرح آن بیشتر اهمیت دارد. یک فرش با اندازه نامناسب، تمام هنجارهای مبلمان شما را برهم میزند. نحوه انتخاب سایز فرش به چیدمان و اندازه منطقه مورد نظر و اتاق شما بستگی دارد. ریسک کردن در فضای بزرگ بهتر از این است که در فضاهای کوچک دچار ریسک شوید. سعی کنید سایز فرش را متعادل انتخاب کنید. این اندازه به عوامل زیادی بستگی دارد که در بررسی دیگر المان‌ها به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

۲- لایه‌ها را در نظر بگیرید :

گاهی اوقات ممکن است تصور درستی از اینکه آیا فرش انتخابی شما منجر به دنج شدن اتاق می‌شود یا نه نداشته باشید و نتوانید به طور مطمئن یک گزینه را انتخاب کنید. لایه‌بندی ماهرانه فرش می‌تواند راه‌حل مفیدی باشد. استفاده از یک جفت قالی علاوه‌بر اینکه گرما و راحتی بیشتری به زمین می‌بخشد، باعث ایجاد عمق بصری نیز می‌شود. این عمق بصری به دلیل الگوها، بافت‌ها و تغییر رنگ به وجود می‌آید.

۳- متریال و میزان دوام فرش را در نظر بگیرید :

از پشم گرفته تا نخ‌های ویسکوز و پلی استر، تنوع متریال در انتخاب فرش بسیار زیاد و گسترده است. ترکیب این متریال نیز بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود  فرش‌ها از نظر دوام، نرمی و پوسیدگی تنوع زیادی داشته باشند. همانطور که در ساخت شیرآلات توکار تنوع روکش‌ها و جنس بدنه بسیار زیاد است، در مورد فرش نیز چنین تنوعی وجود دارد. متریال مورد استفاده در بافت فرش عبارتند از:

3- متریال و میزان دوام فرش را در نظر بگیرید :

  • پشم
  • پنبه
  • ابریشم
  • جوت و سیزال
  • پوست
  • ویسکوز
  • مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن

فراتر از متریال، فرآیند تولید نیز در دوام فرش موثر است. به عنوان مثال، فرش‌های دستباف و ماشینی فرش‌هایی با بافت و محدوده قیمت بسیار متفاوتی دارند.

۴- میزان رفت و آمد در اتاق را در نظر بگیرید :

هرچه تردد در اتاق بیشتر باشد، فرش آن باید دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین، هنگام انتخاب باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید که قرار است چقدر از آن زیر پای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اتاق خواب یک منطقه کم تردد است که می‌توانید در آن از یک فرش ظریف استفاده کنید. از سوی دیگر، یک سالن نشیمن خانوادگی، شاهد فعالیت‌ها و جابجایی‌های زیادی خواهد بود. بنابراین یک فرش بادوام و راحت برای چنین فضایی لازم است.

انتخاب فرش مناسب برایی هر اتاق

با در نظر گرفتن اصول اولیه گفته شده در این بخش از وبلاگ سایت آریان فراز پرسام، می‌توانید تقریبا فرش هر منطقه را انتخاب کنید.

فرش هال

از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از مناطقی است که بیشترین فعالیت را اعضای خانواده در آن دارند، بهتر است فرش مقاومی برای آن انتخاب کنید و به راحتی تمیز شود. مورد دوم مخصوصا زمانی که در خانه شما کودک یا حیوان خانگی دارید بسیار حیاتی است. بنابراین بهتر است فرش هال شما از موادی مانند پشم یا مواد مصنوعی ساخته شده باشد.

فرش هال

فرش اتاق خواب

برخلاف سالن نشیمن، نحوه انتخاب فرش برای اتاق خواب به سبک ترجیحی شما بستگی دارد. اتاق‌های خواب معمولا فضاهایی آرام و کم تردد هستند. این بدان معناست که می‌توانید نمونه‌های ظریف و نازک  مانند ابریشم یا ویسکوز یا هر بافتی که روکش مخملی و پرزدار دارد را امتحان کنید. حتی فرش‌های پنبه‌ای را برای اتاق خواب کودکان خود انتخاب کنید زیرا قیمت مناسبی داشته و به راحتی تمیز می‌شوند.

فرش اتاق خواب

فرش آشپزخانه، راهرو و سرسرا

به دلیل فضای محدود کف آشپزخانه‌ها، راهروها و سرسراها، بهتر است از قالیچه‌ها بهره ببرید. این قالیچه‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند اما شکل غالب آن‌ها مستطیل است. تمام این فضاها پاخور زیادی دارند بنابراین باید یک قالیچه‌ی مقاوم برای آن‌ها انتخاب کنید. در نزدیکی محل نصب شیرآلات بهداشتی و ساختمانی حتما از پد فرش استفاده کنید تا قالیچه شما کف خانه لیز نخورد و جابجایی آنی نداشته باشد.

فرش آشپزخانه، راهرو و سرسرا

فرش سالن ناهار خوری

یک اتاق غذاخوری با فرش رسمی بسیار ایده‌آل است. علاوه بر این، راهی عالی برای جدا کردن منطقه غذاخوری از دیگر قسمت‌های خانه است. از آن‌جایی که این قسمت بسیار در معرض رفت و آمد قرار دارد، نحوه انتخاب فرش مناسب ان به بودجه و سبک مورد نظر شما بستگی دارد. بهتر است از فرش‌هایی که با نخ پشمی بافته شده‌اند استفاده کنید. اگر نمی‌توانید فرش پشمی تهیه کنید،  قالی با جنس جوت یا نخ مصنوعی را تهیه کنید و مطمئن باشید به اندازه قالی پشمی کاربرد خواهد داشت.

فرش سالن ناهار خوری

منبع : https://www.decorilla.com/online-decorating/how-to-choose-a-rug/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *