Table of Contents

جامع ترین راهنمای خرید بهترین شیر توالت

 

خرید یک شیر توالت با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب محصولی با عمر طولانی و کارایی بالا، بسیاری از هزینه‌های مربوط به تعمیرات یا تعویض را از زندگی شما حذف خواهد کرد. به جز کیفیت، زیبایی این محصولات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود فضایی که در آن قرار می‌گیرد، زیباتر به نظر برسد. این مطلب کاملترین راهنمای خرید شیر توالت و کلیه نکاتی است که برای انتخاب بهترین محصول باید در نظر بگیرید.

بهترین شیر توالت

بهترین شیر توالت‌هایی که در بازار موجودند، معمولا دارای بدنه‌ای از آلیاژ برنج با کمتر از ۲.۵ درصد سرب هستند که مقاومت بالایی در برابر آب از خود نشان می‌دهند. همچنین، بدنه ضدزنگ این محصولات باید بتواند حتی پس از سال‌ها استفاده هم همچنان کیفیت و رنگ اصلی خود را حفظ کند. در نهایت نیز بهترین شیر توالت، محصولی است که با اکسسوری سرویس بهداشتی هم هماهنگ باشد.

ویژگی های شیر توالت مناسب

در راهنمای خرید شیر توالت توجه به ویژگی‌های خوب یک شیر توالت، علاوه بر عملکرد مناسبی که دارد، تأثیر زیادی در دکوراسیون و زیبایی سرویس بهداشتی هم دارد. در انتخاب شیر توالت مناسب، باید به ویژگی‌هایی مانند گارانتی، دوام، زیبایی و کیفیت هم توجه کنید. علاوه بر این، بسته به سلیقه شخص، نوع شیر توالت هم قابلیت تغییر دارد، مثلاً می‌توان از شیر اهرمی یا شیر توکار به عنوان شیر توالت استفاده کرد.

انواع شیر دستشویی

شیر توالت با تنوع زیادی در بازار موجود بوده و هر کدام با اسامی خاصی شناخته می‌شوند. در این قسمت از مقاله راهنمای خرید شیر توالت می‌خواهیم با مدل‌های مختلف این محصولات آشنا شویم:

  • شیر توالت قدیمی تک قلو: شیرهای قدیمی در سرویس‌های بهداشتی هستند که هنوز هم در خارج از ساختمان استفاده می‌شوند، اما در مناطق شهری کمتر رواج دارند. این شیرها به دلایلی، در مکان‌هایی که تنها یک لوله آب سرد وجود دارد، استفاده می‌شوند.
  • شیر توالت کلاسیک: شیرهای روشویی کلاسیک دارای دو دسته و دو سر برنجی هستند که به طور جداگانه میزان آب سرد و گرم را تنظیم می‌کنند. سرویس و نگهداری از این شیرها بسیار آسان بوده و معمولاً با تعویض واشر یا مهره برنجی می‌توان مشکل چکه آب آن را حل کرد. این شیرها از لحاظ عملکردی نیز بسیار مناسب هستند.
  • شیر توالت اهرمی: شیرآلات اهرمی توالت با دسته‌ای قابل حرکت به چپ و راست و بالا و پایین، فشار و دمای آب را کنترل می‌کنند. این محصولات دوام و کیفیت بالاتری نسبت به مدل‌های کلاسیک دارند. همچنین کارتریج آنها کمتر نیاز به تعویض و تعمیر پیدا می‌کند. قیمت شیرهای اهرمی توالت بسیار متنوع است و بنابراین هر فردی با هر بودجه‌ای می‌تواند آنها را انتخاب کند.
  • شیر توالت توکار: شیرهای توکار با ظاهری مدرن و زیبا، در محیط مورد نظر شما قرار می‌گیرند و البته قسمت‌های بیرونی آنها به راحتی قابل تمیز شدن است. اتصالات و لوازم جانبی این مدل شیرآلات، مانند کارتریج‌ها و هسته‌ها، درون دیوار قرار گرفته و قابل مشاهده نیستند. نصب آنها نیز کمی مشکل‌تر است و در زمان تعمیرات، دسترسی به قسمت‌های داخلی آنها کمی پیچیده می‌شود.

مقایسه شیر توالت روکار و توکار

شیرآلات توکار و شیرتوالت روکار از مناظر مختلفی با هم تفاوت دارند. در مدل‌های توکار فقط اهرم‌های آب سرد و گرم قابل مشاهده است، در حالی که در شیرآلات روکار تمام اتصالات قابل دسترس هستند. نصب شیرآلات توکار کمی سخت‌تر بوده و نیازمند فضای خالی در دیوار است. در حالی که شیرآلات روکار بعد از اتمام ساختمان نصب می‌شوند. در ادامه برخی از مزایا و معایب این محصولات را با می‌توانید ببینید:

شیرآلات روکارشیرآلات توکار
مزایامعایبمزایامعایب
عدم نیاز به متخصص برای نصبتنوع کمترمصرف آب کمنیاز به دیوار مناسب برای نصب
نصب آسان و سریعظاهر لوکس کمترمناسب سرویس بهداشتی کوچکزمان و هزینه نصب بالا
زمان و هزینه نصب کمنامناسب برای اماکن عمومیقابلیت تمیز شدن آساناحتمال حمع شدن رسوبات
قیمت مناسبمصرف آب بالاظاهر زیبا و ماندگاری بالاافت فشار در حمام
قابل دسترساحتمال پوسیدگی و زنگ‌ زدگی نیاز به نیروی متخصص برای نصب
   تعمیر دشوار و نیاز به تخریب دیوار

بهترین شیر دستشویی ارزان

شیرآلات توالت دارای مدل‌ها و طرح‌های متنوعی هستند. بهترین محصول در این میان آنهایی هستند که علاوه بر تناسب با بودجه شما، بتوانند کارایی لازم را هم داشته باشند. به علاوه، بهترین شیر توالت باید بدون موج‌زدگی در سطحش تولید شود، یعنی هیچ فرو فرفتگی یا برآمدگی روی آن مشاهده نشود. همچنین برند تولید کننده این محصولات نیز در بهترین بودن یا نبودن آن موثر است.

بهترین جنس شیر توالت کدام است؟

در بازار امروزه شیرآلات توالت با جنس‌ها و آبکاری‌های متنوعی موجود هستند. برای تولید بهترین شیر توالت، از بدنه آلیاژ برنج کم سرب استفاده می‌شود و شاید در ظاهر کمی پلاستیک نیز در ساختار آنها مشاهده شود. البته جنس‌های دیگری هم در بازار موجود هستند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید اما قبل از خرید باید از کیفیتشان مطمئن شوید.

برندهای مطرح تولید شیر دستشویی

بهترین برند شیرآلات روکار را می‌توان در دو دسته برندهای ایرانی و خارجی قرار داد. در برندهای ایرانی، شودر، راسان، کی‌دبلیوسی (KWC)، قهرمان و کلار به عنوان برترین مارک‌ها شناخته شده‌اند و در برندهای خارجی، نوبیلی، الپس، ویسن تین، گروهه، امریکن استاندارد، دلتا و آرمانی بهترین محصولات را به بازار ارائه داده‌اند. این کمپانی‌ها به دلیل طراحی و تولید شیرآلات روکار با کیفیت و مطلوب شناخته می‌شوند.

نکات مهمی که  قبل از خرید شیر توالت باید در نظر گرفت؟

اگر شما هم قصد خرید شیر توالت را دارید، باید حتما چند نکته را در موردشان در نظر بگیرید:

نوع شیرآلات

اولین مرحله شناخت نوع این شیرهاست. در بازار مدل‌های مختلفی از شیرآلات وجود دارد که با اسامی شیرهای کارتریجی سرامیکی، شیرهای گلوله‌ای، شیرهای فشاری و مواردی که در بالا هم به آنها اشاره شد، شناخته می‌شوند.

جنس بدنه

جنس بدنهٔ شیرآلات نیز یکی از عوامل اصلی برای انتخاب آن‌ها است. جنس‌های مختلف برنج، استیل، سرامیک و پلاستیک در بازار وجود دارند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. شیرآلات برنجی از آلیاژ برنج تشکیل شده و دارای انعطاف‌پذیری، مقاومت و طول عمر بالا هستند. شیرآلات استیلی از فولاد ضدزنگ ساخته شده و مقاومت و طول عمر بیشتری دارند، اما قیمت بالاتری نیز دارند. شیرآلات سرامیکی هم طرح‌های زیبایی داشته ولی آسیب‌پذیری بالاتر و قیمت بیشتری را نسبت به فلزات دارند. شیرآلات پلاستیکی معمولا ارزان قیمت هستند، اما ضعف‌های زیادی دارند و تأثیر منفی بر روی سلامتی انسان و طول عمر کلی شیرآلات دارند.

اندازه

در خرید شیر ظرفشویی مناسب باید به اندازهٔ سینک و نوع خروجی آب توجه کرده و ارتفاع و عمق فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید.

کلام آخر…

در این مقاله، ویژگی‌های مهم شیرآلات را بررسی کردیم تا قبل از خرید، آن‌ها را در نظر بگیرید. شیرآلات عضوی از منزل هستند که به صورت روزانه با آنها سر و کار داریم، پس با انتخاب مناسبشان می‌توانید محصولی با کیفیت و عملکرد خوب را دریافت کرده و نیاز به تعویض مکرر آن‌ها نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *