Table of Contents

راهنمای خرید بهترین شیر حمام

 

برای خرید بهترین شیر حمام، باید حتما به موارد مختلفی از جمله جنس، طراحی ظاهری، نوع عملکرد، دوام، برند و … توجه داشته باشید. از آن جایی که شیرآلات حمام، پیوسته مورد استفاده قرار دارند، دقت به کیفیت، در عملکرد و کارایی آن‌ها، تاثیر زیادی خواهد داشت. در بازار امروز، تنوع بالایی از انواع شیر حمام را داریم و انتخاب از میان آن‌ها کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به راهنمای خرید شیرآلات حمام، بیندازیم.

چگونه بهترین شیرآلات حمام را بخریم؟

برای خرید بهترین شیر حمام، باید به موارد مختلفی بپردازید. شاید پیش از هر چیزی لازم باشد که میزان بودجه خود را مشخص کنید. با تعیین کردن سطح بودجه، یک‌راست به سراغ محصولاتی خواهید رفت که با عدد بودجه شما، تناسب دارند.

پس از آن، حتما دکوراسیون حمام را در نظر بگیرید و شیرآلاتی انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون حمام، سازگاری و مطابقت داشته باشد. در گام بعدی، پرداختن به طراحی شیرآلات حمام، کیفیت و … اهمیت دارند.

انواع شیرآلات حمام

به طور کلی انواع شیرآلات حمام، به دو گروه بزرگ توکار و روکار، تقسیم می‌شوند. اما اگر بخواهیم به لحاظ نوع عملکرد و مدل، شیرآلات حمام را بررسی کنیم، گروه‌های زیر بیش از سایرین، جلب توجه می‌کنند:

  • شیرآلات حمام توکار: این شیرآلات توکار، به لحاظ زیبایی ظاهری، بسیار جذاب هستند. همان طور که می‌توان از لفظ “توکار” حدس زد، نوع لوله کشی در استفاده از این شیرآلات حمام، به شکلی است که لوله‎ها در دیوار پنهان شده و تنها خود شیر، به دیوار متصل دیده می‌شود. زیبایی و نظم بالایی که شیرآلات حمام توکار، به وجود می‌آورند، قابل توجه هستند. البته نصب این نوع شیرآلات، در مقایسه با مدل‌های روکار، هزینه و زحمت بیشتری را به همراه داشته و در صورت بروز مشکل در لوله‌‌ها، تعمیرات سخت‌تر خواهد بود.
  • شیرآلات حمام روکار: این نوع شیرها، با لوله کشی روکار همراه بوده و به لحاظ هزینه نصب و شرایط تعمیرات نیز، ارزان‌تر هستند. البته از بعد زیبایی و ظرافت دکوراسیون داخلی حمام، شیر حمام روکار، سطح زیبایی و جلوه پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های توکار دارند.
  • شیرآلات حمام دوپایه: این مدل شیرآلات، خود به دو گروه دو اهرم و تک اهرمی، تقسیم می‌شوند. دو پایه بودن نیز در شکل ظاهری، این نوع شیر حمام، با دو پایه به دیوار، وصل می‌شود. به لحاظ قیمتی شیرآلات حمام دو پایه، قیمت مناسبی دارند و خروجی و دمای آب نیز از طریق آن، به راحتی کنترل خواهد شد.
  • شیرآلات حمام سه پایه: این نوع شیرآلات، از سه قطعه تشکیل شده که باید به صورت جداگانه به دیوار حمام، وصل شوند. با این شیرآلات، کنترل آب سرد و گرم به راحتی انجام شده و یک اهرم، شلنگ و سردوش نیز به آن‌ها وصل می‌شود.
  • شیرآلات حمام پایه بلند: یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین انواع شیرآلات، مدل‌های پایه بلند هستند. البته این نوع شیرها، قیمت بیشتری نیز دارد. در شیرآلات حمام پایه بلند، آب از کف حمام به مجرای شیر وارد شده و از سردوش، بیرون می‌ریزد.
  • شیر حمام ترموستاتیک: این نوع شیر حمام، برای تنظیم دمای ثابت آب، یکی از بهترین‌ها، به حساب می‌آید. با استفاده از این نوع شیر حمام، به راحتی می‌توانید قبل از دوش گرفتن، دمای آب را تنظیم کرده و خیالتان راحت باشد که تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.
  • شیرآلات حمام دیجیتال: به جز مورد قبلی، شیرآلات حمام دیجیتال، از جدیدترین تکنولوژی بهره برده‌اند. در این نوع شیرآلات، با یک صفحه نمایش روبرو هستیم که تنظیم فشار و دمای آب، از طریق آن، انجام می‌شود. این نوع شیرآلات حمام، از ردیف قیمتی بسیار بالایی در مقایسه با دیگر محصولات بازار، برخوردار هستند.

انواع شیرآلات حمام

انتخاب بهترین شیرآلات حمام بر اساس جنس

تا اینجای راهنمای خرید شیرآلات حمام، انواع شیرهای حمامی را دیدیم. اما شیرهای حمام را می‌توان بر اساس موادی که از آن ساخته شده‌اند نیز طبقه‌بندی کرد. برخی از رایج‌ترین موادی که برای ساخت شیرآلات حمام استفاده می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • کروم: کروم یک ماده محبوب برای شیرهای حمام است، زیرا دوام بالایی دارد و به راحتی تمیز و براق می‌شود.
  • فولاد ضدزنگ: فولاد ضدزنگ، یکی دیگر از مواد بادوامی است که در برابر خوردگی و کدر شدن مقاوم بوده و برای ساخت شیرآلات حمام، استفاده می‌شود. این فلز، ظاهری شیک و مدرن دارد و معمولا با دکوراسیون حمام‌های امروزی، جور درمی‌آید.
  • برنج: برنج یک ماده کلاسیک برای شیرهای حمام است که از قرن‌ها پیش کاربرد داشته و رنگی گرم و طلایی دارد که به هر حمامی، ظرافت و زیبایی می‌بخشد.
  • نیکل: نیکل، یک ماده بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است که ظاهری کمی تیره‌تر از کروم دارد. در حمام‌هایی که دکوراسیون سنتی دارند، استفاده از شیرآلات با جنس نیکل، مناسب به نظر می‌رسد.
  • برنز: برنز ماده‌ای گرم و خاکی است که ظاهری روستایی و آنتیک دارد. اغلب در حمام‌هایی با طراحی طبیعی، استفاده می‌شود.
  • سرامیک: سرامیک ماده‌ای غیرفلزی است که اغلب برای دستگیره‌های شیرآلات حمام، استفاده می‌شود. سرامیک بادوام است و به راحتی و در رنگ‌ و طرح‌های مختلف تولید می‌شود.

شیرآلات حمام از نظر رنگ‌بندی

شیرآلات حمام از لحاظ رنگ بندی نیز تنوع قابل توجهی دارند. امروزه شما می‌توانید شیرآلات حمام را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، کروم، قرمز، سیاه، سفید و … انتخاب و خریداری کنید. بدیهی است که برای انتخاب بهترین رنگ شیرآلات حمام، باید به سبک دکوراسیون داخلی حمام توجه داشته باشید.

شیرآلات حمام از نظر رنگ‌بندی

کیفیت و دوام شیر حمام

برای آن که شیر حمام، کیفیت و دوام لازم را داشته باشد، باید حتما در انتخاب برند و جنس ساخت محصول، دقت کافی را به خرج دهید. اگر جنس بدنه شیر، قوی بوده و طراحی آن نیز مناسب باشد، می‌توان انتظار طول عمری بالا از این محصول داشته و با کمی تمیزکاری ساده نیز جلای اولیه خود را به دست بیاورد. از این روی حتما پیش از تصمیم گرفتن برای خرید قطعی یک ست شیرآلات حمام، نسبت به جنس ساخت، طراحی و همین طور برند سازنده، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

طراحی و ظاهر شیرآلات حمام

به لحاظ طراحی و ظاهر شیرآلات حمام، تنوع گسترده‌ای داریم. به واقع زمانی که به دنبال محصولات مختلف در این گروه کالایی باشیم، از نظر شکل ظاهری، آن قدر تنوع وجود دارد که برای انتخاب یکی از میان آن‌ها، گیج خواهید شد. برخی از مدل‌ها، شمایلی سنتی داشته و برخی دیگر کاملا مدرن و امروزی هستند. شیرآلات حمام کلاسیک، فانتزی و … نیز در این گروه جای دارند.

ارتفاع شیرآلات حمام

انواع شیرهای حمام، به لحاظ ارتفاع نیز دارای تنوع هستند. البته در این خصوص از یک سری استانداردها پیروی شده است، اما به هر صورت شما می‌توانید شیرآلات حمام را با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی حمام، با ارتفاع مناسب انتخاب کنید.

ارتفاع شیرآلات حمام

تعمیر و نگهداری شیر دوش

برای آن که بتوانید از شیر دوش حمام، برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید؛ لازم است که نگهداری آن را نیز به صورت اصولی انجام دهید. در صورتی که مشاهده کردید شیر دوش حمام، چکه کرده و نشتی دارد، احتمالا آب بندی آن دچار مشکل شده و شاید کافی باشد که یک بار شیر باز شده و مجدد به خوبی آب بندی شود.

همین طور مشکلاتی چون عدم تنظیم آب به درستی، ممکن است مربوط به خرابی سوپاپ شیر باشد و باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن، اقدام شود.

انواع علم دوش

علم دوش در مدل‌های تک کاره ثابت یا متحرک عرضه شده‌اند. همین طور شما می‌توانید علم دوش دو کاره ثابت و دستی را انتخاب کنید که به این صورت دو خروجی آب متمایز در اختیار خواهید داشت. معمولا علم دوش دو منظوره، ترجیح داده می‌شود. به این شکل یک دوش اصلی ثابت دارید و یک دوش دستی دیگر نیز به صورت متحرک کنار آن، قرار داده شده است.

قیمت شیرآلات حمام

قیمت شیرآلات حمام نیز با توجه به نوع طراحی و جنس ساخت، برند و همین طور رنگ تعیین می‌شود. قطعا شما می‌توانید با سطوح مختلف بودجه‌ای، بهترین انتخاب در این گروه محصولات را داشته باشید.

گارانتی شیرآلات حمام

در صورتی که خرید شیرآلات حمام را از برندهای معتبر موجود در بازار انجام دهید، محصولات دارای گارانتی بوده و خیالتان از این طریق، راحت خواهد بود. البته معمولا محصولاتی از این گروه که دارای گارانتی هستند، کیفیت ساخت خوبی داشته و در خصوص آن‌ها کمتر با مشکل، روبرو خواهید شد.

نتیجه گیری نهایی در مورد راهنمای خرید شیرآلات حمام

همان طور که در بالا مشاهده کردید، برای خرید بهترین شیر حمام، باید به موارد مختلفی چون نوع طراحی و کارکرد، جنس، رنگ، برند، دوام، قیمت و … پرداخته شود. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توان بهترین انتخاب را داشت و از کارایی عالی شیرآلات حمام، لذت برد. شما چه نوع شیر حمامی را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *