Table of Contents

بهترین رنگ برای شیرالات

همیشه انتخاب رنگ وسایل مختلف در کنار یکدیگر یکی از اصلی‌ترین موارد در طراحی دکوراسیون محسوب می‌شود. برای مثال انتخاب بهترین رنگ برای شیرآلات نیز یکی از همین اصولی است که در طراحی دکوراسیون یک محیط تاثیر بسیاری دارد و نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد. در ادامه شما را بیشتر با انواع رنگ‌های مناسب شیرآلات آشنا می‌کنیم.

بر چه اساسی رنگ شیرآلات را انتخاب کنیم؟

یکی از سوال‌های مهمی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند این است که کدام رنگ شیرآلات را انتخاب کنیم؟ زیرا انتخاب رنگ شیرآلات بر روی نوع دکوراسیون، کیفیت طراحی و البته زیبایی محیط آنها تاثیر بسیاری دارد.

بنابراین باید با توجه به نکات مهم و قابل توجهی، بهترین رنگ برای شیرآلات توکار و روکار  را انتخاب کنیم. در ادامه این بخش اصلی‌ترین نکات که باید به هنگام انتخاب رنگ شیرآلات مورد توجه قرار دهید را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم.

انتخاب رنگ شیرالات با توجه به دکوراسیون خانه

انتخاب رنگ شیرالات با توجه به دکوراسیون خان

در صورتی که شیرآلات منتخب شما با دکوراسیون و طراحی منزل یا محیط کارتان هم‌خوانی نداشته باشد، به طور حتم از زیبایی محیط شما کاسته می‌شود. به طور کلی شما باید با توجه به نوع سبک طراحی داخلی منزل یا محیط کار خود یکی از بهترین رنگ‌های شیرآلات را انتخاب و خریداری کنید.

گاهی رنگ‌های روشن با محیط شما سازگار است در صورتی که طی برخی دیگر از موارد بهترین انتخاب شما رنگ‌های تیره خواهد بود.

انتخاب رنگ شیرالات با توجه به محل کاربری

در حال حاضر با توسعه انواع رنگ‌های شیرآلات بسیاری از افراد برایشان سوال است که برای شیر آلات چه رنگی را انتخاب کنیم؟ باید با توجه به محیطی که شیرآلات را در آن نصب می‌کنید، رنگی را مورد نظر قرار دهید.

برای مثال در یک دفتر کار شما نمی‌توانید از رنگ‌های روشن و عجیب استفاده کنید، بلکه باید از رنگ‌های مدرن و کلاسیک همانند استیل یا سفید استفاده کنید.

میزان لک پذیری رنگ شیرالات

لک پذیری رنگ شیرالات

یکی دیگر از مسائلی که به هنگام انتخاب رنگ مناسب برای شیرآلات باید در نظر بگیرید، درصد لک‌پذیری رنگ مورد نظر خود است. بنابراین باید با توجه به وقت خود برای پاک کردن لکه‌های شیرآلات یکی از بهترین رنگ‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

برای مثال رنگ سفید شیرآلات کمتر لکه‌ها را نشان می‌دهد بنابراین لازم نیست وقت زیادی را برای تمیزی کردن این نوع شیرآلات صرف کنید. در صورتی که برخی دیگر از رنگ‌ها خیلی سریع لک می‌شوند و تمیز کردن آنها وقت زیادی نیاز دارد.

انتخاب رنگ شیرالات با توجه به دوام آبکاری

در نهایت برای انتخاب رنگ شیرآلات مورد نظر خود باید به درصد دوام آبکاری آن نیز توجه داشته باشید زیرا برخی رنگ‌ها دوام بالایی دارند و خیلی دیر خراب می‌شوند در حالی که برخی دیگر از این شیرآلات عمر کوتاهی دارند و ممکن است خیلی سریع خراب شوند.

انواع رنگ شیرآلات

شیرآلات نیز همانند سایر وسایل در انواع رنگ‌ها تولید و عرضه می‌شوند بنابراین خریداران نهایی می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی خود و با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا ذکر شد، بهترین رنگ برای شیرآلات متناسب با سلیقه، بودجه و نوع کاربری محیط مورد نظرشان انتخاب و خریداری کنند. در بخش‌های بعدی انواع رنگ شیرآلات را به طور خلاصه به شما معرفی می‌کنیم.

شیرآلات سفید رنگ

شیرالات سفید

در هر محیط و با هر طراحی می‌توان از رنگ سفید استفاده کرد زیرا این رنگ جزء رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود که با هر سبک و دکوری متناسب خواهد بود. البته در بیشتر محیط‌های مدرن و کلاسیک از شیرآلات سفید رنگ استفاده می‌کنند.

شیرالات سفید طلایی

شیرالات سفید طلایی

در صورتی که محیط مورد نظر شما بسیار لاکچری و لوکس است، توصیه می‌کنیم شیرآلات سفید طلایی را در آن به کار برید. زیرا این نوع شیرآلات متناسب با سلیقه افراد خاص پسند خواهد بود و برای همه محیط‌های کاربری ایده خوبی نیست بلکه تنها برای برخی محیط‌ها با دکوراسیون شیک انتخاب خوبی خواهد بود.

شیرآلات طلایی

شیرالات طلایی

شیرآلات طلایی با اینکه جلوه و نمایی بسیار خاص به محیط انتقال می‌دهند اما به راحتی با سایر وسایل محیط ست نمی‌شوند و حتی امکان دارد بیش از حد در یک محیط جلب توجه کنند. از این رو باید با توجه به سایر وسایل حاضر در محیط مورد نظر و نوع دکوراسیون آن محیط رنگ طلایی را برای آن انتخاب کنید یا اینکه بیخیال این رنگ بسیار لوکس و شیک شوید.

شیرآلات طلایی مات

شیرالات طلایی مات

توجه داشته باشید اگر محیط مورد نظر شما شیک و لوکس است و رنگ طلایی می‌تواند گزینه مناسبی برای آن باشد اما به دلیل لک‌پذیری بیش از حد این رنگ از خرید شیرآلات طلایی منصرف شده‌اید، توصیه می‌کنیم شیرآلات طلایی مات را انتخاب کنید زیرا این شیرآلات نه تنها لکه‌ها را نشان نمی‌دهند بلکه خط و خش‌های روی آنها نیز خیلی واضح نخواهد بود.

شیرآلات رزگلد

شیرالات رزگلد

شیرآلات رزگلد نیز یکی دیگر از بهترین رنگ‌ها برای محیط‌های لوکس و لاکچری است زیرا بهترین جلوه را به محیط تزریق می‌کند و باعث جلب توجه می‌شود. اگر محیط مورد نظر شما نمایی لوکس و زیبا دارد، توصیه می‌کنیم از شیرآلات رزگلد استفاده کنید. مطمئن باشید با انتخاب این رنگ هرگز پشیمان خواهید شد.

شیرآلات کروم براق

شیرالات کروم براق

به طور معمول شیرآلات کروم بهترین رنگ برای هر محیطی به حساب می‌آیند زیرا رنگ کروم با هر محیط و طراحی دکوراسیونی هم‌خوانی دارد و باعث زیبایی بیشتر محیط می‌شود.

فرقی ندارد محیط مورد نظر شما شیک است یا به سبکی مدرن آن را طراحی کرده‌اید، در هر حال رنگ کروم مناسب‌ترین رنگ برای شیرآلات هر محیطی به حساب می‌آید. در ضمن شما می‌توانید از شیرآلات کروم مات یا براق برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید زیرا این نوع از شیرآلات زیبایی یکسانی دارند.

شیرآلات کروم مات

شیرآلات کروم مات

به نظر شما کدام ست شیرآلات کروم برای محیط مورد نظرتان بهتر است؟ از آنجایی که این رنگ از شیرآلات یکی از رایج‌ترین و بهترین رنگ‌ها برای شیرآلات به شمار می‌آید، شما می‌توانید از شیرآلات کروم مات در هر محیطی استفاده کنید. البته به هر حال باید با توجه به رنگ و طرح سایر وسایل درون دکوراسیون محیط مورد نظر خود بهترین رنگ را در نظر بگیرید.

شیرآلات رنگ مشکی

شیرآلات مشکی

یکی از خاص‌ترین رنگ‌ها برای شیرآلات رنگ مشکی است زیرا هر کسی این رنگ را نمی‌پسندد و همچنین رنگ مشکی با هر محیطی سازگار نخواهد بود. بدین ترتیب اگر این رنگ را برای شیرآلات خود در نظر دارید، باید محیط شما با رنگ‌های تیره و البته مدرن سازگاری داشته باشد. به طور کلی شیرآلات مشکی رنگ جزء شیرآلات کاربردی و پرطرفدار به حساب نمی‌آیند.

شیرآلات رنگی و فانتزی

شیرآلات رنگی و فانتزی

در حال حاضر با توسعه علم و فناوری تولید شیرآلات شما می‌توانید با انواع رنگ‌ها روبرو شوید که بسیار خاص و فانتزی هستند. به طور معمول شیرآلات رنگی و فانتزی در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که می‌توانند رنگ‌های شاد و روشن را در خود جای دهند.

فراموش نکنید این نوع از رنگ‌ها شاید جزء بهترین رنگ‌های شیرآلات محسوب نشوند زیرا ممکن است با سایر وسایل درون یک محیط سازگاری خوبی نداشته باشند و حتی با گذر زمان شما را دلزده کنند.

شیرآلات برنزی

شیرآلات برنزی

در نهایت یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها برای شیرآلات منازل یا محیط‌های کاری مختلف، شیرآلات برنزی است. به خاطر داشته باشید شیرآلات برنزی نسبت به سایر شیرآلات از کیفیت و دوام بیشتر برخوردار هستند. بنابراین خیلی زود خراب نمی‌شوند و نمی‌توان آنها دوام و آبکاری خوب آنها را نادیده گرفت.

ما سعی داشتیم با بیان رنگ‌های مختلف و متناسب برای شیرآلات به این سوال شما که شیرالات چه رنگی بخرم پاسخ درستی بدهیم یا به شما کمک کنیم بهترین رنگ را برای شیرآلات منزل یا محیط کار خود انتخاب و خریداری کنید.

عوامل تأثیرگذار در دوام رنگ شیرآلات

به هنگام خرید شیرالات و انتخاب بهترین رنگ برای شیرآلات نه تنها باید به سازگاری رنگ شیرآلات مورد نظر خود با سایر بخش‌های محیط منتخب توجه داشته باشید بلکه باید کیفیت تولید و دوام شیرآلات منتخبتان را در نظر بگیرید.

برای اینکه از دوام هر یک از شیرآلات رنگی متفاوت مطمئن شوید، باید عوامل تاثیرگذار بر روی دوام رنگ شیرآلات را مورد توجه خود قرار دهید تا در پایان رنگی متناسب با محیط مورد نظر و همچنین شیرآلاتی با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید.

آبکاری

دوام رنگ شیرالات

با توجه به نوع رنگی که شما انتخاب می‌کنید، مشخص می‌شود شیرآلات منتخب شما آبکاری متفاوتی دارند. به طور معمول تولیدکنندگان شیرآلات از ۴ روش مختلف برای آبکاری شیرآلات رنگی استفاده می‌کنند. این ۴ روش آبکاری عبارت هستند از:

  • آبکاری کروم
  • آبکاری الکترواستاتیک
  • آبکاری پی وی دی
  • آبکاری فورتیک

به خاطر داشته باشید هر یک این روش‌های آبکاری برای یکی از رنگ‌های شیرآلات مناسب خواهد بود. برای مثال همان‌طور که از رنگ شیرآلات کروم مشخص است، برای آبکاری این شیرآلات از روش کروم استفاده می‌شود. در حالی که شیرآلات رنگی و فانتزی به روش الکترواستاتیک آبکاری می‌شوند.

در ضمن هر چه دوام و آبکاری این شیرآلات بیشتر باشد، قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب شما باید با توجه به بودجه خود بهترین رنگ شیرآلات را انتخاب و خریداری کنید که دوام و کیفیت کافی را داشته باشد.

جنس

بهترین جنس شیرالات

یکی از مسائل مهمی که در دوام و کیفیت رنگ شیرآلات تاثیرگذار است، جنس آنها خواهد بود. هر چه جنس این شیرآلات خاص‌تر و بهتر باشد به طور حتم دوام رنگ آنها نیز بیشتر خواهد بود.

برای مثال بهترین جنس برای انواع شیرآلات استیل است البته که از جنس‌های دیگری همانند برنج نیز برای تولید این شیرآلات استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید، شیرآلات برنجی از سایر شیرآلات گران‌تر هستند زیرا از جنس خاصی تهیه و تولید می‌شوند.

در برخی دیگر از شیرآلات نیز از سرب استفاده می‌کنند که نسبت به برنج و استیل از کیفیت پایین‌تری برخوردار خواهد بود. به هر حال این شما هستید که با توجه به بودجه، سلیقه و سایر وسایل حاضر در محیط مورد نظرتان بهترین جنس و رنگ شیرآلات را انتخاب و خریداری می‌کنید.

نکاتی در زمینه انتخاب شیرآلات رنگی

در بخش‌های قبلی توضیح دادیم که چگونه بهترین رنگ برای شیرآلات را انتخاب و خریداری کنید. شما باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید تا در نهایت بهترین رنگ برای شیرآلات را بیابید.

از آنجایی که علاوه بر رنگ، کیفیت شیرآلات نیز مسئله بسیار مهمی است، شما به هنگام نهایی کردن خرید خود باید شیرآلات رنگی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را دارند و با محیط شما سازگار هستند.

علاوه بر این، هر چه کیفیت رنگ، جنس، آبکاری و دوام این شیرآلات بیشتر باشد قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین باید با توجه به بودجه‌ای که در دست دارید بهترین رنگ برای شیرآلات را انتخاب و خریداری کنید. البته شاید شیرآلات با کیفیت و مرغوب گران باشند اما عمر طولانی دارند و از این بابت به نفع شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *