Table of Contents

مزایا و معایب شیرآلات اتوماتیک

شیرآلات اتوماتیک

با پیشرفت فناوری امروزه شیرآلات بهداشتی اتوماتیک در همه جا قابل مشاهده هستند. اولین استفاده از مدل های اتوماتیک سال ها پیش در دستشویی های عمومی آغاز شد. اما هم اکنون در بسیاری از خانه ها نیز متداول شده اند. بنابراین اگر شما هم به طرح های مذکور علاقه مند هستید، با مراجعه به وبسایت آریان فراز پرسام می توانید شیرآلات اتوماتیک را بصورت آنلاین خریداری نمایید. اما همچون سایر فناوری ها، شیرآلات اتوماتیک نیز دارای مزایا و معایبی هستند. بنابراین ابتدا این مقاله را مطالعه کرده و سپس با آگاهی کامل اقدام به انتخاب مجموعه مورد نظر خود نمایید.

مزایای استفاده از شیرآلات اتوماتیک

احتمالا پس از خواندن متن زیر دلایل متعددی برای انتخاب شیرآلات اتوماتیک پیدا خواهید کرد:

مزایای استفاده از شیرآلات اتوماتیک

  •  هدر رفت کمتر

اگر چه بنظر نمی رسد که حجم بسیار زیادی از آب صرفه جویی شود، اما وقتی چندین بار در روز از شیرآلات بهداشتی استفاده کنید، قطعا باز و بسته شدن آب بصورت هوشمند، می تواند در مصرف آب تاثیر بسیاری داشته باشد. از طرفی شیرآلات هوشمند یا اتوماتیک ضد نشتی هستند، که همین ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.

  •  عدم نیاز به تنظیمات مداوم

اغلب شیرآلات اتوماتیک قابلیت تنظیم دمای آب از قبل را دارا می باشند. این به معنای عدم نیاز به اهرم برای باز و بسته کردن آب می باشد، به این ترتیب در مصرف انرژی و آب صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد. همچنین در زمان هم صرفه جویی می کند که برای همه ما ارزش بالایی دارد.

  •  آشپزخانه یا حمام تمیزتر

هنگام استفاده از شیرآلات معمولی، پس از هربار استفاده مجبور به پاک کردن قطرات آب برجای مانده بر روی کانتر هستید. همچنین کودکان یا سایر اعضای خانواده نیز ممکن است آب را به آینه یا دیوار بپاشند. نه تنها این موضوع بلکه مشکلی بزرگتر نیز وجود دارد، وقتی دستانتان آلوده است و می خواهید شیر آب را باز کنید، با این حرکت آلودگی را منتقل خواهید کرد. در حقیقت شیرآلات بهداشتی اتوماتیک باعث تمیز نگهداشته شدن تمام وسایل خواهد شد. همچنین بدلیل هوشمند بودن سیستم، نیازی به لمس شیرآلات آلوده نخواهید داشت. بعلاوه با خرید مایع ریز اتوماتیک می توانید از لمس شیشه یا ظرف مایع ریز هم جلوگیری کرده و بهداشت بیشتری در منزل داشته باشید.

  • سهولت استفاده

کودکان، افراد سالمند یا کسانی که مشکلات آرتروز دارند، و همچنین افراد عادی، به سادگی می توانند از شیرآلات بهداشتی اتوماتیک استفاده نمایند. همچنین امکان خرید شیرآلات توکار اتوماتیک نیز در بازار وجود دارد.

معایب استفاده از شیرآلات اتوماتیک

معایب استفاده از شیرآلات اتوماتیک

  •  هزینه

بطور کلی شیرآلات بهداشتی اتوماتیک از قیمت بالاتری نسبت به نمونه های معمولی برخوردار هستند. البته بدلیل فناوری بسیار با کیفیت در طولانی مدت باعث حفظ منابع مالی شما می شوند، اما در ابتدا باعث شگفت زدگی شما خواهند شد.

  • نیاز مداوم به انرژی

اگر شیرآلات ساختمانی اتوماتیک شما از شارژ الکتریکی کافی برخوردار نباشند، در صورت قطعی برق از کار خواهند افتاد. به ویژه در مناطقی که با مشکل قطعی برق مواجه هستند، استفاده از مدل های هوشمند بسیار دشوار است. بنابراین اگر از مدل های دارای باتری خریداری کرده اید، حتما از داشتن شارژ کافی مطمئن شوید.

  • تغییر دادن تنظیمات

تغییر شدت جریان یا دمای آب در شیرآلات بهداشتی معمولی، کاری بسیار ساده است. اما در مورد شیرآلات هوشمند قضیه فرق می کند به نحوی که برای تغییر تنظیمات به کنترل از راه دور نیاز دارید. در برخی مدل های جدیدتر شما امکان تغییر ضعیت را تنها با لمس بدنه شیرآلات دارید.

  • عیب یابی سنسور

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در دستشویی های عمومی بارها هنگام نیاز به شست و شوی دست ها با مشکل مواجه شده باشید. به طوری که پس از چندین مرتبه تکان دادن دست ها زیر شیرآلات بهداشتی ناچار شدید به مجموعه کناری بروید. بنابراین چنین مشکلی می تواند در خانه بسیار عذاب آور باشد، چرا که ممکن است تنها یک شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در حمام یا آشپزخانه خود داشته باشید.

منبع: https://plumbwellservices.com/automatic-faucets-pros-cons/
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *