Table of Contents

 

شیر روشویی پایه بلند، با ارتفاع بیشتر نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار، جزء محبوب‌ترین انواع شیرهای روشویی است و در کنار سینک‌های کاسه‌ای نصب می‌شود. قیمت این محصول بسیار متنوع بوده و شامل انواع مدل‌های ارزان قیمت تا لوکس و گران قیمت است. این مدل از شیر روشویی برای مکان‌های خاصی مناسب است که ارتفاع‌شان با اندازه پایه این محصولات تناسب داشته باشد. در غیر این صورت احتمالا کارایی لازم را نخواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مزایای شیر روشویی پایه بلند و بررسی انواع آنها بپردازیم.

مزایای شیرآلات پایه بلند

مزایای شیرآلات پایه بلند بسیار زیاد است و اغلب افرادی که تنها یک بار از آن استفاده کرده‌اند، از امکانات آن بهره‌مند شده‌اند. در اینجا به چند نمونه از این موارد خواهیم پرداخت:

  • ارتفاع بالا این نوع شیر، باعث می‌شود تا افزایش فشار آب راحت‌تر انجام شده و به دنبال آن عملکرد خوبی را داشته باشد.
  • طراحی شیر روشویی پایه بلند منحصر به فرد و مدرن است و با توجه به ترند سینک‌های کاسه‌ای، با آنها هماهنگی بسیار خوبی دارد. همچنین، استفاده از محصولات در دکوراسیون مدرن، باعث ایجاد فضایی خلاقانه‌تر شده و در ترکیب با نورهای مختلف و آینه‌های مناسب، محیط مورد نظر شما را زیباتر خواهد کرد.
  • این شیرآلات به راحتی با سایر اجزای خانه هماهنگ می‌شوند و تنوع طرح‌ها و رنگ‌های آنها نیز امکان انتخاب بهترین مدل براساس نیاز و سلیقه شما را فراهم می‌کند. به عنوان مثال شیرآلات طلایی پایه بلند هم در سبک دکوراسیون مدرن و هم سنتی می‌تواند استفاده شود.
  • تنظیم آسان این مدل‌ها سبب می‌شود تا بتوانید به راحتی ظروف کثیف را بشویید و از فضای سینک استفاده کنید.

کاربرد و عملکرد  شیر روشویی پایه بلند

این محصولات، انتخابی ایده‌آل برای سینک‌های کابینتی هستند. شیرهای با ارتفاع بلند را معمولا نمی‌توان بر روی سینک‌های فانتزی نصب کرد؛ زیرا دسته اهرمی شیر به دیوار سینک برخورد می‌کند و حرکت آن با محدودیت روبه‌رو خواهد شد. شیرآلات پایه بلند در دکوراسیون مدرن بیشتر استفاده می‌شوند، زیرا طرح‌ها و نقش‌های چشمگیر و زیبایی دارند. در واقع یکی از مزایای شیرآلات پایه بلند را می‌توانیم امکان استفاده از آنها در خانه‌های مدرن و لوکس بدانیم.

همچنین شیرآلات پایه بلند برای حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده می‌شوند و ارتفاع آن‌ها برای روشویی کاسه‌ای مناسب است.

تفاوت شیر روشویی پایه بلند و شیر روشویی معمولی

شیرآلات روشویی پایه بلند، با طرح‌ها و مدل‌های مختلف و رنگ‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌شوند و در هنگام خرید آنها می‌توانید مدلی را با سبک دکوراسیون مورد نظر خود انتخاب کرده و به راحتی آن را با سایر شیرآلات منزل، از جمله شیر توالت، ست کنید.

عملکرد شیرآلات پایه بلند و معمولی یکسان است. هر دوی آنها دارای کارتریج بوده و از نوع اهرمی هستند. دسته اهرمی این شیرها مسئولیت هدایت جریان آب به سمت آبریز به عهده دارد و کنترل حرارت آب و فشار نیز در هر دوی آنها مشابه است.

شیرآلات پایه بلند روی کابینت نصب می‌شوند و باعث می‌شوند تا فضای آزادتری را داشته باشید و این ویژگی باعث می‌شود که نظافت و تمیز کردن سینک به راحتی قابل انجام باشد. شیر پایه بلند روشویی با ارتفاع بالا، امکان شستشوی آسان دست را فراهم می‌کند و طراحی مدرن و جذابی دارد.

شیرآلات روشویی پایه بلند کمی گران‌تر از شیرهای معمولی هستند، اما این تفاوت چندان قابل توجه نیست. بنابراین نمی‌توانیم آن را در میان تفاوت‌های اصلی این دو محصول قرار دهیم.

معایب شیر روشویی پایه بلند

مزایای شیرآلات پایه بلند بسیار بیشتر از معایب آن است. اما اگر بخواهیم یک مورد را برای این منظور عنوان کنیم، قیمتی است که نسبت به مدل‌های معمولی کمی بالاتر است و شاید برای برخی از افراد به عنوان ایرادات این گروه از محصولات به حساب بیاید.

تفاوت ارتفاع علمک شیر روشویی پایه بلند و معمولی

تفاوت اصلی میان شیرآلات معمولی و پایه بلند، در ارتفاع علمک آنها است. شیرآلات پایه بلند برای استفاده در روشویی‌های کاسه‌ای و کابینتی مناسب هستند. طراحی خاص این محصولات باعث می‌شود کاسه روشویی روی کابینت قرار گرفته و استفاده از شیرهای معمولی در آنها ممکن نیست. شیر روشویی در پشت کاسه نصب می‌شود و ارتفاع کوتاه آن باعث می‌شود که دسترسی و فضای کافی برای استفاده زیر شیر آب وجود نداشته باشد. در واقع این تفاوت در علمک است که باعث تفاوت مدل‌های پایه بلند و معمولی شده و در نتیجه استفاده از آنها را مختص به فضاهای خاص کرده است.

علت محبوبیت شیر روشویی پایه بلند

شیرهای روشویی پایه بلند عملکرد و تنظیم فشار و دما مشابه با شیرهای معمولی دارند و تنها تفاوت آنها ارتفاع است. شما می‌توانید شیر روشویی پایه بلند را با توجه به بودجه خود انتخاب کرده و در مکان مورد نظر خود نصب کنید. همچنین شیرآلات پایه بلند با طراحی مدرن و مینیمال جذابیت بالایی دارند. همراهی شیر پایه بلند با سینک کاسه‌ای حس لوکسی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که با محبوبیت بالایی روبه‌روست.

نکات مهم برای خرید شیر روشویی پایه بلند

در خرید شیر روشویی پایه بلند، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. ارتفاع شیر باید با ارتفاع دیوار سینک هماهنگ باشد.
  2. طول آبریز شیر باید مناسب باشد.
  3. اطمینان حاصل کنید که شیر دارای گارانتی معتبر است.
  4. مکان قرارگیری دسته شیر با دیوار سینک برخورد نکند.
  5. کیفیت آبکاری را بررسی کنید که بدون خط و خش باشد.
  6. سطح شیر بدون موج و برامدگی و فرورفتگی باشد.
  7. محصول انتخابی شما دارای طراحی مدرن و هماهنگ با سایر شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی باشد.
  8. برندهای معتبر را انتخاب کنید.

کلام آخر…

شیر روشویی پایه بلند، محصولاتی جدید در بازار هستند که به واسطه ارتفاع بلندشان شناخته می‌شوند. انواع مختلفی از این شیرها در بازار موجود است و برای انتخاب مناسب، باید نکاتی که گفته شد را مد نظر قرار دهید. اگر صاحب کودک کوچکی هستید که زیر شیر روشویی استحمام می‌کند، اگر علاقه‌مند به دکوراسیون مدرن هستید یا در صورتی که روشویی کاسه‌ای در حمام را دوست دارید، شیر روشویی پایه بلند برای شما مناسب است. مدل‌های مختلف این شیرها در کارخانه‌های تولید شیرآلات ساخته می‌شوند و می‌توانید با مطالعه دقیق مشخصات مربوط به آنها، مدلی که بیشترین تطابق را با نیازهای شما دارد انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *